|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Librocubicularist
|
![]() GarderobehjelpVi har ein krok på soverommet kor vi skal bygge eit lite walk-in-closet og ein krok på gangen, kor vi skal ha garderobe til klede og skor. Eg ville sett stor pris på å høyre om erfaringar og idear, alt frå kva slags løysingar som er praktiske hos ulike leverandørar til tips og idear. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: GarderobehjelpKvik sitt garderobesystem er mykje meir solid enn IKEA sitt, og penere.
![]() |
#4 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Garderobehjelp
Då skal eg sjekke Kvik. Takk for tips. Det er ikkje så viktig med pris, viss vi får ei god løysing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Librocubicularist
|
Vi skal ikkje ha pax-systemet, men innbyggingsgarderobe, så vi skal eventuelt ha Antonius innmat og sjølve dørene. Den eine garderoben passar akkurat til IKEA sine skyvedører, medan den andre gjer ikkje det. Så der må vi uansett ha ei meir skreddarsydd løysing (dei treng ikkje vere like). |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Off the map.
|
![]() Sv: GarderobehjelpDu kan ha Pax også bak skyvedører, jeg hadde valgt pax foran både Antonius og Elfa for den del. Treskuffer er mye bedre enn trådskuffer. Men det er nå min mening da
![]() |
#7 |
Off the map.
|
![]() Sv: GarderobehjelpHvis du skal ha sko bak heng i gangen, så er ikke den ideen så dum, men helst ikke for de skoene som er i daglig bruk. Men finsko, sko utenom sesong burde det vel passe bra for
![]() |
#8 |
Librocubicularist
|
Det er det eg også tenker. Sko som er i dagleg bruk, kan få ei hylle utføre skapet, trur eg. Viss ikkje blir dei bare ståande og lage rot, kjenner eg oss rett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Librocubicularist
|
Takk for tips. Er i prinsippet einig i at tre er hakket over tråd. Eg har tenkt at det må monterast i skapbotnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Off the map.
|
![]() Sv: GarderobehjelpPax er i prinsippet skapstammer. Inni dem kan du sel bestemme hvordan det skal se ut: hyller, skuffer, heng osv. De finnes i to høyder og tre bredder: 50 cm, 75 cm og 100 cm. Vanlige skapdører er 50 cm, det betyr at de skapene på 75 bare kan brukes med skyvedører. Men i type 'walk-in' så kan en kanskje droppe dørene. Det finnes også en hjørnelsning, men den synes jeg bare er sånn passe.
![]() |
#11 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: GarderobehjelpJeg planlegger også walk-in på soverommet, med Pax skapstammer fra Ikea og Kompliment innredning som hører til. Er veldig fornøyd med Pax, har byttet ut nesten alle skapene i huset vårt, gode løsninger til gode priser. Liker treskuffene særlig godt, og skuffene med ferdig inndeling er supre for å få orden i småtteri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Off the map.
|
![]() Sv: GarderobehjelpVi fikk nummer til montører fra IKEA, gjorde det heller ikke selv altså.
![]() |
#15 |
Introvert textrovert
|
Vi betalte 17 000, tror jeg. Med montering. Det er ikke noe svært rom da. Snekker kom å tok mål før vi bestilte.
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: GarderobehjelpLekkert karamell
![]() |
|
|