|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ringskrømt
|
![]() Hvordan få krøllene til å sitte i håret?Jeg krøllet hele håret til størstesøster på lørdag før hun skulle i bursdag, sprayet det godt med hårspray etterpå, og sendte henne avgårde. Da jeg hentet henne to timer senere hadde hun bare litt fall igjen. Forrige gang prøvde jeg å spraye håret jeg skulle krølle både før og etter krølling, med samme resultat. Hår med bare litt fall da jeg hentet.
![]() |
#4 |
Lett rørt
|
![]() Sv: Hvordan få krøllene til å sitte i håret?Frisøren tupperte håret mitt, inn mot hårbunnen, og hadde i skum før krølling. Også sinnsyke mengder spray etter krølling.
![]() |
#5 |
Pauset
|
![]() Sv: Hvordan få krøllene til å sitte i håret?Krøllene sitter best i nyvasket og tørt hår. Du burde også krølle med en glattetang, for mulig temperaturen må opp litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan få krøllene til å sitte i håret?Har ingen gode tips. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Hvordan få krøllene til å sitte i håret?Pga av tyngden på håret vil krøllene gli ut.
![]() |
#9 |
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan få krøllene til å sitte i håret?Masse skum i før krølling!
![]() |
#10 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Hvordan få krøllene til å sitte i håret?Tørrvoks og varmebehandlende spray som gir hold til krøller - f.eks KMS Hair Play og Free Shape.
![]() |
#11 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Hvordan få krøllene til å sitte i håret?Nyvasket, tørt, hår. Hårprodukt/styling som beskytter og blir aktivisert av varme. Tuppere litt. Hårspray som sitter som saft (m.a.o. noe du får kjøpt hos frisøren). Krøll med keramisk rettetang, ta litt og litt hår i gangen og ikke for store "jafs", da blir krøllene slappere og glir ut raskere. Spray under veis på de ferdige krøllene. Avslutt med å spraye hele hodet (mye)!
![]() |
#12 |
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan få krøllene til å sitte i håret?Jeg kjøpte keramisk krølltang i Finland i fjor sommer, synes krøllene sitter lenger når jeg bruker den.
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥ Sist redigert av Babe : 30-10-11 kl 18:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Hvordan få krøllene til å sitte i håret?Mitt hår er langt og uten en eneste liten fall i. Det er også av den typen som slipper krøller etter veldig kort tid (når jeg er ferdig med krøllingen har gjerne de første krøllene begynt å bli slappe). |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() Sv: Hvordan få krøllene til å sitte i håret?Den du viser til der, Nextlife, er omtrent slik den jeg har. Keramisk og kjegleformet.
![]() |
#15 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2011
![]() |
![]() Sv: Hvordan få krøllene til å sitte i håret?Jeg krøller også med keramisk rettetang, bruker varmebeskyttende spray først. Krøllene sprayes så med Elnett hårspary
![]() |
#16 |
Live and let live
|
![]() Sv: Hvordan få krøllene til å sitte i håret?Jeg fikk prøve å få krøller i håret med en slik keramisk glattetang som de står og selger på sentere. De satt i helt til dagen etterpå, også litt etter jeg hadde vasket håret. (Hun hadde også en slags spray i det etterpå også.
![]() |
#17 |
Pauset
|
![]() Sv: Hvordan få krøllene til å sitte i håret?
Viktig at man kjøper en bra en, som holder høy temperatur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Live and let live
|
![]() Sv: Hvordan få krøllene til å sitte i håret?Ja, jeg kjøpte en billig en på ebay etterpå. Holdt ikke helt samme kvaliteten kan en si.
![]() |
#19 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hvordan få krøllene til å sitte i håret?Min erfaring er at det er viktig å la krøllene kjølne litt før de slippes ut/ned. Da holder fasongen lenger.
![]() |
#20 |
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan få krøllene til å sitte i håret?Ingenting som hjelper på mitt hår når det blir for langt. Det er rett og slett for tungt. Og alt for mye stylingprodukter gjør det bare klissete og ekkelt.
![]() |
|
|