Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pels og rensing

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-07, 22:33   #1
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Pels og rensing

Vet ikke hvor jeg skulle sette dette...

Jeg har arvet pels av bestemor i USA (eller ikke arvet egentlig, hun lever enda), som jeg neppe kommer til å bruke...
Vet ikke hva det heter, nesten slik kort jakke, men uten noen "ermehull" (mote og klær er ikke min sterke side).
Ikke vet jeg hva slags pels det er, lurer på om faren min sa mink (?).
Egentlig vil jeg ikke ha den i det hele tatt :slemt barnebarn:, men kan nesten ikke gi den bort eller selge den (dessuten er navnet til bestemor brodert inn i foret). Slik er det å være eneste jentebarnebarnet til en bestemor på nesten 94 år....

Men tingen er at den lukter slik skikkelig innestengt om dere skjønner hva jeg mener.
Ser ikke for meg at jeg kommer til å bruke den noensinne. Ikke er jeg pelstilhenger, og ikke tror jeg den kler meg. Men skulle fått vekk den ekle "gamle" lukta. Kan vel renses? Kan vel ikke koste all verden?

Gammel 06-10-07, 17:22   #2
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pels og rensing

Er det en slags cape?

Pels kan renses, men den skal vel spesialrenses. Og den må oppbevares kjølig om sommeren, ellers så kan den begynne å røyte.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-07, 22:02   #3
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pels og rensing

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Er det en slags cape?

Pels kan renses, men den skal vel spesialrenses. Og den må oppbevares kjølig om sommeren, ellers så kan den begynne å røyte.

egentlig ikke cape synes jeg, for det er ingenting over armene liksom. (jeg er på jobb nå, så jeg får ikke studert den ordentlig). jeg har cape til bunaden, og den er helt annerledes.
Har ingen spesielt kjølig plass om sommeren, da vi ikke har kjeller. Får vel høre med et renseri, men takk for svar!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:59.