|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
Se resultatene: Gjør du noe med røyking på offentlig sted? | |||
Jeg kunne ikke brydd meg mindre. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
12 | 12,63% |
Jeg hinter til røykeforbud ved å peke på røyking-forbudt-skilt el. |
7 | 7,37% |
Jeg opplyser klart og tydelig om røykeforbud. |
18 | 18,95% |
Jeg tar fra vedkommende røyken og stumper den. |
1 | 1,05% |
Jeg gjør det klart hvor forkastelig det er å røyke på ulovlig sted. |
7 | 7,37% |
Jeg koker inne i meg og freser forbi, men gjør ingenting. |
15 | 15,79% |
Jeg gjør vakter el. oppmerksom på det. |
18 | 18,95% |
Spørs på stedet, røyking på t-bane stasjonen el. overser jeg. |
19 | 20,00% |
Spørs på stedet, røyking på sykehus el. gjør jeg noe med. |
24 | 25,26% |
Jeg gjør ingenting uansett sted. |
8 | 8,42% |
Annet, spesifiser gjerne. |
2 | 2,11% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 95. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?Jeg har sett røyking på ulovlige steder flere ganger.
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?Egentlig har jeg lyst å ta fra dem røyken og stumpe den, samt kanskje grisebanke dem etterpå. Men som regel bare himler jeg og tenker "herregud for noen hjernedøde idioter", legger det til "røykemotstander-kontoen min" og snakker kanskje litt høyt om det til sidemannen.
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 29-09-07 kl 10:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?Jeg lurer på hva som egentlig regnes som offentlig sted. Må det være fire vegger og tak?
![]() |
#4 |
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() Sv: Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?Jeg kunne ikke brydd meg mindre...
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?Det kommer an på stedet. Men jeg er ikke typen som tar røyken fra vedkommende og stumper den, for å si det sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?Dersom det står noen og røyker på et sted det ikke er lov, og det er til sjenanse for meg, så sier jeg i fra. Sykehus er definitivt et slikt sted, ja. Men på flyplasser, t-bane eller togstasjon pleier jeg bare å sende et stygt blikk eller tre, men sier ikke ifra.
![]() |
#7 |
Live and let live
|
![]() Sv: Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?
Det gjør jeg. Ikke særlig kult å være høygravid, kvalm, ha bekkenløsning, være allergisk mot røyk, og så skulle inn på sykehuset for undersøkelse, og så står røykeren og nesten blokkerer inngangen til sykehuset. Jeg var ganske forbanna der jeg skilpaddet meg innover i musetempo, og tenkte tanker om at siden de røykte på meg, så hadde de vel ikke noe i mot at jeg spydde på skoene deres.
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?Det jeg blir mest irritert over er når folk står rett under forbudsskiltene ved sykehusinngangen og damper. Hele inngangen er ofte dekket av DEN tåken. Jeg skjønner ikke hva enkelte tenker med?
![]() |
#9 |
padawan
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?Jeg gidder ikke en gang å hinte. Jeg sier det rett ut og opplyser om røykeloven.
![]() |
#11 |
Audacious
|
![]() Sv: Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?Jeg sier fra veldig høyt og tydelig. Eller så kommer Storesøster meg i forkjøpet, og hun er enda morskere enn meg på dette punktet.
![]() |
#12 |
Passiv
|
Samme her. |
![]() |
![]() |
#13 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?Det kommer litt an å stedet.
![]() |
#14 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?Jeg sier ikke noe, men koker innvendig. Har jeg med meg eldstemann får røykeren høre det høylytt uansett: knegg:
![]() |
#17 |
Til tider hjulbeint
|
![]() Sv: Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?Søsteren min sa fra da to damer stod og dampet utenfor en inngang og det hang store plakater om røyking forbudt på veggene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?Jeg sier høyt og klart i fra om at det er ulovlig å røyke her, med mindre det er på et utested eller noe, hvor vaktene pleier å være flinke til å si fra selv. (Skjedd tre ganger på siste to år, når jeg har vært ute like mange ganger). |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Nymotens gammeldags
Gjør du ikke? Da er du heldig. Røykt utendørs kan plage like mye som innendørs. Jeg har vært på konserter der folk har stått rundt meg og dampet så jeg er blitt stående i en skikkelig tåkesky. Samme i 17. mai-tog og andre steder. Ved innganger til kjøpesentre, sykehus osv samles det ofte svære skyer av røyk, og når man går gjennom dette merkes det noe veldig. Det er vel en grunn til at de (heldigvis) begynner å forby røyking også utendørs (feks. på Tusenfryd nå).
![]() |
#20 |
Går stille i dørene
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?Det ville høyst sannsynlig plaget meg, og jeg ville sagt klart og tydelig ifra. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|