Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Gjør du noe med røyking på offentlig sted?
Jeg kunne ikke brydd meg mindre. 12 12,63%
Jeg hinter til røykeforbud ved å peke på røyking-forbudt-skilt el. 7 7,37%
Jeg opplyser klart og tydelig om røykeforbud. 18 18,95%
Jeg tar fra vedkommende røyken og stumper den. 1 1,05%
Jeg gjør det klart hvor forkastelig det er å røyke på ulovlig sted. 7 7,37%
Jeg koker inne i meg og freser forbi, men gjør ingenting. 15 15,79%
Jeg gjør vakter el. oppmerksom på det. 18 18,95%
Spørs på stedet, røyking på t-bane stasjonen el. overser jeg. 19 20,00%
Spørs på stedet, røyking på sykehus el. gjør jeg noe med. 24 25,26%
Jeg gjør ingenting uansett sted. 8 8,42%
Annet, spesifiser gjerne. 2 2,11%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 95. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-07, 06:23   #1
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?

Jeg har sett røyking på ulovlige steder flere ganger.
Bla. inne i en gang på sykehuset ganske nylig. Da ble jeg sint da.
Jeg klarte å beherske meg såpass at det eneste jeg gjorde var å opplyse veldig tydelig om røykeforbudet, og si akkurat hvor forkastelig jeg synes det var å stå inne i en gang på sykehuset å røyke. Attpåtil rett utenfor en barneavdeling.
Hadde han ikke stumpet røyken umiddelbart, hadde jeg tatt den fra han og stumpet den.
Jeg finner kanskje ikke helt det samme engasjementet hvis noen røyker på t-bane stasjonen akkurat, selv om det er like ulovlig, og like plagsomt for de som ikke tåler det.
Ja, det er faktisk plagsomt for meg som tåler det også, men ikke ønsker å passivrøyke.
Lurer på hva andre gjør med slikt, om noe.

Flervalgspoll kommer.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 09:10   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?

Egentlig har jeg lyst å ta fra dem røyken og stumpe den, samt kanskje grisebanke dem etterpå. Men som regel bare himler jeg og tenker "herregud for noen hjernedøde idioter", legger det til "røykemotstander-kontoen min" og snakker kanskje litt høyt om det til sidemannen.

Sist redigert av Dixie Diner : 29-09-07 kl 10:32.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 09:49   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på hva som egentlig regnes som offentlig sted. Må det være fire vegger og tak?

Gammel 29-09-07, 10:23   #4
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Jeg kunne ikke brydd meg mindre...

Gammel 29-09-07, 10:32   #5
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Det kommer an på stedet. Men jeg er ikke typen som tar røyken fra vedkommende og stumper den, for å si det sånn. Om det var et sted der jeg anser det som svært uheldig at det røykes, så gir jeg muligens beskjed til en vakt e.l. Eller jeg får en spontan, fiktiv hostekule idet jeg passerer røykeren. Ikke at sistnevnte noengang har funket, men det føles godt å statuerer et eksempel om ikke annet.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 10:33   #6
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dersom det står noen og røyker på et sted det ikke er lov, og det er til sjenanse for meg, så sier jeg i fra. Sykehus er definitivt et slikt sted, ja. Men på flyplasser, t-bane eller togstasjon pleier jeg bare å sende et stygt blikk eller tre, men sier ikke ifra.

Gammel 29-09-07, 10:33   #7
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av syllan, her.

Jeg kunne ikke brydd meg mindre...

Det gjør jeg. Ikke særlig kult å være høygravid, kvalm, ha bekkenløsning, være allergisk mot røyk, og så skulle inn på sykehuset for undersøkelse, og så står røykeren og nesten blokkerer inngangen til sykehuset. Jeg var ganske forbanna der jeg skilpaddet meg innover i musetempo, og tenkte tanker om at siden de røykte på meg, så hadde de vel ikke noe i mot at jeg spydde på skoene deres.

Gammel 29-09-07, 10:33   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg blir mest irritert over er når folk står rett under forbudsskiltene ved sykehusinngangen og damper. Hele inngangen er ofte dekket av DEN tåken. Jeg skjønner ikke hva enkelte tenker med?

Gammel 29-09-07, 11:36   #9
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg gidder ikke en gang å hinte. Jeg sier det rett ut og opplyser om røykeloven.

Gammel 29-09-07, 11:38   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg "tar bladet fra munnen", eller hva det nå heter.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 11:41   #11
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier fra veldig høyt og tydelig. Eller så kommer Storesøster meg i forkjøpet, og hun er enda morskere enn meg på dette punktet.

Gammel 29-09-07, 12:41   #12
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Dersom det står noen og røyker på et sted det ikke er lov, og det er til sjenanse for meg, så sier jeg i fra. Sykehus er definitivt et slikt sted, ja. Men på flyplasser, t-bane eller togstasjon pleier jeg bare å sende et stygt blikk eller tre, men sier ikke ifra.

Samme her.
Men jeg er verdens dårligste diplomat, så når jeg hisser meg opp kommer gjerne ting litt krasst ut, så derfor sier jeg som oftest ikke noe hvis jeg har mulighet til å gå litt unna. Med unntak av sykehus, og steder hvor det vil være plagsomt for folk som ikke kan si noe om det selv.
Jeg er verdens verste antirøyker, og jobber med meg selv for å innse at det kan være veldig mange grunner til at folk røyker. Så lenge det ikke plager meg, så får de bare stinke i vei.

Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 12:56   #13
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Det kommer litt an å stedet.

Jeg er røyker selv, men når jeg f.eks er på AHUS sier jeg fra til de som står ved inngangen at de godt kan gå bort til "røyketeltet" som de har satt opp.
Da plager de ikke de som skal inn og ut.
(det gjelder ikke de jeg ser som er pasienter da.)

Om noen røyker på t-bane stasjonen f.eks hadde jeg nok ikke sagt i fra.
(tenker da på de stasjonene som ikke er i friluft altså)

Gammel 29-09-07, 13:00   #14
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg sier ikke noe, men koker innvendig. Har jeg med meg eldstemann får røykeren høre det høylytt uansett: knegg:

Han hadde lekset opp for naboen her om dagen

Gammel 29-09-07, 14:49   #15
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

tror jeg helt klart ville sagt ifra på sykehus ol. men ellers tror jeg ikke jeg ville brydd meg noe særlig desverre..

Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 17:59   #16
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde vel ikke brydd meg så mye, desverre. Så lenge det er utendørs plages jeg overhodet ikke, og tenker rett og slett ikke over det.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 18:10   #17
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Søsteren min sa fra da to damer stod og dampet utenfor en inngang og det hang store plakater om røyking forbudt på veggene.

Svaret hun fikk var at hun var ei forbanna hore som skulle gi faen i hva folk gjorde...

Sympatisk vesen

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 18:56   #18
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Jeg sier høyt og klart i fra om at det er ulovlig å røyke her, med mindre det er på et utested eller noe, hvor vaktene pleier å være flinke til å si fra selv. (Skjedd tre ganger på siste to år, når jeg har vært ute like mange ganger).

Har fått kommentarer tilbake om jeg er en hysterisk ikke-røyker, hold kjeften din og pass dine egne saker, idiot, osv... Har da svart tilbake at ja, jeg er nesten like idiotisk som deg, for jeg røyker selv, men jeg står da for faen ikke her hvor jeg vet det er ulovlig. Så du nok litt mere møkk dum enn meg.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 19:09   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Jeg hadde vel ikke brydd meg så mye, desverre. Så lenge det er utendørs plages jeg overhodet ikke, og tenker rett og slett ikke over det.

Gjør du ikke? Da er du heldig. Røykt utendørs kan plage like mye som innendørs. Jeg har vært på konserter der folk har stått rundt meg og dampet så jeg er blitt stående i en skikkelig tåkesky. Samme i 17. mai-tog og andre steder. Ved innganger til kjøpesentre, sykehus osv samles det ofte svære skyer av røyk, og når man går gjennom dette merkes det noe veldig. Det er vel en grunn til at de (heldigvis) begynner å forby røyking også utendørs (feks. på Tusenfryd nå).

Gammel 29-09-07, 19:19   #20
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det ville høyst sannsynlig plaget meg, og jeg ville sagt klart og tydelig ifra.

Om jeg venter på bussen og noen røyker inni busskuret fordi det regner, så sier jeg også ifra om at det er ubehagelig, selv om det ikke er ulovlig.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:04.