|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() I lys av tråden om de ennå barnløseHvor ofte forteller DU barnløse hvordan svangerskap, fødsel, spedbarnstiden, trassalderen og for den gangs skyld tenåringsalderen kommer til å være?
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: I lys av tråden om de ennå barnløseJeg gjør det aldri med mindre de spør. Jeg har heller ikke opplevd at mine venninner dyttet på meg denslags da vi ikke hadde barn.
![]() |
#3 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: I lys av tråden om de ennå barnløseOm noen spør så får de svar. Bevares. Jeg ser ingen grunn til å hemmeligholde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Teller ned
![]() Sv: I lys av tråden om de ennå barnløseFor meg er det helt unaturlig å pådytte slik informasjon på barnløse, med mindre de spør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ræv med ører
![]() Sv: I lys av tråden om de ennå barnløseHVa med de som allerede er gravide?
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: I lys av tråden om de ennå barnløse
Det samme gjelder:
Ei heller da vi var gravide (jeg hadde faktisk egentlig skrevet det i det første innlegget, men tok det vekk da jeg ikke greide å bestemme meg for om det var vi eller jeg som var gravid
![]() |
#9 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: I lys av tråden om de ennå barnløseJeg håper ikke jeg er typen som kommer med all verdens besserwisserråd, for jøye meg som det irriterte meg da jeg sjøl var barnløs.
![]() |
#10 |
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: I lys av tråden om de ennå barnløse
Jeg spør dem om hvordan det går. Ellers svarer jeg hvis noen stiller spørsmål. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
frakoblet
|
![]() Sv: I lys av tråden om de ennå barnløseJeg svarer om noen spør, men er tilbakeholden med påtvungen informasjon. Jeg fikk mitt da jeg selv var gravid, så jeg passer meg vel for å gjøre det samme.
![]() |
#12 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Sv: I lys av tråden om de ennå barnløseEg svarar dersom nokon spør, ikkje ellers. Og eg prøvar å balansere informasjonen eg gjev, av typen "kortid kvalmen gjev seg? Nei, med meg ga den seg då barnet vart fødd, men vanlegvis er det etter 3 månadar, og nokon er ikkje plaga i det heile tatt..." |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: I lys av tråden om de ennå barnløseJeg har vært og er fortsatt drittlei av at folk skal fortelle meg hvor vanskelig og tøft der er med barn. Først med ett barn, da jeg var gravid med nummer to var det "bare vent til de blir to"-kommentarer. Det irriterer meg såpass at jeg virkelig skal være obs på hva jeg svarer når folk spør, og jeg skal i hvert fall ikke slenge slike kommentarer ut uten at noen har spurt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: I lys av tråden om de ennå barnløseJeg TROR ikke jeg gjør det, faktisk. Jeg er nok mer på "åååh - det kommer til å bli så fiiint!!"-greia, tror jeg.
![]() |
#15 |
Nå da?
|
![]() Sv: I lys av tråden om de ennå barnløseDenne er jeg faktisk veldig obs på iom at jeg sleit veldig med andre venninners kommentarer. Har fått tilbakemelding på at vi er "flinke" til dette (altså å ikke komme med slikt), og håper det fortsetter. Folk gjør seg så forskjellige erfaringer, det er umulig for meg å vite hvordan det blir for andre. Å da skulle belære andre føler jeg ikke er verdt det, selv om jeg i noen tilfeller føler jeg ser ting fra begge sider ("husker hva jeg tenkte på forhånd, og opplevde overraskelser").
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: I lys av tråden om de ennå barnløseSå snart de spør så forteller jeg gjerne. Men, jeg kan ikke akkurat si at jeg bare kommer med skremselspropaganda. Selvsagt får de også opplysninger ved at jeg forteller om livet mitt, på samme måten som jeg snakker om livet mitt til venner med barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: I lys av tråden om de ennå barnløseJeg hadde ikke så mange trasige opplevelser i begynelsen med poden, det verste var at jeg var så usikker på alt. Det kan jeg godt snakke om til førstegangsgravide, helst etter de med bekymring i stemmen har spurt om det var jævlig å føde, mye nattevåk, såre brystvorter osv. "bla,bla,bla... jeg syns det verste i begynnelsen var at jeg var så usikker på meg selv og på rollen som mamma. bla, bla, bla"
![]() |
#18 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: I lys av tråden om de ennå barnløseDet har vel hendt at jeg har skravlet i vei om både det ene og dt andre til folk som venter baby. Til barnløse holder jeg munn hvis de ikke spør.
![]() |
#19 |
Bedreviter
|
![]() Sv: I lys av tråden om de ennå barnløseJo, jeg gjør faktisk det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: I lys av tråden om de ennå barnløseTil gravide så sier jeg stort sett "gled deg!" |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|