|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#4 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Rasisme i praksis
Ja jeg er helt ærlig ganske flau over meg selv og tafattheten min. Jeg tror alt det rosa tøyet jeg hadde sett på gjorde meg litt for myk og svimete :unnskylder:. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Rasisme i praksis
Jo og det er helt greit. Men MÅTEN det måtte dras ut av den ansatte på!? Det hørtes ikke ut som hun hadde tenkt å opplyse om den muligheten til kunden, før kunden ba om det selv. Generelt var hun skikkelig sur og "huggete" også. Og smørblid da det ble min tur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Live and let live
|
![]() Sv: Rasisme i praksisSå ekkelt. Men altså, for ordens skyld. Jeg har opplevd samme type ekspeditører selv.
__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14. -Det du tror, avgjør hva du ser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rasisme i praksis
__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Live and let live
|
![]() Sv: Rasisme i praksis
Det var en god idé!
__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14. -Det du tror, avgjør hva du ser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Ustabil
|
![]() Sv: Rasisme i praksis
Ja, jo, enig i at den ansatte burde oppført seg annerledes. Men EGENTLIG bytter de ikke i det hele tatt uten kvittering eller sånn lapp over prisen. Så EGENTLIG strakk hun seg et stykke for å hjelpe damen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ustabil
|
![]() Sv: Rasisme i praksis
Nøyaktig HVA var det som var dårlig kundebehandling? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Rasisme i praksis
Jeg har aldri noensinne fått trøbbel med å bytte tøy i kjedebutikk uten lapp over prisen eller kvittering. Jeg har heller aldri noensinne blitt opplyst at det er noe jeg trenger når jeg forklarer at det er en gave.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Rasisme i praksisNå er det jo for sent å reagere der og da, men jeg synes faktisk at ledelsen i Lindex eller den aktuelle butikken burde få vite hva du synes om saken. For sånn skal det ikke være mot noen kunder, uavhengig av klesstil og etnisitet.
__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Rasisme i praksis
Jeg har byttet både gaver uten kvittering og ting jeg angrer på at jeg har kjøpt. Det har aldri, aldri vært noe problem. Og ingen spurte meg om klærne jeg kjøpte skulle være en gave, det kunne jo godt hende? (selv om jeg så på dem med et kjærlig blikk). Om det er så strengt systemet er burde de kanskje gjøre oppmerksom på det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rasisme i praksisElendig kundeservice, og desverre ikke uvanlig i det hele tatt.
__________________
Det er bedre å vere lita og tøff, enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!) Gutt 2002 og jente 2005 |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Ustabil
|
![]() Sv: Rasisme i praksis
Jeg har nå i alle fall opplevd det flere ganger. Spesielt på H&M. De bruker konsekvent "gave-lapp" og setter det ofte på selv om jeg ikke ber om det, og uten at de spør om det er en gave. Og det å bytte uten kvittering... tilgodelapper er historie. Man kan bytte der og da - men penger tilbake er bare hvis man har kvittering og de har garantert "åpent kjøp". |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rasisme i praksis
__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Ustabil
|
![]() Sv: Rasisme i praksis
Det var i grunnen det jeg også mente. Kjedene er blitt kjempestrenge på det med bytting. Og jeg syns forsåvidt ikke det som ble referert i hovedinnlegget var spesielt nedlatende. Litt vanskelig for begge parter. Den ansatte prøver å forklare, men når hun sier at "Nå forteller jeg deg hvordan vi pleier å gjøre" så vender kunden tilbake til "Jeg vil bytte denne". Da kan det være vanskelig å skjønne om kunden i det hele tatt har skjønt poenget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Ustabil
|
![]() Sv: Rasisme i praksis
Det jeg leser (og da leser jeg, jeg var ikke der, så ikke ansiktsuttrykk og fakter) er en ansatt som saklig forsøker å forklare hvordan ting henger sammen. Og kunden skjønner ikke, eller vil ikke skjønne. Et sukk - ja det er unødvendig. Og kanskje er det ikke god kundeservice, men hva skal man gjøre hvis kunden kommer inn og ber om å få bytte en vare på en måte som man ikke kan gjøre? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|