Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du også fått gratis "slankekur"? Vannet i Oslo

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du merket noe av det dårlige vannet i Oslo?
Ja, kvalme, oppkast og / eller diaré 3 4,35%
Ja, men bare litt 3 4,35%
Nei, ikke selv, men jeg har venner/bekjente som har merket det. 2 2,90%
Nei, jeg bor i Oslo og har ikke merket noe 26 37,68%
Jeg bor utenfor Oslo 35 50,72%
Deltakere: 69. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-07, 08:53   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du også fått gratis "slankekur"? Vannet i Oslo

I går drakk jeg en hel del vann og ved 16-tiden så fikk jeg diaré veldig vannete. Jeg var lett kvalm. Jeg fikk tømt magen helt. I dag skjønner jeg hvorfor, jeg bor i Oslo ikke så langt fra Storo og jeg jobbet hjemme i går.

En moderator som kan endre det første svaret til Ja, kvalme, oppkast og/eller diaré???

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 08:55   #2
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du også fått gratis "slankekur"? Vannet i Oslo

Giardiasis:

"Inkubasjonstiden, tiden fra du får deg parasitten til du utvikler symptomer, kan være fra en uke til flere måneder, men vanligvis 7-10 dager."

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322301

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 08:57   #3
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Giardiasis:

"Inkubasjonstiden, tiden fra du får deg parasitten til du utvikler symptomer, kan være fra en uke til flere måneder, men vanligvis 7-10 dager."

Hmm, virker rart, hvorfor ble jeg og to andre i husholdningen enten rare i magen eller fikk diaré og den fjerde som ikke hadde drukket vann kjente ikke noe? Jeg som hadde drukket 3 liter fikk flest symptomer.

Gammel 17-10-07, 08:57   #4
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har vært litt småløs i magen de siste dagene, men det er nok heller fårikålen på søndag som er synderen.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 08:59   #5
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Hmm, virker rart, hvorfor ble jeg og to andre i husholdningen enten rare i magen eller fikk diaré og den fjerde som ikke hadde drukket vann kjente ikke noe? Jeg som hadde drukket 3 liter fikk flest symptomer.

Er det noen som vet hvor lenge de parasittene kan ha vært i vannet? Hvor ofte sjekkes dette?

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 08:59   #6
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Har du også fått gratis "slankekur"? Vannet i Oslo

Har heldigvis bare drukket renset vann, jeg drikker aldri noe annet egentlig (jo, Imsdal). Og nå har jeg ringt de som har innstalert filteret vårt også, og han lovet (på hele sitt ry som forsker i flere år og hele firmaet (og dette har han jobbet med i over 10 år)) at det garantert tok parasitter og alt annet, så det var helt tryggt.
Deilig.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 09:04   #7
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå går det jo omgangsyke i Oslo i tillegg da.

Gammel 17-10-07, 09:09   #8
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Giardiasis:

Det kan jo være andre parasitter da. Hvilke parasitter / bakterier som er i vannet sa de i sted på nyhetene at først ville være klart i morgen ettermiddag - tidligst.

Gammel 17-10-07, 09:10   #9
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En venninne av meg fikk akkurat samme symptomene igår, og hun bor et stenkast fra deg. Så kom jeg hjem og så advarselen på TV, og tenkte som deg at det jo var litt vel tilfeldig lissom.

Aner ikke hvor ofte de sjekker vannkvaliteten jeg. Enda jeg burde vite det.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 09:10   #10
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Nå går det jo omgangsyke i Oslo i tillegg da.

Jeg følte meg mer matforgiftet enn omgangssyk (om man nå kan føle forskjell). Jeg var litt kvalm, men det var mest det at jeg hadde diaré som tømte hele magen. Det rumlet ikke spesielt i magen osv.

Gammel 17-10-07, 09:16   #11
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Det kan jo være andre parasitter da. Hvilke parasitter / bakterier som er i vannet sa de i sted på nyhetene at først ville være klart i morgen ettermiddag - tidligst.

Det har jo gått ut og sagt at det er påvist Giardia og crytosporidium.

Fra Dagbladet.no:

"Parasittene som er funnet, er av typene giardia og cryptosporidium. Det er snakk om et lite antall, og det er usikkert om dette kan gi sykdom hos mennesker.

- Vi vet ikke helt om de parasittene som er funnet angriper mennesker. Giardia og crytosporidium finnes i mange utgaver og noen av dem gir bare sykdom på mennesker. Vi må nå ta flere prøver for å finne ut om disse er av den typen som kan gi sykdom hos mennesker, sier kommuneoverlege Eilif Rytter til Dagbladet.no. "

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 09:20   #12
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Det har jo gått ut og sagt at det er påvist Giardia og crytosporidium.

Fra Dagbladet.no:

"Parasittene som er funnet, er av typene giardia og cryptosporidium. Det er snakk om et lite antall, og det er usikkert om dette kan gi sykdom hos mennesker.

- Vi vet ikke helt om de parasittene som er funnet angriper mennesker. Giardia og crytosporidium finnes i mange utgaver og noen av dem gir bare sykdom på mennesker. Vi må nå ta flere prøver for å finne ut om disse er av den typen som kan gi sykdom hos mennesker, sier kommuneoverlege Eilif Rytter til Dagbladet.no. "

Da bør tv2 oppdatere nyhetsendingene sine i så fall

Gammel 17-10-07, 09:25   #13
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk vite i dag at man oppdaget parasittene allerede på fredag og at det var høyere konsentrasjon i helgen enn i går. Så jeg syns ikke det er rart hvis man er blitt dårlig i dag. Det er jo ikke helt uasannsynlig at parasittene har vært i vannet en stund. Usj. Dette er ekkelt.

Jeg har for øvrig ikke kjent noe, selv om jeg bor i det aktuelle området.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 09:51   #14
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg merker at jeg blir ganske sur over at de ikke gir beskjed til nærområdet. Og det hjelper oss lite at barnehagen koker vannet når vi ikke har kokt det hjemme. : oppgitt:

Gammel 17-10-07, 09:54   #15
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, enten det nå er omgangsyke eller vannet; A har spydd ned hele sengen vår 3 ganger, og jeg rakk doen...

:grønn:

Hønni er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 10:13   #16
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg fikk vite i dag at man oppdaget parasittene allerede på fredag og at det var høyere konsentrasjon i helgen enn i går.

Hva, og så har de ikke advart folk? Det er jo helt skandaløst! Jeg ante ingenting om dette før jeg mottok en tekstmelding fra min mor i morges. Vi får antakelig også vann fra dette området. Jeg har ikke vært dårlig så langt. :bank i bordet:

Gammel 17-10-07, 10:22   #17
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Jeg har advart mannen som jobber i Oslo. Jeg er glad for at jeg bor utenfor Oslo.

Gammel 17-10-07, 10:27   #18
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Er det forresten noen som vet hvor farlige disse parasittene er, og om de er spesielt farlige for særskilte grupper (type barn, eldre, gravide)?

Gammel 17-10-07, 10:42   #19
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Her påstås det at det gikk ut kokevarsel allerede på fredag. Det er i alle fall bare tull og tøys. Jeg merker at jeg blir ganske muggen når jeg leser dette.

Gammel 17-10-07, 10:42   #20
daffy

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Har du også fått gratis "slankekur"? Vannet i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Har heldigvis bare drukket renset vann, jeg drikker aldri noe annet egentlig (jo, Imsdal). Og nå har jeg ringt de som har innstalert filteret vårt også, og han lovet (på hele sitt ry som forsker i flere år og hele firmaet (og dette har han jobbet med i over 10 år)) at det garantert tok parasitter og alt annet, så det var helt tryggt.
Deilig.

Interessert i det filteret ditt! Type, firma og pris?

Å, det er så ekkelt når drikkevannet kanskje er forpestet! Vann står på koking på komfyren nå. Jeg har to venner i Bergen som fremdeles har alvorlige mén etter Giardiaepedimien for et par år siden.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:24.