Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Forhold til foreldre?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-07, 23:41   #1
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Forhold til foreldre?

Siden søskenforhold ble tatt i en annen tråd, så tar jeg en på foreldre også jeg... Hvordan er forholdet ditt til foreldrene dine?

Jeg har et fantastisk forhold til mine, og da spesielt mamma. Jeg og hun har alltid hatt et nært og godt forhold, nesten som venninner.

Pappa har det vært verre med. Kunne skrevet en hel avhandling om dette, men nøyer meg med å si at det i barndommen en gang gikk helt skeivt ut, og vi sluttet helt å prate med hverandre. Det ble en isfront som skulle forfølge meg opp til voksen alder. Jeg flyttet hjemmefra som 16 åring pga dette, og det gikk så langt at jeg ga meg selv et løfte om at om han ikke dukket opp ved en spesiell anledning, så var han avskrevet som far. Men han dukket opp, og deretter har det gått kun fremover. Vi har i dag et veldig bra forhold.

I fjor flyttet de fra byen, og bor nå 40 mil unna. Jeg savner dem.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 23:44   #2
gethosmurfen
Superaktiv

Medlem siden: Sep 2007
gethosmurfen er litt kul
Standard

Sv: Forhold til foreldre?

Jeg har et helt greit forhold til dem. De har sine ting som jeg nok aldri kan glemme, men de er bare mennesker de også. Har jobba hardt med forholdet, og de er nå kjempeflinke besteforeldre, snuppa forguder dem! Det er det viktigste for meg akkurat nå, siden vi ikke har noe kontakt med faren og hans familie.
Hadde nok savna mine foreldre jeg også om de hadde flytta.

Gammel 22-10-07, 23:45   #3
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Helt greit forhold kan man vel si. Til tider kan de drive meg til vanvidd, og det ville ikke overrasket meg å få vite at følelsen var gjensidig De er mine foreldre, de har gjort mye bra og mye merkelig, men de har hele tiden gjort så godt de kan. Jeg er glad i de og har jevnlig og god kontakt, selv om de bor veldig langt unna.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 23:58   #4
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Har god kontakt med mine foreldre. Mannen min har kanskje enda mer kontakt med dem enn meg da, men han flyttet jo hjem til meg og mine foreldre før han var 16 år. de har behandlet han som en sønn. Vi bor ca 5-600 meter fra mine foreldre. men de er ikke ofte her da, for mamma sitter i rullestol etter et hjerneslag for 1 år siden.
Mine foreldre begynner å bli gamle. pappa er 81 år og mamma 78.
De har alltid stilt opp for oss da det gjaldt barnepass og mange andre ting. hatt mye god hjelp av de.

Gammel 23-10-07, 07:45   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min far har jeg ikke snakket med på omtrent 15 år og er fornøyd med det. Min mor har jeg et greit forhold til. Vi snakker på telefonen innimellom, men jeg kan ikke si at vi sitter og betror hverandre over kjøkkenbordet akkurat.

Gammel 23-10-07, 07:51   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et godt forhold til mamma - pappa døde da jeg var 16, så han ble jeg liksom ikke så veldig godt kjent med - men fram til han døde, var det han jeg kjente meg best igjen i, så jeg vil tro vi har hatt et godt forhold vi også.

Jeg er attpåklatt og oppvokst alene med mora mi - vi er veldig uenige om enkelte ting, men jeg tror vi har et normalt godt forhold - hun definerer forholdet vårt (sammenlignet med andre mødre) som over snittet godt - jeg vet jo ikke om annet.

Gammel 23-10-07, 08:01   #7
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Min far og hans nye familie har jeg ingen kontakt med og mine yngre brødre ingen kontakt.. min storebror har jeg kontakt med og litt kontakt med min mor på sms stadiet.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 08:03   #8
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Min far har jeg ikke kontakt med.
Min mor har jeg kontakt med.
Vi er til tider veldig gode venner, og til tider er forholdet litt anstrengt. Hun er syk og ødelegges av tabletter. Det er vondt å se, men ikke noe vi kan gjøre med det så lenge hun ikke vil selv.

Gammel 23-10-07, 08:10   #9
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har et veldig bra forhold til pappa. De er jo unge, begge under 50 år. Så vi er nok alle litt avhengige av hverandre ennå. Ihvertfall pappa og jeg...Mamma og jeg er litt for like, så vi har noen krangler, men lite nå. Men har fått et bedre forhold med årene, og jeg er avhengig av henne på mange måter også...

Gammel 23-10-07, 08:14   #10
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har et godt forhold til mine foreldre. Hadde ikke så godt forhold til min far tidligere, men det er endret seg etter at han ble tørrlagt! Trives i deres selskap, vi har felles interesser og ikke minst, så har vi respekt for hverandre! Og de klarer å se at jeg er voksen (innimellom )

Gammel 23-10-07, 08:15   #11
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Jeg og mamma har et kjempe nært forhold. kan fortelle henne alt. Når jeg får lyst å ringe henne, er det alltid opptatt for da prøver hun å ringe meg.
Hun er enestående.Nydelig menneske.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 08:19   #12
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg har et veldig godt og nært forhold til moren min, kan snakke med henne om alt, om jeg vil. Vi er veldig like, på godt og vondt, det har gått en kule varmt hjemme hos oss i oppveksten.
Pappa er død, men vi hadde et godt forhold da jeg var barn.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 08:23   #13
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Mine foreldre er skilt og jeg har et godt forhold til begge.
Min mor og jeg er virkelig sjelevenner og bestevenner og er i daglig kontakt. Vi ringer og forteller hverandre alt.

Pappa har jeg et mer "normalt" forhold til. Vi ringes ca en gang i uken. Ses på kaffebesøk osv.

Sist redigert av Mandarin : 23-10-07 kl 09:26.
Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 08:27   #14
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Dårleg forhold til mor. Forhold mitt til far er prega av hans merkverdige lojalitet til henne. Ho mobbar og trakaserer han og driver oss andre til vanvidd med å vere navlebeskuande og konfliktsøkande. Han glattar over og forsvarar henne til det latterlege.

Når far ikkje er saman med mor, er forholdet til far ok.

Gammel 23-10-07, 08:39   #15
Refresh
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2006
Refresh har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har et kjempegodt forhold til både mamma og pappa. Prater med mamma så og si hver dag på telefonen og er innom dem titt og ofte. Spiser gjerne middag der hvis sambo jobber sent, og innimellom drar jeg også ned for å spise frokost der (hvis sambo sover lenge). De passer alltid ungene hvis vi spør om det også..

Refresh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 08:47   #16
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde et veldig nært forhold til min far. Mine eldre søsken var nok ganske så sjalu på det.

Moren min er jeg mye nærmere etter far døde, men det er ikke den samme nærheten der. Min bror mener jeg vil ha hanne for meg selv og det er nok et godt stykke fra sannheten.

Jeg synes synd på henne og jeg gjør det jeg kan for henne. Snakker med henne en håndfull ganger om dagen og er er en 4-5 ganger i uken.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 08:55   #17
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ett veldig godt forhold til mine foreldre. Vi bor tre minutter gangavstand fra hverandre, snakkes sammen stort sett hver dag og de er fortsatt, i tillegg til mannen, klippen i livet mitt. De er også fantastiske besteforeldre og vi velger ofte å gjøre ting sammen med dem i steden for med venner.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 08:55   #18
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et veldig godt forhold til foreldrene mine. De bor i samme gate som oss uten at det føles verken påtrengende eller masete. Jeg snakker med mamma flere ganger i uken som regel - oftest på telefon faktisk, og Vesla får komme dit når hun vil. Jeg kan godt ta en shoppingrunde med lunsj og kos med mamma og vi snakker sammen som venninner. Klart det er ting ved henne jeg ikke liker også, hun er jo mammaen min og jeg kjenner henne ut og inn. Men hun er verdens snilleste og stiller alltid opp med en hjelpende hånd når det trengs.

Pappa er helten min og jeg har alltid vært pappajente. Vi er like på mange måter og endel av de sidene jeg liker best ved meg selv finner jeg igjen hos han. Han har alltid vært en trygg støtte for meg og vært den som har pushet meg over grenser og drevet meg frem når jeg har trengt det. Det er få jeg respekterer så mye som pappa og som har betydd så mye i livet mitt.

Jeg er visst veldig familiekjær.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 09:13   #19
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fantastiske foreldre. De er greie å diskutere med, de hugger gladelig av seg en arm for min skyld, de forguder barnebarna sine og respekterer meg og privatsfæren min.

Gammel 23-10-07, 09:28   #20
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et greit forhold til foreldrene mine, men jeg håper at jeg får et nærmere forhold til mine egne barn når de blir voksne.

Likevel: jeg håper aldri døtrene mine vil omtale meg som en venninne. Mamma er mamma, venninner er venninner.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:25.