Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva gjør jeg med ørretfiletene?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-07, 18:12   #1
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva gjør jeg med ørretfiletene?

Jeg har noen ørretfileter (med skinn) liggende i kjøleskapet, og de er tenkt å bli kveldens middag. Men hva søren skal jeg gjøre med dem for å få dem saftige og smakfulle?

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 18:13   #2
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør jeg med ørretfiletene?

Stek i panne, server med poteter, agurksalat og rømme. :sikle:

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 18:14   #3
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har av og til lagt ørret i soyasaus og lar de trekke i den en liten stund. Da blir de litt saltere og saftigere syns jeg da.

Gammel 17-11-07, 18:15   #4
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Åååå! Det er godt det.
Man kan også steke dem i stekeovn med folie. Tilbehør det samme som Ms.Lee
sier.

Gammel 17-11-07, 18:21   #5
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Salt? Pepper? Steke på begge sider? Hvor lenge? :har aldri rørt en ørret før:

Gammel 17-11-07, 18:21   #6
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Pakk inn i folie med finstrimlete grønnsaker, en dæsj smør, salt og pepper, litt hvitvin om du har. Det blir nydelig!

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 18:24   #7
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Pakk inn i folie med finstrimlete grønnsaker, en dæsj smør, salt og pepper, litt hvitvin om du har. Det blir nydelig!

Hvor lenge? Temperatur?

Mannen ser ut til å foretrekke denne varianten - han er livredd for å få tørr, ihjelstekt fisk fra stekepanna. Kan ikke skjønne hvorfor.

Gammel 17-11-07, 18:26   #8
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes folie er det enkleste. Fennikel gjør underverker sammen med poteter, gulrøtter, vårløk, hvitløk og det du måtte ha. Pleier å kjøre poteter og gulrøtter litt i mikroen først for å få det til å gå raskere. Salt og pepper, skvist sitron eller eplejuice og litt olje. Jeg pleier å stripe over litt balsamicosirup og flytende honning også. Serveres med rømme.

Gammel 17-11-07, 18:27   #9
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis vi kjører poteter og gulrøtter i mikro: 200 grader, 20-30 minutter.

Gammel 17-11-07, 19:19   #10
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fyll en ildfast form halvveis opp med grønnsaker: f.eks paprika, tomater, squash, purre og potetskiver. Salte og pepre og stek i ovnen i 10 min på ca 180 grader.

Så legger du filetene på, greit å fjerne skinnet først, men ikke helt nødvendig og steker i 10 min til.

Så blander du en boks créme fraiche og et glass pesto og heller over og steker i 10 min til.

Det er rågodt og sånn passelig sunt.

Gammel 17-11-07, 19:39   #11
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Standard

Nammenam! Men det må bli i morgen, kjøleskapet var sørgelig tomt for grønnsaker. Utrolig dårlig planlagt.
Tusen takk for alle tips!

Gammel 17-11-07, 19:43   #12
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Ikke middag, men pytt;

Ørret- og laksefileter blir snadder pålegg hvis du legger dem i havsalt i 15-20 timer alt etter tykkelsen på fileten.
Salt over og under og inn i kjøleskapet. Lett som en plett.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:02.