Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Noen som kan hjelpe meg med et regnestykke?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-07, 21:27   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Noen som kan hjelpe meg med et regnestykke?

Jeg har lyst på en slik lekker, liten handlekurv. Jeg tenkte å rettferdiggjøre (det litt ufornuftige?) kjøpet med at det er miljøvennlig i forhold til plastposene vi bruker i dag. Men utfordringen er jo at plastposene også brukes som bossposer.

Noen som vet hvor jeg kan få tak i, og hva alternative bossposer koster? Vi har et gammeldag trådkurvstativ passende til vanlige plastposer hengende på innsiden av et skap. Har lyst å finne noen poser som passer oppi denne, da gulvplass og plass generelt er en knapp faktor på kjøkkenet vårt.

Jeg har for gøy lyst å se hvor mange (ti-?)år det tar før investeringen i handlekurven er break even.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg rekisenthel.jpg (118,7 KB, 26 visninger)
daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 21:30   #2
Observatøren

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som kan hjelpe meg med et regnestykke?

Avfallsposer type 60x60, tynn, hvit, koster 361,88 inkl mva for 1000stk herfra.

Gammel 14-11-07, 21:45   #3
daffy

daffy sin avatar

daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Ah, takk! Og poser på dagligvaren koster en krone, ikke sant?

Gammel 14-11-07, 21:48   #4
Raggsokk
:egendefinert:

Raggsokk sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: On the otherside
Raggsokk har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ja, der jeg handler koster de enten 70 øre eller 1 krone.

Gammel 14-11-07, 22:01   #5
daffy

daffy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Raggsokk, her.

Ja, der jeg handler koster de enten 70 øre eller 1 krone.

OK- ferdig å regne. Da tar det i underkant av et år før man er break even. Da regnet med forbruk av 2 handleposer/ bossposer om dagen og investering på 400 kr for handlebag. Egnetlig 314 dager, men man handler jo ikke på søndager og 2 poser om dagen er vel i overkant heller enn underkant av gjennomsnittsforbruk.

Gammel 14-11-07, 22:06   #6
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg har lyst på en slik lekker, liten handlekurv. Jeg

Jeg har en sånn og den er supersmart. Har med flere argumenter til regnestykket ditt også: med denne kurven kommer du til å gå mye mer på picnic og tur i skogen for å plukke sopp og bær og dermed får du hjerteinfarkt ca 20 år senere enn hva du hadde kommet til å fått ellers og du sparer samfunnet og miljøet for penger og energi.

Gammel 14-11-07, 22:14   #7
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg har en sånn og den er supersmart. Har med flere argumenter til regnestykket ditt også: med denne kurven kommer du til å gå mye mer på picnic og tur i skogen for å plukke sopp og bær og dermed får du hjerteinfarkt ca 20 år senere enn hva du hadde kommet til å fått ellers og du sparer samfunnet og miljøet for penger og energi.

Jeg er ikke noen kurv fan, men hvis jeg begynner å gå på tur i skog og mark av en slik en tror jeg at jeg bare kjøpe en. :Optimist:

Gammel 14-11-07, 22:44   #8
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men handler du aldri mer enn det som får plass i én sånn kurv?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 22:50   #9
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Men handler du aldri mer enn det som får plass i én sånn kurv?

Kan jo hende at kurven er 1,5 meter bred og en meter høy og passer akkurat i bagasjerommet på stasjonsvognen. Så mye for "praktisk kurv", ja.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 22:53   #10
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Kan jo hende at kurven er 1,5 meter bred og en meter høy og passer akkurat i bagasjerommet på stasjonsvognen. Så mye for "praktisk kurv", ja.

Den er ikke det. Jeg har siklet på den selv.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 22:56   #11
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så, hvor mange slike kurver trenger du for å få unnagjort helgehandelen?

Gammel 15-11-07, 14:38   #12
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg er ikke noen kurv fan, men hvis jeg begynner å gå på tur i skog og mark av en slik en tror jeg at jeg bare kjøpe en. :Optimist:

Jepp, det tar ca 14 dager før kurveffekten slår inn og man bare må springe ut i skogen for å sanke bær, frukt og sopp. Temmelig garantert.

Gammel 15-11-07, 19:03   #13
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har en sånn kurv i rødt og liker den kjempegodt. Om jeg har spart så mye på kjøp av bæreposer er jeg vel likevel i tvil om.... Jeg glemmer kurven hjemme og må derfor kjøpe pose likevel

Men kurven er super til picnic. Dessuten får den akkurat plass mellom forsetene og baksetet i bilen, så ungene har den ofte fylt med div drikkeflasker o.l når vi er på biltur

Gammel 15-11-07, 21:02   #14
daffy

daffy sin avatar

Standard

Prøvde å få tak i denne på et par butikker i dag, men uten hell. Noen som har link til nettbutikker som selger den? Eller skal jeg kaste meg ut i det og handle på ebay for første gang?

Gammel 15-11-07, 21:14   #15
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jepp, det tar ca 14 dager før kurveffekten slår inn og man bare må springe ut i skogen for å sanke bær, frukt og sopp. Temmelig garantert.

Men nå er det jo vinter? Da må jeg jo gå ut i skogen og samle istapper når trangen slår til.

Gammel 15-11-07, 21:21   #16
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som kan hjelpe meg med et re gnestykke?

Jeg kjøpte min her: http://www.enklereliv.no/productDeta...tId=9&pId=1164

Ellers så har jeg sett at Traktøren har den

Gammel 22-11-07, 09:15   #17
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Corbeille er litt kul
Standard

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=186400

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:34.