Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Danmarkstur i morgen, spådd dårlig vær

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-07, 21:14   #1
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Danmarkstur i morgen, spådd dårlig vær

I morgen har vi tenkt oss en svipptur til Danmark, men har hørt at det er spådd dårlig vær med mye vind, Har plutselig ikke noe lyst til å reise lenger. (men vi har betalt 5000 kroner for denne turen) skal så lite til før jeg blir uvel. Har aldri tatt båt da det har vært noe særlig med sjø.
Noen sa at det var en del innstilte båter i dag, men vet ikke om det stemmer, skal reise med stenaline og det står ikke noe på nettsiden dems i allefall.

Tror jeg får ta meg en tur på apoteket i morgen så jeg i allefall har med noen sjøsyketabletter. Men det er sikkert flere slag å velge mellom, noen som kan anbefale meg noen som fungerer bra ?

Gammel 08-11-07, 21:19   #2
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Danmarkstur i morgen, spådd dårlig vær.

Har ingen merker å annbefale, men ville ønske dere god tur. Håper dere ikke blåser helt bort da.

Gammel 08-11-07, 21:22   #3
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Kjøp sånn seaband. Det er et armbånd som bruker akupressur-teknikk til å klemme på et punkt som forhindrer kvalme.

Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 21:24   #4
petra
Superaktiv

petra sin avatar

Hvor: Buskerud
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Jeg skal med Stenaline på lørdag, men utifra værmeldinga har sjøen løyet mye på lørdag. Det er endel på vestlandet som er innstilt, men er vist ikke innstilt fra Oslo. Du må nok regne med en god del bølger og sjø, for det er meldt sterk kuling på fredag!! Lykke til! Det er flere reseptfrie sjøsyke tabletter, men spør på apoteket, det er vist noen som gjør en trøtt også. Det er jo litt kjipt å være trøtt når en endelig reiser på Danmarkstur!

Gammel 08-11-07, 21:25   #5
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Danmarkstur i morgen, spådd dårlig vær

Jeg bruker ikke å bli sjøsyk og har hett en del stormturer. Min regel er ikke å spise noe ombord, det går greit . Men det spørs jo hvor lenge turen skal vare.
Lykke til! Store båter har bølgedempere.

Gammel 08-11-07, 21:29   #6
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av petra, her.

Det er flere reseptfrie sjøsyke tabletter, men spør på apoteket, det er vist noen som gjør en trøtt også. Det er jo litt kjipt å være trøtt når en endelig reiser på Danmarkstur!

Ja det ville være kjipt å ta tabletter så jeg ble trett, hadde ikke tenkt å sove noe særlig.

Gammel 08-11-07, 21:34   #7
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg bruker ikke å bli sjøsyk og har hett en del stormturer. Min regel er ikke å spise noe ombord, det går greit . Men det spørs jo hvor lenge turen skal vare.
Lykke til! Store båter har bølgedempere.

Det er bare en 24 timers tur, Men vi har bestilt med julebordbuffé på fredag, frokost og skagerrakbuffé på lørdag.

Gammel 08-11-07, 21:52   #8
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Er storm her. (stavanger)

Men den løyer vel endel til i morgen

Gammel 08-11-07, 21:54   #9
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Det er bare en 24 timers tur, Men vi har bestilt med julebordbuffé på fredag, frokost og skagerrakbuffé på lørdag.

Jeg ville absolutt lett være å tenke på været og kost meg likevel. På store båter skal man ikke merke uvær så godt.
Jeg håper dere får en fin tur!

Gammel 08-11-07, 21:59   #10
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Det siste eg las i stad var at stormen kom tidlegare enn dei trudde først. Det var sagt natt til fredag, men at den allereie var komen, så då er det vel kanskje håp om at det berre blir nokre "smårestar" igjen til de skal avstad?

Riktig lukke til, eg håpar de får ein kjempefin tur!

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 22:04   #11
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir sjøsyk bare jeg fiser i badekaret...

Postafen fungerer godt, men dem blir jeg kjempetrøtt av. En pille, og jeg kan sove i timesvis. Uansett, reiser jeg med båt i rufsevær, bruker jeg disse, for jeg hater å være sjøsyk, og kan ikke fordra å være i båt i høy sjø, så da kan jeg like gjerne sove det bort.

Det finnes reisesyketabletter som inneholder koffein, men disse har jeg aldri forsøkt.

Lykke til. Håper dere får en god tur og at dere nyter julebordet.

Sist redigert av Inagh : 08-11-07 kl 22:13.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 22:07   #12
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skal også på svipptur til Danmark i morra, men med Colorline.

Mulig jeg tar en sjøsyketablett for sikkerhetsskyld, selv om jeg aldri har opplevd å bli sjøsyk.
Ikke blir jeg sigen av pillene heller.

Jeg skal reise på tur med mamma (så hun får slappet av litt etter at pappa er blitt ganske pleietrengende, har odnet "barnevakt" til han da)
HUn rinte mens jeg var på FAU møte og lurte litt da.
Men litt bølger tåler vi begge så det skal nok gå bra.

Gammel 08-11-07, 22:10   #13
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Postafen fungerer godt, men de blir jeg kjempetrøtt av. En pille, og jeg kan sove i timesvis.

Tror det var det jeg fikk en gang da jeg var gravid. den hjalp veldig mot kvalmen, men jeg var veldig trett og sov ganske mye, kanskje det ikke bare var graviditeten som gjorde meg trett.

Gammel 08-11-07, 22:13   #14
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Oj, jeg er en pingle når det gjelder sjøsyke, så jeg hadde knasket piller og kjørt på med plaster og hele pakken!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 22:16   #15
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Kjøp sånn seaband. Det er et armbånd som bruker akupressur-teknikk til å klemme på et punkt som forhindrer kvalme.

Disse kan jeg anbefale

God tur til Danmark!

Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 22:18   #16
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Oj, jeg er en pingle når det gjelder sjøsyke, så jeg hadde knasket piller og kjørt på med plaster og hele pakken!

Jeg tåler ikke en gang å kjøre barnekaruseller før jeg blir kvalm i dag.
En gang vi prøvde flysimulatoren i Bø der vi så på en film med berg og dal bane så var jeg i halvsvime og spyferdig en halv time etterpå. Enda jeg hadde igjen øynene en del og ikke ville se hele filmen Ungene synes det var kjempemoro, men jeg ville ikke en tur til nei.

Gammel 08-11-07, 22:19   #17
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Urk! Ikke tale om jeg hadde reist. Skal det ikke bli full storm på fjorden? Jeg hadde betalt for å få slippe ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 22:23   #18
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hvor får en kjøpt disse da ? Apoteket ?

Gammel 08-11-07, 22:26   #19
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tåler ikke en gang å kjøre barnekaruseller før jeg blir kvalm i dag.
En gang vi prøvde flysimulatoren i Bø der vi så på en film med berg og dal bane så var jeg i halvsvime og spyferdig en halv time etterpå. Enda jeg hadde igjen øynene en del og ikke ville se hele filmen Ungene synes det var kjempemoro, men jeg ville ikke en tur til nei.

Jeg var på sånn panoramakino eller hva det heter for endel år siden.
Man stod rett opp og ned og kjørte berg og dalbane osv. Da ble jeg skikkelig sjøsyk, bilsyk blir jeg også.

Jeg ville spurt på apoteket om et alternativ til Postafen, for jeg vet det skal være en annen type i allefall, men husker jo ikke navnet.

Håper du får en kjempefin tur.

Gammel 08-11-07, 22:33   #20
Frantzen
Passiv

Standard

Hvor får en kjøpt disse da ? Apoteket ?

Jeg kjøpte dem på Strømstad-ferja. De har det sikkert på båten.
Vet ikke om apoteket har, men det er jo sannsynlig.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:21.