|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() LegitimasjonMå man ha legetimasjon til seksåring ved innenlandsreiser? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: legetimasjonDet vil de fleste flyselskap si, men jeg har altså enda ikke vist det fram noen gang. Har bare hatt med kopi av fødselsattesten (turte ikke la vær å ha med, etter at noen andre hadde en ubehagelig opplevelse med det, og nærmest ble beskyldt for å ha "stjålet" ungen iom. at de ikke kunne bevise at det var dems).
![]() |
#4 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: legetimasjonJeg måtte legitimere ungene både ved innsjekk og da vi gikk inn til flyet på alle flystrekningene våre i sommer, både innenlands og til og fra Danmark. Viste passene deres åtte ganger. Dette var Norwegian, og jeg fikk beskjed pr telefon før reisen om at de godtok fødselsattest innen Norge og fra Oslo til København, men at ungen måtte ha pass for å få komme med flyet FRA København.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() Sv: Legitimasjon
Jeg går ut i fra at du tenker på reiser med fly, og da trenger ikke seksåringen legitimasjon dersom han reiser sammen med voksen, og her er det som gjelder vedr. legitimasjon: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|