Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kjempegode rundstykker!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-07, 20:32   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Kjempegode rundstykker!

Disse bakte jeg idag etter en oppskrift jeg fant på nett, og de ble virkelig supergode! Store, lette og smakfulle rundstykker.

Litt uvant å ikke forheve deigen før rundstykkene bakes ut, men det ga ihvertfall et utrolig bra resultat. Jeg knadde knapt deigen, samlet den bare lett etter å ha rørt sammen ingrediensene før jeg så trillet ut rundstykkene. Deigen bør være litt klissen og løs, tilsett minst mulig mel i utbakingen.

Ingredienser:
2 kg hvetemel
200 gr smeltet margarin
5 dl vann
7 dl melk
2 pk tørrgjær
4 ts salt
4 ts sukker

Tilberedning:
Bland det tørre og smelt smør i en kasserolle. Tilsett melk og vann i smøret og varm dette til ca 39 grader og bland med melet. Arbeid deigen KUN til alt er blandet. Denne type deig skal ikke arbeides for mye, da vil rundstykkene bli tunge og seige. Del deigen i 40 biter og trill ut rundstykker. Deigen skal ikke heve før den trilles ut men skal derimot heve i 1 1/2 time etter at du har trillet ut rundstykkene. Det er viktig at det er lunt der de skal heves.

Rundstykkene stekes v/ 250 grader i 10-12 min.
Hvis du lager loff av deigen skal denne stekes v/ 250 grader i ca 20 min.

Vel bekomme.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 20:37   #2
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjempegode rundstykker!

Takk for tips.

Den oppskriften skal jeg prøve.

Gammel 18-11-07, 13:54   #3
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvis jeg halverer deigen, hvor mange loff blir det da tro?

Gammel 18-11-07, 14:01   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Guud det fristet nå plutselig, og så har jeg ikke melk og bare 4-5 dl mel i skuffen.

Gammel 18-11-07, 14:03   #5
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Disse må prøves!

Gammel 18-11-07, 14:18   #6
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Guud det fristet nå plutselig, og så har jeg ikke melk og bare 4-5 dl mel i skuffen.

Trodde ikke du spiste sånt?

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 17:55   #7
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Hvis jeg halverer deigen, hvor mange loff blir det da tro?

To loff ble det. To gode loff.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:13.