|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Jeg har så lyst til å lære å strikkeJeg elsker egentlig håndarbeid men kan veldig lite av det. Har knyttet et par store tepper og lignende, men jeg har alltid hatt lyst til å strikke skikkelig. Ms. Lee prøvde å lære meg det for noen år siden, men jeg klarte bare ikke få det inn i skallen! Jeg tror jeg har lettere for å lære pakistansk enn strikkeoppskrifter. Så noen nettskole går ikke, fru Blom! Jeg tror jeg må gå på et ordentlig kurs, men er ikke de fryktelig dyre? Man betaler vel en tusing for selve kurset (hvis det ikke er enda mer) og så må man vel ha utstyr for fjørti-tusen i tillegg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Skriv og skriv og skriv
Hvor: Det meste er nord
![]() Sv: Jeg har så lyst til å lære å strikke
Njei.
![]() |
#3 |
Skriv og skriv og skriv
Hvor: Det meste er nord
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Jeg har så lyst til å lære å strikkeTuusen takk, jeg skal kikke på de linkene når jeg kommer hjem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ustabil
|
![]() Sv: Jeg har så lyst til å lære å strikkeStrikking er egentlig veldig enkelt. Du trenger å kunne noen enkle ting, som rett og vrang. Deretter er det bare trening, trening og atter trening. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Den som gir seg...
![]() Sv: Jeg har så lyst til å lære å strikkeSett igang Iset! Det er så mye glede i et strikketøy. Kom i gang og du opplever nok temmelig sikkert at det går veldig greit! Den kjolen du linker til er ikke vanskelig i det hele tatt. Jeg tipper på at du, om du er ivrig, strikker den om ikke så altfor lenge!
![]() |
#7 |
Ustabil
|
Enig, kjolen er enkel! Lua er litt mer krevende. Men jeg har også tro på at Iset greier det. Skal vi heie henne fram? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg har så lyst til å lære å strikkeJeg heier deg gjerne i mål! Om du hadde bodd nærmere, så skulle jeg ha lært deg det. Strikking er en fantastisk hobby! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Jeg har så lyst til å lære å strikkeTuusen takk dere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg har så lyst til å lære å strikkeDet fantastiske med denne hobbyen er jo at man kan sitte foran fjernsynet, ute i hagen og i bilen og drive med den. Lett å ta med overalt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Jeg har så lyst til å lære å strikkeJa helt enig, det er bla. derfor jeg tror dette vil være helt ypperlig! Jeg har jo alltid elsket å lage ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Plæstic pusher
![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg har så lyst til å lære å strikkeStrikking er gøy. Og det er ikke vanskelig når du først kommer inn i det. Lær deg rett og vrang, og så kan du ta de mer vriene mønsterne siden. Det er litt knølete å lese oppskrifter sånn med en gang. Men når jeg klarer det, klarer t.o.m du det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Javel
|
![]() Sv: Jeg har så lyst til å lære å strikkeDu får ta deg en tur på strikke-kafé.
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Jeg har så lyst til å lære å strikkeNÅ har jeg vært og handlet garn og pinner. Tok ikke lang tid det.
![]() |
#15 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Jeg har så lyst til å lære å strikkeDale Garn har laget en liten start-pakke, den vurderte jeg å begynne med.
![]() |
#16 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Jeg har så lyst til å lære å strikkeJeg har allerede kjøpt garn og pinner, spurte etter startpakke men de hadde ikke. Men jeg kjøpte godt mykt ullgarn i to farger (3 nøster av hver) og en rundpinne i størrelse 5,5 og 2 pinner i størrelse 5.
![]() |
#17 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Jeg har så lyst til å lære å strikkeDet jeg synes var vanskeligst å lære seg ut fra de der strikkeskolegreiene, var å legge opp. Og å strikke vrang. Det skjønte jeg bare ikke før jeg fikk det vist.
![]() |
#18 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Jeg har så lyst til å lære å strikkeJeg strikker mye, men de to tingene du viser, (Jan-tunika og Odessalue) har jeg fått gode hobbyvenner til å lage for meg. Jeg strikker nemlig ikke etter engelsk mønster. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Nymotens gammeldags
Hehe ja jeg kunne også strikke før, men det ramlet plutselig HELT ut.
Oj nei det tror jeg kanskje jeg gjør den dagen høner får tenner. Får holde meg til norske, selv om høner sikkert både får tenner og rosa fjær den dagen jeg lærer meg sånt.
![]() |
#20 |
|
Men hvor mye må man egentlig øve før man får dette til? Jeg har strikket et par pledd nå, rett bortover uten mønster, men jeg klarer fortsatt ikke å strikke uten å se ned på strikketøyet samtidig. Er jeg en spesielt talentløs strikker eller kommer det med erfaring? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|