Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvis du plutselig ble rik ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-07, 22:04   #1
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du plutselig ble rik ...

...hva hadde du gjort da?

Jeg tenker på at du kom i en situasjon der du plutselig var gjeldfri and then some, og egentlig ikke hadde trengt å jobbe en dag til, men kunne levd på renter og de pengene du hadde arvet/vunnet/tjent/(stjålet ).

Hva hadde du valgt å gjøre med livet ditt?

Fortsatt det livet du lever i dag? Tatt ny utdannelse? Byttet jobb? Sluttet å jobbe?

Fortsatt å bo der du bor, kjøpt nytt, flyttet, flyttet langt?

Hvordan hadde det påvirket forholdet det til de vennene du har i dag - som ikke var like økonomisk heldige? Leker like barn best?

Æg bærre spyr .

Tenkte på en pol, men så ble jeg enig med meg selv at det var mye mer interessant om folk bare skrev helt fritt

Sist redigert av Milfrid : 29-11-07 kl 22:05. Årsak: oppdaget den første skriveleifen....
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 22:06   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du plutselig ble rik..

Jeg hadde delt, flyttet langt langt og hatt det fint resten av livet. Jeg har ikke så mange venner at det med økonomi hadde hatt noen å påvirke. Men familien skulle fått.

Gammel 29-11-07, 22:10   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du plutselig ble rik ...

Dette tenkte jeg på for noen få dager siden - og jeg tror egentlig ikke at jeg har forandret så mye. Kanskje vi har flyttet til et større hus (eller: hus med kjeller) jeg har ansatt en vaskehjelp og kjøpt ny bil.

I tillegg har jeg nok redusert stillingen min litt - og hatt barna mer hjemme.

OG jeg har reist endel - mange reisemål som jeg har lyst til ja!

I tillegg har jeg sikkert vært litt gavmild til familie

Gammel 29-11-07, 22:10   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde overøst mutter'n og fatter'n med penger, kjøpt huset til morfar, fortsatt eller byttet utdannelse og sørget for at mannen ikke trengte å jobbe livet av seg. Som han gjør nå.

Penger betyr egentlig nada for meg, så jeg tror ikke at venner hadde merket noe særlig forskjell.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 22:13   #5
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Penger betyr egentlig nada for meg, så jeg tror ikke at venner hadde merket noe særlig forskjell.

...så sant du ikke har venner som leser skattelistene da

Gammel 29-11-07, 22:13   #6
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde solgt huset vårt og kjøpt et litt lengre opp i lia. Betalt ned alt av gjeld og gjort foreldrene mine gjeldsfrie. Kjøpt oss en ny bil nr 2, dratt på masse reiser med mann og unger. Ville nok fortsatt og jobbet, men bare et par dager i uka. De vennene våre som ikka har så god økonomi hadde vi bare spandert på ferieturer sammen med oss.
Også skulle vi giftet oss! (ikke det at det er økonomien som holder oss igjen nå..)

Den som hadde vært millionær...sukk..

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 22:13   #7
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Hvis du plutselig ble rik..

Jeg hadde sagt opp den ene jobben jeg har og jobbet litt mer i den andre (50% eller noe). Studert litt på si.
Hadde nok blitt nytt hus på oss også, men ikke et veldig overdådig et. Mer et praktisk et med stort vaskerom.
Kunne nok tenkt meg å reist mer også.

Tror ikke mitt forhold til familie og venner hadde blitt noe annerledes. Det hadde nok "dryppet" litt på dem også noe jeg tror de hadde satt pris på det.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 22:13   #8
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, kjøpt oss en enebolig i det området vi allerede bor. Jeg ville nok redusert stillingen min til 60% eller noe. Skaffet vaskehjelp og tatt noen flere helger og ferier på tur, spist mer ute og handlet mer på Ultra og mindre på Rema . Hatt flere ferske fiskekaker og færre plastpakket, samt mer kyllingfilet.
Vennene? Nei, det hadde blitt som før, og det er jeg faktisk helt sikker på når det gjelder nære, gode venner.

Jeje, ikke så digre endringer for meg nei .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 22:14   #9
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Hva skal jeg med de gamle vennene mine, hvis jeg kan kjøpe meg nye??

Gammel 29-11-07, 22:16   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

...så sant du ikke har venner som leser skattelistene da

Jo, de skulle selvfølgelig fått vite det, men jeg tror ikke jeg som menneske hadde forandret meg. Håper jeg?

Gammel 29-11-07, 22:20   #11
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Jo, de skulle selvfølgelig fått vite det, men jeg tror ikke jeg som menneske hadde forandret meg. Håper jeg?

Nei, jeg tror ikke man forandrer seg så mye (vel, det finnes sikkert unntak), men kanskje hadde andre sett annerledes på en?

Tenker feks på vår venneflokk, der vi har en kompis som helt ærlig mener at ingen burde tjene mer enn statsministeren (og det er ikke han som tjener for lite), og at all inntekt over 500 000 egentlig burde overføres til staten. Han hadde muligens, kanskje fått et problem med å forholde seg til oss som skammelig rike .

Gammel 29-11-07, 22:21   #12
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde kjøpt meg en feriebolig i Italia, og hadde sikkert brukt lang tid på å finne det riktige drømmestedet
Så hadde jeg satt bilen på verksted og vurdert om vi skulle ha skaffet oss en større (vi er 6 stk med full pakke, men har klart oss overraskende godt med en 5-seter så langt)
Hadde jeg vært skikkelig grei, hadde det i tillegg blitt hest på eldstedøtrene til mannen.
Jepp - sånn hadde det blitt

Jeg hadde nok følt at jeg måtte fortsette i en eller anne jobb. Som Pippi sier - det blir jo ikke ferie hvis man ikke går på skolen (eller har jobb). Men jeg hadde sikkert redusert arbeidstid til 50% el.l.
Vennene hadde vært hjertelig velkomne på ferie til Italia. Jeg kan aldri få nok av gode venners selskap.

PS Mannen min synes jeg skulle skrevet*Jeg hadde ihvertfall skaffet meg nye venner* etterfulgt av et eller annet smileansikt som hopper opp og ned

Sist redigert av maggypop : 29-11-07 kl 22:28.
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 22:21   #13
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde pusset opp huset her til de grader. Laget loftstue med ark, laget drømmebadet i kjelleren og bygd ut.
Vi hadde nok tatt fri et år for å gjøre dette samt være med ungene og garantert reist masse!!!!

Dessuten hadde vi selvsagt delt raust ut til familie og noen venner. Og de hadde alle vært de samme ja.

Gammel 29-11-07, 22:22   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jaja, hvis vennene mine ikke klarer å forholde seg til min nyvunne status sier jeg bare Tut-tut, og tøffer avgårde til Hankø!

:fornærmet:

Gammel 29-11-07, 22:26   #15
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Jaja, hvis vennene mine ikke klarer å forholde seg til min nyvunne status sier jeg bare Tut-tut, og tøffer avgårde til Hankø!

:fornærmet:

Godt poeng, sånn egentlig

Gammel 29-11-07, 22:28   #16
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde pusset masse opp i huset, kjøpt ny stor bil, og en stor fin seilbåt med masse sengeplass, reist på sydenferier innimellom, og gitt en sum til de som trengte det i nærmeste familie, + til veldedighet!

Hadde også kuttet ut nattevaktstillingen, og heller jobbet litt innimellom når det passet meg. Mannen kunne kuttet ned på jobben sin en god del...eller heller bare jobbet med sitt sitt lille firma. (Drømme, drømme..........)

Gammel 29-11-07, 22:30   #17
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

kjøpt egen bolig!!
Tatt lappen. Sletta studentlån.

sletta mamma, pappa, og mine brødres gjeld

også ville jeg ha hjulpet en jeg kjenner i hennes enslige kamp for å hjelpe de sjelene hun kan i Gahna.

Jeg hadde trengt MASSER av penger for å kunne være rik på min måte

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 22:30   #18
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville satt pengene på høyrentekonto og levd av rentene. Ikke noe impulskjøp av dyre ting eller aksjer.

Gammel 29-11-07, 22:35   #19
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Først hadde jeg kvittet meg med all vår gjeld. Så hadde vi kjøpt større hus.
Trenger mer plass til fire barn + venner.

Deretter hadde jeg delt ut til familie og venner som trengte det.

En ferie eller tre hadde det nok blitt også.

Jeg hadde også redusert stillingen min til ca.50%. Da hadde jeg fått brukt hodet OG gjort ting her hjemme OG koset meg mer med barna mine.
Det hadde vært noe det.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 22:35   #20
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde ikke gjort de store omveltningene i livet mitt tror jeg. Jeg hadde fått ferdigstilt det som gjenstår i huset og på resten av eiendommen. Jeg hadde kjøpt en ny bil; X5 Ser også for meg at vi hadde kjøpt et feriehus i Frankrike eller Italia, et av passe størrelse slik at resten av familien også kunne benyttet det. Hele familien min drømmer om et slikt sted, så jeg hadde prioritert det fremfor å dele ut penger til de enkelte.

Vi hadde reist mer, gått mer ut og sikkert shoppet (enda) mer. Jeg hadde ikke sluttet i jobben, men prøvd å redusere overtidsjobbingen, eventuelt tatt all overtid ut i ferie. Jeg hadde hatt vaskehjelp mye oftere, et par ganger i uken tenker jeg.

Ser egentlig ikke for meg at jeg hadde forandret meg så veldig mye......

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:43.