|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Smugleser
|
![]() Julegavebok-til-venninner-anbefaling?Jeg har tre gode venner jeg liker å gi bøker til. De leser ganske mye, så det må være noe bra. Helst pocket, og gjerne oversatt til norsk (hvis ikke norsk forfatter).
![]() |
#3 |
Smugleser
|
![]() Sv: Julegavebok-til-venninner-anbefaling?
Nesbøs, mener du? Hmh, tenkte ikke helt på den, men kanskje fordi den er så opplagt. Har den kommet i pocket enda? Bra er den, iallefall, så jeg håper du får den til jul! (Vi prøver å begrense prisomfang av gaver, serru)
![]() |
#4 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Julegavebok-til-venninner-anbefaling?Er ikke sjansen stor for at den kommer i pocket nå til jul da? Den kommer jo til å selge som hakka møkk!
![]() |
#5 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Julegavebok-til-venninner-anbefaling?Hva med "The no. 1 Ladies Detective Agency" ?
![]() |
#6 |
Smugleser
|
Enig, de er kjempesøte. Ihvertfall hun ene skal få - takk! Hun andre har lånt mine, så da blir det litt corny å gi dem bort!
![]() |
#8 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julegavebok-til-venninner-anbefaling?"Saman er ein mindre aleine". |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Borte
|
![]() Sv: Julegavebok-til-venninner-anbefaling?"Ines jeg elsker deg" av Isabell Allende eller "Vindens skygge" av Carlos Ruiz Zafon har jeg tenkt til å gi bort i år. Det er to bøker som jeg har hatt glede av dette året og begge finnes i pocket.
![]() |
#10 |
Smugleser
|
Enig, den er fin. Jeg fikk den av hun ene (hun som har lånt No. Ladies... bøkene), men den kan jeg jo gi bort til en av de andre. Ser hvem som er problemet her, ja.
![]() |
#11 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Julegavebok-til-venninner-anbefaling?Skummelt å anbefale en bok man ikke har lest, men til jul så ønsker jeg meg Den usynlige muren av Harry Bernstein . Vet ikke om den har kommet i pocket, men den har kommet på lydbok (mulig det kommer før pocket). Den er visst i samme stil som Engelen på det syvende trinn av Frank McCourt og den boka likte jeg veldig godt (også et bra tips hvis du tror de ikke har lest den).
![]() |
#12 |
med tunga på styret
![]() Sv: Julegavebok-til-venninner-anbefaling?Gulldronning, Perledronning av Margaret Skjelbred. Eller Andrea D av samme forfatter. Begge finnes i paperback. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julegavebok-til-venninner-anbefaling?Eller Den lukkede bok av en dansk forfatter jeg ikke husker navnet på.
![]() |
#14 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julegavebok-til-venninner-anbefaling?En bok som alle burde ha i bokhylla er "Jotunheimen, bill,mrk 2469". Skrevet av Erlend Loe og bilder av Bård Løken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
![]() Sv: Julegavebok-til-venninner-anbefaling?Hva med "Lørdag" av Ian McEwan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
flisespikker
|
![]() Sv: Julegavebok-til-venninner-anbefaling?Vi leser Tove Janssons Mummitrollbøker på sengen for poden for tiden, og i går gjorde vi ferdig novellesamlingen Det usynlige barnet. Jeg tror egentlig dette er en samling som er skrevet mest med voksne i tankene - novellene er i alle fall en god del "voksnere" enn det romanene er (og jeg synes det er rart at den står på listen Norli hengte opp med rekkefølgen på bøkene, og at den er tagget med "6-9", men det er nå så). Novellene foregår i Mummitrolluniverset, og er vakre og rørende og morsomme på en altså litt voksnere måte enn det resten av Mummibøkene er, og jeg har egentlig lyst til å kjøpe den til jul til alle jeg kjenner. (Nå er det en del av dem jeg kjenner som leser dette, så da kan jeg vel ikke gjøre det, men det er et for godt tips til å ikke nevnes.
![]() |
#17 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den vil jeg også anbefale! Nydelig bok.
![]() |
#18 |
flisespikker
|
Jeg likte den ikke. (Ikke for å være surmulende, men bare for å balansere litt.
![]() |
#19 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Jeg kan være balansere med deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bedreviter
|
Jeg blanserer sammen med Skilpadda. Den minner alt for mye om To kill a mockingbird, uten å på noen måte klare å nå opp mot den verken i story, språk eller form. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|