|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Hvor er hengekøyen!?
|
![]() Steinerbarnehage?Usikker på om dette er rett sted å poste dette, men anyway... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Steinerbarnehage ...Jeg hadde ikke hatt betenkeligheter med å sende barnet i steinerbarnehage. Men jeg vet at mange er skeptiske på grunn av det grunnsynet hele greiene bygger mye på (antroposofien). Jeg har aldri sett antroposofien tydelig i steinerbarnehagene, og syns de greier å formidle gode verdier på en fin måte til barna (det gjør jo stort sett alle andre barnehager også altså).
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Steinerbarnehage ...Jeg kan ikke så mye om steinerpedagogikk og har i mange år vært skeptisk. Men nå begynner jeg å se veldig gode ting med den pedagogikken også. Særlig at de i større grad enn i "vanlig" pedagogikk ser an barnet, hvilket nivå de er på og tilpasser læring til det. De lar seg ikke slave av Pisa-tester og andre målinger. Dette gjelder kanskje mest på skolen da. Men barnehagene virker fine. Mange forskjellige fester og markering av årets gang. |
![]() |
![]() |
#4 |
I mål
|
![]() Sv: Steinerbarnehage ...Jeg har en venninne som har veldig dårlig erfaring med det, men jeg tror det kanskje like mye var at hun var uheldig med den aktuelle barnehagen og de ansatte der. Innstillingen var blant annet at "barn under 3 år egentlig ikke bør være i en barnehage" og det er jo kjedelig å bli møtt av den innstillingen når du faktisk leverer barnet i en småbarnsavdeling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Steinerbarnehage ...Jeg ville helst hatt barnet mitt i steinerbarnehage |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Fjott
|
![]() Sv: Steinerbarnehage ...Jeg ville helt klart gått for steinerbarnehage om det er mulig. Skal selv sende snuppsi på steinerskolen når den tid kommer
![]() |
#7 |
Live and let live
|
![]() Sv: Steinerbarnehage?Jeg ville hatt barna mine i en steinerbarnehage dersom jeg kunne fått det. Men vi har ikke det her vi bor nå. Det finnes endel skeptikere mot steinerpedagogikken, men jeg synes den ikke er relevant før skolealder.
![]() |
#8 |
Fjott
|
![]() Sv: Steinerbarnehage?
Folk tenker mye rart, (men det skal man jo ikke bry seg om
![]() |
#9 |
I mål
|
![]() Sv: Steinerbarnehage?Jeg må legge til at det ikke var pedagogikken min venninne slet mest med. Den syntes hun det var mye bra med. Hun syntes det var vanskeligst at hun ikke opplevde det som akseptert at hun ønsket at sønnen skulle i barnehage, og at alle de andre barna var der maks 4 timer daglig slik at sønnen var der store deler nærmest alene på avdelingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Hvor er hengekøyen!?
|
![]() Sv: Steinerbarnehage?Ba om alle synspunkter ja.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
godt brukt
|
![]() Sv: Steinerbarnehage?Vi er inne på tanken selv. Jeg synes Steinerbarnehagen må være et fantastisk sted å levere barna sine. Åpningstidene er endelig blitt utvidet her, så nå er det reelt for oss å tenke tanken ihvertfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Steinerbarnehage?Jeg er blant steinerskeptikerne her. Og siden jeg selv har gått på Steinerskolen så regner jeg med at jeg kan få lov til å være det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Fjott
|
![]() Sv: Steinerbarnehage?
![]() |
#16 |
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Steinerbarnehage?De reduserte åpningstidene har alltid gjort både Steinerbarnehage og Steinerskole uaktuelle for oss. Og så er vi ikke Steinerfans basert på de par folk som vi kjenner, som har gått der (men jeg innrømmer blankt at jeg aldri har satt meg grundig inn i filosofien).
![]() |
#17 |
Hvor er hengekøyen!?
|
![]() Sv: Steinerbarnehage?Takker for mange svar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Steinerbarnehage?Her i byen varierer de veldig. Har hørt mye positivt om en av dem her, og mye negativt om en annen. Der har selv de som vil bruke steinerskolen videre tatt barna ut, og det virket som flere der egentlig mente barna burde være hjemme. Sist redigert av Maz : 02-05-08 kl 08:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|