Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvilken juleblomst er din favoritt?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Hvilke er dine favoritter? (flervalgs)
Amaryllis 33 64,71%
Svibel 18 35,29%
Julestjerne 11 21,57%
Azalea 4 7,84%
Tulipaner (røde/hvite) 16 31,37%
Annet 3 5,88%
Pynter ikke med blomster til jul 1 1,96%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 51. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-07, 10:37   #1
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken juleblomst er din favoritt?

Hos meg er det amaryllis og svibel som står høyt i kurs.
Hva med deg?

Gammel 05-12-07, 10:38   #2
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken juleblomst er din favoritt?

Det er kanskje ikke en juleblomst, men jeg er veldig glad i novemberkaktus og har kjøpt inn det til jul her.

Gammel 05-12-07, 10:43   #3
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Abonnerer for å pröve å läre noe, kan dere legge ved litt bilder også, jeg vet ikke hva de heter..

Har funnet ut at jeg burde holde meg med sesongblomster, for de lever så kort hos meg uansett.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 10:44   #4
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker veldig godt Julestjerne. Men vi må bruke Azalea som juleblomst på grunn av allergi, så jeg har lært meg å like den godt også.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 10:44   #5
Manitoba
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av blomstermamma, her.

Det er kanskje ikke en juleblomst, men jeg er veldig glad i novemberkaktus og har kjøpt inn det til jul her.

Den fikk vi i gave i fjor og den har virkelig blitt vanskjøttet hjemme hos oss. Jeg trodde den var død. Men jommen står den ikke i full blomst nå. For en fantastisk plante.

Selv stemte jeg på svibel. Lukten av svibel er lukten av jul for meg.

Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 10:46   #6
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaskis, her.

Den fikk vi i gave i fjor og den har virkelig blitt vanskjøttet hjemme hos oss. Jeg trodde den var død. Men jommen står den ikke i full blomst nå. For en fantastisk plante.

Det er en god grunn til at jeg liker den ja.

Gammel 05-12-07, 10:48   #7
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er veldig glad i både svibler og tulipaner.

Til gjengjeld er jeg drittlei julestjerner, og oppfordrer alle andre til å være det samme, så jeg slipper å se dem overalt.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 11:07   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er glad i amaryllis, svibler og (røde) tulipaner til jul. Julestjerner har vi ikke på grunn av at de er uheldige for allergikere, men jeg savner dem ikke heller.

Jeg syns løkblomstene er så fine når de står der i begynnelsen av desember, uten å ha sprunget ut, to og to i enkle krukker. Det er noe veldig fint og forventningsfullt og hva skal jeg si, asketisk over dem da, som jeg nesten liker enda bedre enn når de står i full blomst.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 11:20   #9
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg syns løkblomstene er så fine når de står der i begynnelsen av desember, uten å ha sprunget ut, to og to i enkle krukker. Det er noe veldig fint og forventningsfullt og hva skal jeg si, asketisk over dem da, som jeg nesten liker enda bedre enn når de står i full blomst.

Mannen min engasjerer seg vanligvis ikke nevneverdig i blomster - men han ergrer seg veldig over at sviblene springer ut i full blomst!
Han synes de er mye finere uutsprunget.
Så jeg trøster han med at jeg skal kjøpe nye, fine, uutsprungede når de bare har stått i blomst littegrann først...

Gammel 05-12-07, 11:27   #10
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Noen ønsket bilde. Her er noen svibler, utsprunget:

Jeg er forøvrig enig, de er herligst før de står i full blomst. Og så liker jeg dem best blå eller hvite.

Nesten sånn, helst uten dill:

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 11:29   #11
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Veldig glad i julestjerne. Kjøpt min første amaryllis i år, blir spennende. Syns den er veldig fin. Spørs om den blømer til jul da....hmm

Gammel 05-12-07, 11:30   #12
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

...og her er de uutsprungen, som Zoë-mannen liker best!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg svibler.jpg (82,4 KB, 5 visninger)
Gammel 05-12-07, 11:44   #13
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Amaryllis er min favoritt i jula.

Bilde:

Det er den lange røde i midten.

Gammel 05-12-07, 11:47   #14
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Takk for bilder. :grønn:
Da liker jeg svibler. Er det ganske allergisikkert? Jeg blir syk av julestjerner og juletre. (og engler)

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 11:51   #15
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Syns hvite julestjerner er fint jeg
Svibler og amaryllis er også pene juleblomster

Gammel 05-12-07, 11:54   #16
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Amaryllis...

Gammel 05-12-07, 11:59   #17
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Amaryllis uten tvil.

Jeg har forøvrig kjøpt for mamnge svibler for tidlig (hadde et gavekort på Mester Grønn), så her lukter det alt litt vel mye.

Gammel 05-12-07, 12:30   #18
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Amaryllis og røde tulipaner pynter opp Canisa-hjemmet til jul. Pleier å kjøpe noen svibler også, men det er av gammel vane.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 12:34   #19
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Jeg er svært glad i Amaryllis både hvite og de røde. Tulipaner i rødt og hvitt er også en favoritt.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 13:02   #20
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Rød Amaryllis, så kommer den hvite som god nummer to. Har en rød stående her nå. Den har vokst 10 cm. på noen få dager. Spennende å følge med og stelle. Man ser nesten at den vokser.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:19.