Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

28 days vs 28 weeks later

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-08, 22:05   #1
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

28 days vs 28 weeks later

Jeg er ingen skrekkfilmtilhenger, men en og annen sjelden gang drister jeg meg til å se en. Jeg har en venninne som liker sjangeren godt, så det er alltid noe å låne av henne.

Denne gangen lånte jeg bl.a 28 days later fordi jeg syntes det hørtes interesant ut med "zombier på speed" (tror det var Iset som brukte den betegnelsen) og fordi jeg synes at zombie-filmer kan være litt morsomt (liker Resident Evil filmene - Milla er en kul heltinne). Jeg likte filmen godt, den var faktisk intelligent og bittelitt "tankevekkende". Men hva så med oppfølgeren? Er det bare en gjentagelse eller har den også "intelligente elementer"? Skal jeg legge den på filmlisten min hos brafilm?

De to andre filmene jeg lånte av min venninne var Ghost Ship = veeeldig kjedelig og en merkelig russisk film som ikke var skummel overhodet. Den heter Night Watch og der likte jeg selve historien, men å kalle det skrekkfilm???

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 22:09   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 28 days vs 28 weeks later

Oppfølgeren er langt fra så god som eneren.

Gammel 16-01-08, 22:28   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Sitron. Oppfølgeren var grei underholdning på en ellers kjedelig fredagskveld, men den var ikke i NÆRHETEN av 28 days later. Jeg elsker ener'n, men oppfølgeren holder ikke mål.

Gammel 16-01-08, 22:56   #4
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

*noterer*

Etter å ha lest tegneserien 30 days of night tør jeg kanskje å se den også.

(Jeg har ingen problemer med grøss og gru i tegneserieform. )

Gammel 16-01-08, 22:57   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sett den. Den er ikke særlig skummel, bare teit. Kjempeteit.

Gammel 16-01-08, 23:00   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Denne gangen lånte jeg bl.a 28 days later fordi jeg syntes det hørtes interesant ut med "zombier på speed" (tror det var Iset som brukte den betegnelsen)

Jeg har ikke sett oppfølgeren, men det var min betegnelse. Om første filmen, altså.

Night Watch-filmen og oppfølgerne syns jeg er ganske fantastiske, men de er da ikke skrekkfilmer.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 23:09   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har sett den. Den er ikke særlig skummel, bare teit. Kjempeteit.

Ja!! :skrekkfilmtvillingsjel:
Jeg så den nylig og ble så skuffet at jeg kunne drept.

Gammel 17-01-08, 00:32   #8
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg har ikke sett oppfølgeren, men det var min betegnelse. Om første filmen, altså.

Night Watch-filmen og oppfølgerne syns jeg er ganske fantastiske, men de er da ikke skrekkfilmer.

Den ble vel "markedsført" som det. En to-pack greie med 28 days... og Night Watch. Finnes det oppfølgere altså?

Gammel 17-01-08, 10:49   #9
Clubby
Free Toy Inside!

Clubby sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

28 Days Later var mye bedre enn oppfølgeren 28 Week Later. Ingen tvil.

Men er enig med Glitter om at Night Watch / Day Watch er mye bedre filmer.
Snakk om russisk Blockbuster.

Venter i spenning på siste Resident Evil...

Noen som har sett den enda?

Gammel 17-01-08, 11:09   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja jeg så den siste Resident Evil nylig, den var dritt! Jeg ble så skuffet. Elsker både spillene og de andre filmene, men denne var rett og slett søppel.

Gammel 17-01-08, 11:59   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Clubby, her.

Men er enig med Glitter om at Night Watch / Day Watch er mye bedre filmer.
Snakk om russisk Blockbuster.

Gleder meg til å se treern. Eners var for øvrig nydelig tekstet også, hvor teksten gled bort, ble til røyk og bod alt ettersom hva det handlet om.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 12:01   #12
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Oppfølgeren var bedrøvelig synes jeg, utrolig skuffa

Er ikke helt min sjanger, men likte den første og hadd forventninger til oppfølgeren, men ble som sagt veldig skuffet...

Gammel 17-01-08, 12:56   #13
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja jeg så den siste Resident Evil nylig, den var dritt! Jeg ble så skuffet. Elsker både spillene og de andre filmene, men denne var rett og slett søppel.

Jeg så den også nylig og jeg syns ikke den var så verst.

Gammel 23-01-08, 17:11   #14
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For "Zombier på speed" se "I am Legend". Eller la være, det var en drittfilm, særlig slutten.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 17:25   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja slutten var teit. Men ellers syntes jeg filmen var helt ok. Skuffende, siden jeg hadde DE forventningene, men ellers syntes jeg den var ok. Grei underholdning. I am legend, altså.

Gammel 23-01-08, 17:28   #16
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja slutten var teit. Men ellers syntes jeg filmen var helt ok. Skuffende, siden jeg hadde DE forventningene, men ellers syntes jeg den var ok. Grei underholdning. I am legend, altså.

Men ikke "kino-dobbeldate med 2 x barnevakt"-verdig.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 17:32   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Haha nei, laangt derifra. Godt vi ikke fikk barnevakt den helgen slik at vi endte opp med å laste den ned i stedet.

Gammel 28-01-08, 10:51   #18
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi så den her om kvelden, og syntes den bare var slitsom.

Gammel 28-01-08, 13:24   #19
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

For "Zombier på speed" se "I am Legend". Eller la være, det var en drittfilm, særlig slutten.

Hvaaa? Nei, aldeles ikke - vi gråt! Både jeg og mannen min! (Og det sier ikke så rent lite, jeg kan telle på én hånd de gangene jeg har sett mannen min gråte av en film...)
Will Smith er stor, han fikk meg til å virkelig føle ensomheten og fortvilelsen over å være det eneste mennesket som var igjen.

Gammel 28-01-08, 14:50   #20
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Jeg syns I am legend var super! Ikke minst at han var helt gærn da han møtte folk igjen, ikke typisk hollywood lykkelig.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:49.