|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Sender du privat e-post på jobb? | |||
Nja, en sjelden gang |
![]() ![]() ![]() ![]() |
46 | 35,38% |
Ja, daglig |
50 | 38,46% |
Ja, og forwarder gjerne bilder av nakne menn og klissete slideshows med vennskapsbudskap |
7 | 5,38% |
Nei |
24 | 18,46% |
Dustepoll ![]() |
3 | 2,31% |
Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Peppy!
|
![]() Sender du privat e-post på jobb?42% sender altså privat e-post på jobb. http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/04/525888.html. Jeg ville trodd tallet var høyere enn som så, men på seg selv kjenner man andre og så videre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Sender du privat e-post på jobb?Dersom det er nødvendig. Ser vel på det på samme måte som å ta private telefoner. Jeg er ikke hysterisk på å ikke gjøre det, er det nødvendig så gjør jeg det, men er det ikke så venter jeg til jeg kommer hjem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Sender du privat e-post på jobb?Jeg har ingen skrupler mot å sende private e-poster på jobb; hvis det er veldig travelt gjør jeg det ikke, men ellers er begrensningene få.
![]() |
![]() |
#4 |
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sender du privat e-post på jobb?Nei det gjør jeg ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
*Happy*
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sender du privat e-post på jobb?Nei.
![]() |
#6 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sender du privat e-post på jobb?Nei. Har ikke tid.
![]() |
#7 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sender du privat e-post på jobb?Ja, det gjør jeg. Ikke har jeg dårlig samvittighet for det heller |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Sender du privat e-post på jobb?Ja, stort sett daglig, nesten utelukkende til mannen og særdeles kortfattet. Jeg får leveringsrapport hver dag (mannen leverer barnet) og passer på å svare noe hyggelig for at han skal gidde å skrive en daglig epistel.
![]() |
#9 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Sender du privat e-post på jobb?Ja, det gjør jeg. Ikke daglig, men kanskje et par ganger i uken. Da er det ikke snakk om lange brev, men heller et kort svar eller et kort spørsmål. Fredag etter 12 pleier det forøvrig å være en lite oppblomstring av moromailer både til og fra (både internt og eksternt) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
intro
|
![]() Sv: Sender du privat e-post på jobb?Ja, det hender, men ikke fra jobbadressen. (Ser nå at det var litt tvetydig, dette - i Dagblad-artikkelen skriver de plutselig om "Andel av norske arbeidstakere som bruker jobbens epost privat", mens overskriften i artikkelen lyder "4 av 10 sender privat epost på jobb". Når ble det forresten lov til å skrive "epost" uten bindestrek?)
Sist redigert av Bluen : 04-02-08 kl 20:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Sender du privat e-post på jobb?Før gjorde jeg det aldri, men da vi sa opp telenor og enda ikke har fått nytt mailsystem oppe å gå bruker jeg jobbmailen hjemmefra til å administrere private ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Sender du privat e-post på jobb?Nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sender du privat e-post på jobb?Jeg måtte svare Nja, en sjelden gang - rett og slett fordi den passet best i forhold til frekvens. Men Ja, jeg sender privat epost på jobb uten dårlig samvittighet. Tullemail, tilogmed!
![]() |
#15 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Sender du privat e-post på jobb?Såklart, og jobb-epost hjemmefra. Ser absolutt ingen problemer med det. Men så jobber jeg på en måte på akkord også, så lenge jobben gjøres er det alle fonøyde. Det er ingen som sjekker hvor mange timer jeg jobber. Som regel er det mye mer enn det som er pålagt uansett.
![]() |
#16 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Sender du privat e-post på jobb?Jeg har selvsagt ikke egen pc på jobb, men tilgang til. Hurra for skoleNorge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Sender du privat e-post på jobb?Mannen min gjør det av og til, og det synes jeg er helt ok. Det er av og til endel dødtid på kontoret hans og da må det vel være helt greit. I dag mailet han meg for å spørre etter en oppskrift til en kollega, feks. Ser ingen problemer med det, virkelig ikke.
![]() |
#19 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Sender du privat e-post på jobb?Nja, en gang i blant skriver jeg privat e-post i arbeidstida. Men da sender jeg stort sett fra privatadressen, for jeg bruker Telenor sin nettbaserte e-postleser og har tilgang overalt.
![]() |
#20 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Sender du privat e-post på jobb?Jeg sender private e-post fra jobb stort sett hver eneste dag. Hvorfor skulle jeg ikke gjøre det? Jeg sender tross alt jobbmail hjemmefra hver dag også.
I følge Bokmålsordboka, er det ikke lov, men jeg regner med at det er et tidsspørsmål før det blir det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|