Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sender du privat e-post på jobb?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Sender du privat e-post på jobb?
Nja, en sjelden gang 46 35,38%
Ja, daglig 50 38,46%
Ja, og forwarder gjerne bilder av nakne menn og klissete slideshows med vennskapsbudskap 7 5,38%
Nei 24 18,46%
Dustepoll 3 2,31%
Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-08, 19:57   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sender du privat e-post på jobb?

42% sender altså privat e-post på jobb. http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/04/525888.html. Jeg ville trodd tallet var høyere enn som så, men på seg selv kjenner man andre og så videre.

Jeg sender så absolutt privat e-post på jobb, til venner og familie samt andre jeg måtte ha behov for å maile. Jeg ser ikke på det som noe skrekkelig heller, det er helt naturlig i min verden. Hvordan ser det ut hos den gjengse FP-er? Sender du privat e-post på jobb?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 19:59   #2
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sender du privat e-post på jobb?

Dersom det er nødvendig. Ser vel på det på samme måte som å ta private telefoner. Jeg er ikke hysterisk på å ikke gjøre det, er det nødvendig så gjør jeg det, men er det ikke så venter jeg til jeg kommer hjem.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 20:00   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen skrupler mot å sende private e-poster på jobb; hvis det er veldig travelt gjør jeg det ikke, men ellers er begrensningene få.

Gammel 04-02-08, 20:00   #4
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei det gjør jeg ikke.

Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 20:01   #5
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei.

Gammel 04-02-08, 20:01   #6
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Nei. Har ikke tid.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 20:02   #7
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Ja, det gjør jeg. Ikke har jeg dårlig samvittighet for det heller

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 20:04   #8
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, stort sett daglig, nesten utelukkende til mannen og særdeles kortfattet. Jeg får leveringsrapport hver dag (mannen leverer barnet) og passer på å svare noe hyggelig for at han skal gidde å skrive en daglig epistel.

Gammel 04-02-08, 20:04   #9
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Ja, det gjør jeg. Ikke daglig, men kanskje et par ganger i uken. Da er det ikke snakk om lange brev, men heller et kort svar eller et kort spørsmål. Fredag etter 12 pleier det forøvrig å være en lite oppblomstring av moromailer både til og fra (både internt og eksternt)

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 20:06   #10
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det hender, men ikke fra jobbadressen. (Ser nå at det var litt tvetydig, dette - i Dagblad-artikkelen skriver de plutselig om "Andel av norske arbeidstakere som bruker jobbens epost privat", mens overskriften i artikkelen lyder "4 av 10 sender privat epost på jobb". Når ble det forresten lov til å skrive "epost" uten bindestrek?)

Sist redigert av Bluen : 04-02-08 kl 20:12.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 20:07   #11
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er lærer. Har ikke tid til å sende private mailer i arbeidstida.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 20:08   #12
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Før gjorde jeg det aldri, men da vi sa opp telenor og enda ikke har fått nytt mailsystem oppe å gå bruker jeg jobbmailen hjemmefra til å administrere private ting.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 20:08   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei.

Jeg har ikke behov, jeg kan sende dem hjemmefra. Jeg har dessuten ikke tid på jobb, og i tillegg mangler de aller fleste mailadressene jeg bruker privat i adresseboka på jobb. Jeg gidder ikke legge dem inn heller, da må jeg vel huske dem eller skrive dem ned på et papir først?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 20:09   #14
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg måtte svare Nja, en sjelden gang - rett og slett fordi den passet best i forhold til frekvens. Men Ja, jeg sender privat epost på jobb uten dårlig samvittighet. Tullemail, tilogmed!

Gammel 04-02-08, 20:09   #15
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Såklart, og jobb-epost hjemmefra. Ser absolutt ingen problemer med det. Men så jobber jeg på en måte på akkord også, så lenge jobben gjøres er det alle fonøyde. Det er ingen som sjekker hvor mange timer jeg jobber. Som regel er det mye mer enn det som er pålagt uansett.

Grunnen til at tallet er så lavt, er nok at alle de som ikke har datamaskiner på jobben også er med i undersøkelsen.

Gammel 04-02-08, 20:10   #16
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg har selvsagt ikke egen pc på jobb, men tilgang til. Hurra for skoleNorge.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 20:13   #17
Doxa
hmmm

Doxa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Sjelden.
Jeg har privat mailadr som jeg bruker til slikt.

Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 20:13   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min gjør det av og til, og det synes jeg er helt ok. Det er av og til endel dødtid på kontoret hans og da må det vel være helt greit. I dag mailet han meg for å spørre etter en oppskrift til en kollega, feks. Ser ingen problemer med det, virkelig ikke.

Gammel 04-02-08, 20:13   #19
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Nja, en gang i blant skriver jeg privat e-post i arbeidstida. Men da sender jeg stort sett fra privatadressen, for jeg bruker Telenor sin nettbaserte e-postleser og har tilgang overalt.

Gammel 04-02-08, 20:16   #20
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sender private e-post fra jobb stort sett hver eneste dag. Hvorfor skulle jeg ikke gjøre det? Jeg sender tross alt jobbmail hjemmefra hver dag også.

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Når ble det forresten lov til å skrive "epost" uten bindestrek?)

I følge Bokmålsordboka, er det ikke lov, men jeg regner med at det er et tidsspørsmål før det blir det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:12.