|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
kamerat
|
![]() Kinosirkel?Jeg har som nyttårsforsett å gå mer på kino, i år som i fjor, men jeg er fæl til å bli sittende hjemme mens filmene raser forbi. Hva med at vi fant en månedens film hver måned, og så kunne så mange som mulig prøve å få sett den, og diskutere den i en dertil egnet tråd, à la lesesirkelen? På den måten burde jeg klare å komme opp i minst 12 kinobesøk i 2008.
![]() |
#3 |
kamerat
|
![]() Sv: Kinosirkel?Ja, jeg mente ikke at alle sammen skulle gå sammen (selv om det slett ikke er meg imot å gå på kino med FP-ere, det har vært prøvd med hell). Snarere at flere prøvde å få sett samme film relativt tett i tid og så diskutere den. Tenkte jeg.
![]() |
#4 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kinosirkel?
Vi må da ikke gå sammen? Eller kanskje Tinetoff mente at man skulle se den sammen og diskutere den på nærmeste pub |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Kinosirkel?Bra tiltak - jeg blir med! Vel, på noen, da. Utenfor de store byene har mange filmer en tendens til å komme et par måneder på etterskudd.
![]() |
#7 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Kinosirkel?Samme her, jeg har sett alt for lite film, og så tenker jeg at jeg skal se dem senere hjemme, men glemmer å skrive dem opp sånn at jeg husker dem.
![]() |
#8 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kinosirkel?Eg har sett Atonement og anbefaler den på det varmaste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Kinosirkel?Jeg skal også se den, har lest boka. Da jeg leste om filmen tenkte jeg faktisk at jeg hadde sett denne som film før, men kom etterhvert fram til at jeg antagelig bare har veldig tydelige egne bilder i hodet fra boka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Kinosirkel?Jeg er med! Kanskje ikke hver måned; kinoen her i byen er dårlig - gode filmer går ofte veldig kort tid og noen filmer kommer veldig seint. Men jeg prøver gjerne.
![]() |
#14 |
flisespikker
|
![]() Sv: Kinosirkel?Er da opplegget at vi prøver å få sett denne i løpet av januar, og så velger vi en ny for februar? (Fordelen med filmer fremfor bøker er jo at det tar velsignet kort tid å se en film, og at alle ser dem like fort.
![]() |
#15 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kinosirkel?God ide!
![]() |
#16 |
intro
|
![]() Sv: Kinosirkel?Den kunne nesten jeg tenke meg å se, også, jeg som aldri går på kino. Boka gjorde meg veldig opprørt. Må for øvrig sakse noe morsomt fra anmeldelsen i Dagbladet:
Så sant, så sant, jeg gikk nesten ut av mitt gode skinn av irritasjon under "Stolthet og fordom". Hun skyter jo konstant leppene fram som ei poserende gjedde.
![]() |
![]() |
#17 |
kamerat
|
Dette var i sin helhet nøyaktig det jeg tenkte, ja.
![]() |
#18 |
Permakulturell
|
![]() |
#19 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Kinosirkel?Jeg vil gjerne, men håper at filmene også vises på babybio, for det blir litt det for min del. Nå som de viser to filmer i uka på Saga skulle det meste være dekket.
![]() |
![]() |
|
|