Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Fiskekaker

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-07, 20:02   #1
Botero
Viva la vida

Botero sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Fiskekaker

Min Daniel er veldig glad av fiskekaker og i dag kjøpte fisk med 40% rabbat på ICA.
Jeg vil lage hjemmelagde fiskaker og vil ha oppskrifte, special noen av fiskekaker med grønsaker.

Takk for hjelp!

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 23:12   #2
barnebarnet
Nybegynner

Medlem siden: Nov 2007
barnebarnet har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Fiskekaker

Her finner du en oppskrift: http://oppskrifter.net/index.php/farmors-laksekaker/

+ Oppskrift på fiskepudding: http://oppskrifter.net/index.php/farmors-fiskepudding/

barnebarnet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 23:35   #3
Botero
Viva la vida

Botero sin avatar

Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Re: Sv: Fiskekaker

Tusen takk!!

Hoper få flere fordi har mye fisk!

Gammel 20-11-07, 23:37   #4
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Denne tråden har jeg også lyst å være med på. Desverre ingen oppskrift.

Gammel 20-11-07, 23:43   #5
Botero
Viva la vida

Botero sin avatar

Standard

Re: Sv: Fiskekaker

That is ok!

Gammel 21-11-07, 00:02   #6
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Re: Sv: Fiskekaker

Jeg vil også ha oppskrift
Vi spiste fiskekaker i dag, og snakket om at vi burde begynne å lage dem selv.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 08:57   #7
Kneazle
Passiv

Standard

Her er en til:

•400 g renskåret fiskefilet f.eks. sei, hyse, lyr
• 1 1/2 ts salt
• 1/2 ts pepper
• 1 ts potetmel
• 1 dl melk
• 1 ss finhakket frisk gressløk, ev. tørket.

Tilbehør:
• 8 små poteter i terninger
• 1 skive kålrot i terninger
• 2 gulrøtter i terninger
• 1 squash i terninger
• 1 purre i biter
• 10- 12 friske spinatblader
• 2- 3 ss olivenolje
• 2 dl vann
• 1 terning grønnsakbuljong
• salt og pepper.

Skjær fisken i biter og ha den i en foodprosessor sammen med saltet. Kjør til en jevn, fast deig. Tilsett melka jevnt mens maskinen går. Tilsett potetmel og krydder. Form store kaker og stek dem gylne i smør/margarin. Surr grønnsaker og poteter i olivenolje et par minutter. Tilsett vann og buljongterning, kok opp og la trekke til potetene er møre.Smak til med salt og pepper. Server på varme tallerkener med fiskekakene på toppen.

Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 09:00   #8
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Åh, nå kom jeg på at jeg fikk med meg masse fiskekaker fra mamma i sommer. Det må vi jo bare ha til middag i dag!!

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 22:03   #9
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Skjær fisken i biter og ha den i en foodprosessor sammen med saltet. Kjør til en jevn, fast deig. Tilsett melka jevnt mens maskinen går. Tilsett potetmel og krydder.

Jeg har ikke foodprosessor, går det an å bruke blender til slikt?

Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 22:08   #10
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Min mors oppskrift:

1 kg fisk
2 egg
1/2 løk (finhakket)
litt pepper og salt

Kjør fisken i foodprosessoren noen sekunder. Bland i det andre. Stek dem såvidt på ei varm panne, og la dem ettersteke i ovnen til de er gjennomstekte.

Gammel 23-01-08, 22:10   #11
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Min mors oppskrift:

1 kg fisk
2 egg
1/2 løk (finhakket)
litt pepper og salt

Kjør fisken i foodprosessoren noen sekunder. Bland i det andre. Stek dem såvidt på ei varm panne, og la dem ettersteke i ovnen til de er gjennomstekte.

Denne oppskriften var jo lavkarbo og fin!!

Går det ann å bruke sånne billige seifileter fra rema?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
fiskekakeoppskrift

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:18.