|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
Se resultatene: Hvilken film tror du får Oscar for beste film, og hvilken film bør få prisen? | |||
Atonement vinner |
![]() ![]() ![]() ![]() |
8 | 61,54% |
Juno vinner |
0 | 0% |
Michael Clayton vinner |
0 | 0% |
No Country For Old Men vinner |
3 | 23,08% |
There Will Be Blood vinner |
2 | 15,38% |
Atonement bør vinne |
3 | 23,08% |
Juno bør vinne |
4 | 30,77% |
Michael Clayton bør vinne |
0 | 0% |
No Country For Old Men bør vinne |
3 | 23,08% |
There Will Be Blood bør vinne |
1 | 7,69% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 13. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
flisespikker
|
![]() Poll: Oscar for beste filmDet er bare få timer til Oscar-prisene deles ut. Hvilken film tror du får Oscar for beste film, og hvilken synes du burde få?
![]() |
#2 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Poll: Oscar for beste filmKan jeg heller si hvem jeg IKKE synes bør vinne? :skikkelig vanskelig: |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Poll: Oscar for beste filmEg synest det hadde vore veldig spanande og banebrytande dersom Juno stakk av med tittelen, men eg har nok mest tru på Atonement. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Poll: Oscar for beste filmDet er lenge siden jeg ikke har sett noen av de nominerte filmene ...
![]() |
#5 |
kamerat
|
![]() Sv: Poll: Oscar for beste filmJeg har jo ikke sett Michael Clayton og No Country for Old Men, men av dem jeg har sett, synes jeg kanskje Juno er den mest vellykkede filmen. Fordi den får til alt den prøver på. Men man kan kanskje mene at den prøver på for lite.
![]() |
#7 |
flisespikker
|
![]() Sv: Poll: Oscar for beste filmDet jeg synes er litt spesielt i år, er i alle fall at det er fem meget gode filmer som er nominert. Det er ikke ofte jeg synes det. Juno er en positiv, "oppbyggelig" og romantisk film til å bli i godt humør av (i skarp kontrast til alle de andre), som likevel er hverken platt eller klissete; Michael Clayton er forsåvidt en relativt straight advokat-thriller, men den er godt nok laget og briljant nok spilt til å gå noen nummer utenpå det meste av genren; Atonement er den mest intrikate og "intellektuelle" (eller kanskje heller "litterære") av dem; There Will Be Blood er en veldig sterk og brutal fremstilling av en sterk og brutal mann i en brutal tid, og det er nesten utrolig at det går an å spille så intenst og overveldende som Daniel Day-Lewis gjør uten å overspille; No Country for Old Men er brutal, morsom, gripende og original, og noe av det beste Coen-brødrene har laget (og følgelig noe av det beste som finnes av amerikansk film).
![]() |
#8 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Poll: Oscar for beste filmDu må velge, skilpadda. Heilgardering er ikkje lov. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Jo flere jo bedre...
![]() Sv: Poll: Oscar for beste film
Både jeg og mannen ble bare irriterte og nedstemte av Juno. Ellers nesten enig i oppsummeringen din |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
kamerat
|
![]() Sv: Poll: Oscar for beste filmJeg skjønner at jeg må få sett No Country for Old Men.
![]() |
#12 |
kamerat
|
![]() Sv: Poll: Oscar for beste filmHæ, hvordan kan man bli nedstemt av Juno?!
![]() |
#13 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#14 |
flisespikker
|
Jeg har valgt.
![]() |
#15 |
Jo flere jo bedre...
Vi likte en del av intensjonene og typene, men likte ikke helt filmen. Forherligelse av noe jeg slett ikke tror er så idyllisk og enkelt som det fremstilles. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Poll: Oscar for beste filmFor en gangs skyld er det faktisk fem gode filmer som er nominert til beste film så det er jo grenser for hvor feil det kan bli denne gangen, men det er samtidig ganske klart at Zodiac og The Assassination Of Jesse James By The Coward Robert Ford i det minste burde være nominert i stedet for Juno og Michael Clayton. Men det er jo viktig å huske at Oscar er en bransjepris og ikke en pris som blir delt ut av en jury. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Jo flere jo bedre...
![]() Sv: Poll: Oscar for beste film4 måneder, 3 uker og 2 dager burde vært med, ja |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
flisespikker
|
Jeg synes både han, Clooney og Day-Lewis fortjener nominasjonene sine, og er slett ikke sikker på hvem som burde vinne. (Har ikke sett Sweeney Todd eller In the Valley of Elah enda, men det skulle ikke forundre meg om hovedrolleinnehaverne der også gjør jobben sin veldig godt.)
![]() |
#20 |
kamerat
|
![]() Sv: Poll: Oscar for beste filmJeg har stemt. Jeg tror Atonement vinner fordi BenMurphy sier det (
Prima (0503) et Secunda (0505) “Do you find it easy to get drunk on words?" "So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.” (Dorothy L. Sayers, Gaudy Night) Sist redigert av Skilpadda : 24-02-08 kl 22:39. Årsak: spoilertagget |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
oscar |
|
|