Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Sterk film på NRK i kveld (søndag 17.2)!

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-08, 19:16   #1
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sterk film på NRK i kveld (søndag 17.2)!

Ikveld kl 21.40 på nrk går en norsk dramafilm, Vinterkyss, som jeg syns var bra da jeg så den på kino for et eller to år siden!

Gammel 17-02-08, 19:16   #2
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sterk film på Nrk ikveld(søndag 17.2)!

Hva handler den om?

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 19:18   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sterk film på NRK i kveld (søndag 17.2)!

Den har jeg litt lyst å se, ei venninne maser om at jeg må se den. Men hun sa at hun hylgråt under filmen og at den er veldig sterk for oss som har barn, og jeg er ikke helt i grinehumør i kveld.

Gammel 17-02-08, 19:20   #4
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sterk film på Nrk ikveld(søndag 17.2)!

Tja, klarer ikke helt å definere det uten å røpe for mye, tror jeg.. Syns den var sterk og fin, iallfall.. (grin og grin i kinosalen). Forsoning eller tilgivelse er iallfall oppe på dagsordenen, til slutt.. En av sangene som går i bakgrunnen gjennom hele filmen (kan være jeg husker feil...) , er Hallelujah, med Jeff Buckley (den som gitargutta også har spilt inn)

Gammel 17-02-08, 19:20   #5
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Den filmen anbefales veldig!

Gammel 17-02-08, 19:23   #6
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Den har jeg litt lyst å se, ei venninne maser om at jeg må se den. Men hun sa at hun hylgråt under filmen og at den er veldig sterk for oss som har barn, og jeg er ikke helt i grinehumør i kveld.

Kan være enig i det, iallfall et lite stykke på veien...Minsten min var vel under året da jeg så den, og i tillegg har vi hatt et barnedødsfall i familien som kommer frem i følelsesregisteret fra tid til annen, og med "hormonella-diagnose" (les:amme-og barsel-hormonell) i ryggen ble det litt tårer, ja... Men jeg vil likevel anbefale deg å se den, det er ikke like trist hele filmen!!

Gammel 17-02-08, 19:23   #7
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Her er omtalen som står på nrk

En grytidlig vintermorgen blir en ung mann funnet død i snøen. Sannheten om gutten i snøen og den vakre, svenske legen Victorias fortid virvler til overflaten. Med gnistrende gode rolletolkninger viser Vinterkyss oss en side av livet som vi sjelden ser på filmlerretet, og som vi sjelden viser hverandre. Med Annika Harlin, Linn Skåber, Kristoffer Joner, Göran Ragnerstam og Jade Francis Haj. Regi: Sara Johnsen. (11 år)

Gammel 17-02-08, 19:25   #8
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Her er hele omtalen på NRK

http://www.nrk.no/nrk1/?p_otr_prog_i..._artikkel_id=0

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 19:25   #9
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Her er omtalen som står på nrk

En grytidlig vintermorgen blir en ung mann funnet død i snøen. Sannheten om gutten i snøen og den vakre, svenske legen Victorias fortid virvler til overflaten. Med gnistrende gode rolletolkninger viser Vinterkyss oss en side av livet som vi sjelden ser på filmlerretet, og som vi sjelden viser hverandre. Med Annika Harlin, Linn Skåber, Kristoffer Joner, Göran Ragnerstam og Jade Francis Haj. Regi: Sara Johnsen. (11 år)

som jeg skulle sagt selv?! det er vel en grunn til at jeg ikke skriver filmomtaler (fattdegikorthet har aldri vært min sterkeste side..)

Gammel 17-02-08, 19:28   #10
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Her er hele omtalen på NRK

http://www.nrk.no/nrk1/?p_otr_prog_i..._artikkel_id=0

Der stod det litt meir ja

Gammel 17-02-08, 19:38   #11
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Kan være enig i det, iallfall et lite stykke på veien...Minsten min var vel under året da jeg så den, og i tillegg har vi hatt et barnedødsfall i familien som kommer frem i følelsesregisteret fra tid til annen, og med "hormonella-diagnose" (les:amme-og barsel-hormonell) i ryggen ble det litt tårer, ja... Men jeg vil likevel anbefale deg å se den, det er ikke like trist hele filmen!!

Er den veldig sterk for oss som har mistet barn?

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 19:40   #12
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Denne beskrivelsen holdt for meg. Denne filmen kommer jeg ikke til å se. Pleier å styre unna sterke filmer uansett, og eneste grunnen til at jeg vurderte denne var skuespillerne.

Gammel 17-02-08, 19:48   #13
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Ikveld kl 21.40 på nrk går en norsk dramafilm, Vinterkyss, som jeg syns var bra da jeg så den på kino for et eller to år siden!

Går den på NRK1? Etter "der ingen kunne tru..."? :lat:

Gammel 17-02-08, 19:48   #14
Marge

Marge sin avatar

Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Nrk 1 ja.

Gammel 17-02-08, 20:35   #15
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Er den veldig sterk for oss som har mistet barn?

Helt ærlig tror jeg den er sterk for alle, men den er varm også.. Vanskelig for meg å si om den er så sterk at de som har mistet barn ikke bør se.. Jeg pleier å holde meg unna sterke filmer selv, men denne har jeg altså sett, og ønsker å se igjen.. Den er ikke akkurat action-sterk, eller like sterk hele tiden.. Det skal oppklares et dødsfall, og så kommer det frem forhistorie fra flere av rollene underveis, uten at det byr på den helt store dramatikken..
hm- så var det fatt deg i korthet som svikta igjen..

Gammel 17-02-08, 22:59   #16
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

For en utrolig sterk film ...

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 23:03   #17
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fandens oldemor.
Jeg her nettopp komt meg etter Så som i himmelen (som jeg så for tredje gang på fredag) og så er det på`an igjen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 23:03   #18
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

For en utrolig sterk film ...

hyl og grin og enda mer grin i stua her iallfall..(kanskje mest grin, ikke så mye hyl forresten)

jeg grein enda mer på kinoen (svømte ut i egne tårer, etter at salen var tømty for folk faktisk. nesten pinlig), men nå var jeg jo mer forberedt og griner litt mindre... synes det er utrolige skuespillerprestasjoner på et par av dem, til et litt vrient tema å være... ser ikke for meg at det er lett å være voksen mann med den rollen og dette temaet..tenker på faren til Sune...

Gammel 17-02-08, 23:05   #19
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Valgte å se "Jakten på den 6.sans" i stedet ettersom begge ungene var våkne når den begynte. Men det er jo NRK og de legger jo ut alt på nett gratis. Eller?

Gammel 17-02-08, 23:08   #20
Marge

Marge sin avatar

Standard

Bra film, men jeg merker at jeg har ganske høy terskel for å sippe. Det kom noen tårer på slutten da hun gråt inntil mannen sin, men jeg hadde egentlig forberedt meg på en skikkelig tåreperse av en film.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:42.