Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Bestille filmer fra f.eks Play.com

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-09, 23:37   #1
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Bestille filmer fra f.eks Play.com

Jeg kunne tenkt meg å bestille filmer til ungene fra Play.com, dersom det er norsk tale på disse filmene...

Mannen min tror nemlig det kan være det, siden DVD-er og Blu-ray-filer er produsert for å dekke opp flere land samtidig, og at det dermed er godt mulig at filmene på det engelske markedet også inneholder f.eks skandinaviske lydspor. Jeg kjenner jeg er skeptisk...

Men er det noen her som vet?

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 23:39   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille filmer fra f.eks Play.com

Hvis det er norsk tale vil det mest sannsynlig stå på Play.com. DVDer er ofte laget for å dekke flere land, men Norge blir skjelden gruppert med f.eks. England. Det er oftest Norden og Baltikum har jeg inntrykk av.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 23:49   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det står på hver film hvilke språk som er på platen. Ser du f.eks. på Inglourious Basterds (den var på forsiden, så det var den første jeg fant), og scroller ned til "Technical Details", så står det

Languages English - Dolby Digital (5.1)
Additional Languages Hungarian
Subtitles English for the hearing impaired ; Arabic ; Danish ; Finnish ; Hungarian ; Icelandic ; Norwegian ; Swedish

Gammel 02-12-09, 23:50   #4
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har kjøpt flere DVD'er fra Amazon i England som har norsk tekst. Den eneste barne-DVD'en jeg har kjøpt hadde også norsk tale som valgmulighet.

Gammel 03-12-09, 09:11   #5
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Man må, som glitterchick og Skilpadda skriver, undersøke dette for hver enkelt utgivelse. Min relativt omfattende erfaring tilsier at det typisk ikke er norsk tale på britiske DVD-utgivelser, men det fins naturligivs unntak. Norsk tekst er heller ikke veldig vanlig.

De nye Blu-Rayutgivelsene fra Disney (Tornerose, Pinocchio og Snehvit) har – så vidt jeg forstår – ikke norsk språk som valg på den britiske utgaven. Men man kan ikke alltid stole på informasjonen hverken fra distributør eller fra Play, Amazon eller andre nettbutikker på dette området;den er svært ofte ufullstendig, og noen ganger feil.

Ben "it's a price fixing scheme" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 10:27   #6
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det står på hver film hvilke språk som er på platen. Ser du f.eks. på Inglourious Basterds (den var på forsiden, så det var den første jeg fant), og scroller ned til "Technical Details", så står det

Languages English - Dolby Digital (5.1)
Additional Languages Hungarian
Subtitles English for the hearing impaired ; Arabic ; Danish ; Finnish ; Hungarian ; Icelandic ; Norwegian ; Swedish

Skrollet ikke langt nok ned jeg...

Takk for svar, alle sammen!

Fant noen filmer til mannen med norsk tekst, men verre med barnefilmene ja.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:32.