|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
|
![]() Hvilket annet land og annen tidsperiode hadde du passet i?Dette har vært pludretema her hjemme noen dager. Hvor og i hvilken hverdag og i hvilken tid hadde du passet best? Sist redigert av Maverick : 13-05-14 kl 12:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hvilket annet land og annen tidsperiode hadde du passet i?Ha, artig tråd!
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvilket annet land og annen tidsperiode hadde du passet i?Jeg tror jeg hadde passet dårlig i enhver fortid.
![]() |
#5 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvilket annet land og annen tidsperiode hadde du passet i?I likhet med Tallulah ville jeg nok vært et riktig troll i enhver tidsalder hvor kvinnerollen hovedsakelig dreide seg om hjem og husholdning. Jeg måtte nok vært ganske rik.
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvilket annet land og annen tidsperiode hadde du passet i?
Ja, rik. Og med en far som syns at jenter kunne få utdannelse og en mor som ikke syns giftemål og korsetter var veien til evig lykke.
![]() |
#7 |
Borte
|
![]() Sv: Hvilket annet land og annen tidsperiode hadde du passet i?Jeg tror jeg hadde passet fint som tradisjonell bondekvinne hvor som helst. Jeg er god på å underordne meg og gjøre det som forventes.
![]() |
#9 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvilket annet land og annen tidsperiode hadde du passet i?Jeg skulle gjerne sagt at jeg skulle ha vært suffragette i USA eller noe, men vet at jeg jo er såpass konfliktunngående og konform av meg at jeg sikkert hadde sittet hjemme og surmulende brodert eller noe.
![]() |
#10 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvilket annet land og annen tidsperiode hadde du passet i?
Egentlig ville jeg aller helst vært i Athen på 400-tallet f.Kr., og kranglet med Sokrates på torget, men makan til kvinnefiendtlig samfunn skal du lete lenge etter.
![]() |
#11 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Hvilket annet land og annen tidsperiode hadde du passet i?Jeg kunne godt vært bondekone på storgård med en full nøkkelring i beltet.
![]() |
#12 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilket annet land og annen tidsperiode hadde du passet i?Plasser meg nesten hvor som helst, når som helst, men jeg burde nok vært mann og veldig, veldig rik. :nemlig |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilket annet land og annen tidsperiode hadde du passet i?Jeg vet ikke hvor jeg best hadde passet, men jeg liker å tro at Nordstatene i USA, sammen med en gjeng som slåss mot slaveriet hadde passet fint. Dvs rundt 1850-tallet, i skytteltrafikk mellom nord og sør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvilket annet land og annen tidsperiode hadde du passet i?Nei, jeg er så redd for vold og tortur at jeg slett ikke vil være noe herfører eller amasone. Ikke ville jeg plassert Høvdingen i Russel Crowes sko i Gladiatoren heller. Det var jo fryktelige ting de gjorde med kona og barna hans.
![]() |
#16 |
Borte
|
![]() Sv: Hvilket annet land og annen tidsperiode hadde du passet i?Vi var på museum i helgen og Lillesøster på 4 var veldig opptatt av vikingtidsutstillingen. Jeg måtte blant annet forklare hva treller var da hun så en plansje med en pyramidisk fremstillingen av klasseinndelingen i vikingtiden. Kongen var øverst, trellene nederst og lillesøster lurte på hvorfor de som var nederst i pyramiden krabbet.
![]() |
#17 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hvilket annet land og annen tidsperiode hadde du passet i?En ting er sikker, skulle jeg levd, som kvinne, i en eller annen fortid, skulle jeg vært søkkrik. :hater husarbeid:
![]() |
#20 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvilket annet land og annen tidsperiode hadde du passet i?Typisk trellemateriale hun yngste din, ja, Røverdatter.
![]() |
|
|