Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hva gjør dere?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-08, 08:42   #1
IdaM
Aktiv

Medlem siden: Feb 2008
IdaM har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hva gjør dere?

Bestemte meg for å gå hjemme litt lenger enn permisjonstiden, og nå kjenner jeg at jeg begynner å bli rastløs. Hva gjør dere egentlig på dagtid, dere som har valgt som meg?

Gammel 25-02-08, 08:44   #2
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva Gjør Dere?

Eg gledde meg til å begynne i jobb igjen allereie etter 4 mnd permisjon nettopp fordi eg vart så rastlaus heime, så ingen gode råd frå denne kanten desverre.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 08:48   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere?

Jeg skal være hjemme til barnet er 2-3 år (tar det litt som det kommer), og da tenker jeg å gå i åpen barnehage noen ganger i uka. Ellers håper jeg vi kommer oss i hus snart, for mannen har lyst til å lage lekeplass i hagen og lekerom i kjelleren/loftet til barna.

Gammel 25-02-08, 08:48   #4
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Begynner å bli en stund siden siste permisjon, men jeg tok da noen måneder ekstra. Dette var på våren og sommeren, så det ble mye avbrekk med ferie alle sammen etc.
Men å gå tur i nærområde og i skogen, gå til lekeplass, legge opp lekeplass og passende leker hjemme i stua på en god måte, besøke familie og venner, oppsøke barselgruppevenner, babykino.
Men det blir ganske langtekkelig til tider, spesielt hvis man ikke er så glad i å ligge på gulvet å leke i timesvis.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 08:52   #5
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Jeg ble dagmamma jeg å vi var mye ute enten på gåturer eller barna lekte ute i hagen. Besøkte åpen bhg endel og hadde en veninne som var hjemme som jeg besøkte. Nå slutter sønnen min i bgh fra 1 mars så blir åpen bhg, leke ute etc. Hadde jeg ikke ikke fått baby i mai, hadde jeg funnet ett dagbarn.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 08:54   #6
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Her går dagan ganske fort. Det er kun mandag, tirsdag og torsdag eg og vesla er aleine heime. Onsdag er begge storesøskna heime og fredag storesøster. Eg har to venninner som og er heime no så me er ofte på besøk hjå kvarandre, går turar o.l. Barselgruppa har treff annankvar veke og eller ordnar me hus og vaskar litt. Kjører/går til skole/bhg halv ni og storebror er ferdig på skola 1410 så da møter me han i bhg 1430 som regel (midt mellom her og skola). Så her går dagan fort og eg er veldig glad for at eg fortsatt er heime, like mykje for storebror som for vesla eigentleg.

Gammel 25-02-08, 08:57   #7
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg har vært hjemme med jentene mine til de var minst to år. Merket stor forskjell i år 2000, da var mange andre også hjemme med ett-to-åringer. Var færre hjemme i 2003 og i 2006.

Jeg har oppsøkt de få andre som har vært hjemme med jevnaldrene barn, vært i åpen barnehage, vært på babykino, på lekeplasser, på stranda, kafebesøk, og besøkt besteforeldre.

Gammel 25-02-08, 09:02   #8
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er hjemme på dagen med 1 1/2-åringen og 4 1/2-åringen vår. Han på 4 er 50% i bhg i tillegg. Men vi er ute eller i åpen barnehage på formiddagen, og på ettermiddagen går tiden av seg selv. Da begynner vi gjerne med middagen og ungene får tegne eller høre på musikk. Drar også til byen, på butikken og vi har en del besøk av andre venninner med barn som er hjemme på dagen.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 09:16   #9
IdaM
Aktiv

Medlem siden: Feb 2008
IdaM har et hav av muligheter foran seg
Standard

Har også venninner med barn som går hjemme, og barseltreff annenhver uke, men dagene går sååå sakte. Tror rett og slett ikke at jeg er skapt for å gå hjemme, og ikke gjøre "noen ting". Det blir vel litt bedre nå som våren nærmer seg. Det blir i allefall lettere å trille tur med tvillingvogna

Gammel 25-02-08, 09:23   #10
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

No blir veslejenta mi to år i mai så er nok litt forskjell der.
Me kan finne på meir ilag no enn når ho var mindre. Veldig morro

Gammel 25-02-08, 12:02   #11
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Mannen var hjemme med barna ett år, og da var de i åpen barnehage fire dager i uken.

Selv syns jeg dagene fløy avgårde når jeg var i permisjon. Vi var på babysvømming, babytreff, babykino, mye ute på tur, på 4H-gården, på biblioteket, på besøk hos oldeforeldrene osv. osv.

De dagene vi var hjemme fant vi som regel på noe, vi bakte boller, malte, tegnet og holdt på med alle mulige slags hobby-greier. Jeg var altså ikke noen husmor som var hjemme og stellet og stullet og vasket hus hele tiden, da hadde jeg nok blitt sprø. Jeg sa til mannen før permisjonen at jeg har permisjon for å ta meg av barna, ikke vaske hus, og det samme gjaldt selvsagt for ham når han var i permisjon. Noe husarbeid ble selvsagt gjort, men mesteparten gjorde vi faktisk sammen på ettermiddag/kveld.

Jeg savner permisjonstiden jeg, det er litt vemodig at den er over.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 12:16   #12
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Åpen bhg er tingen. I området vårt er det 3 forskjellige åpne bhg vi besøker, alt etter når de er åpen. Er der 1-2 dager i uken.

Enkelte dager går vi tur, eller besøker venninnen min, som også er hjemme.

Vi har barselgruppe hver 14. dag, noe som er utrolig koselig.

Enkelte dager er vi bare hjemme. Passer ei jente 6 dager i måneden, og da holder vi oss hjemme siden begge skal sove på formiddagen og blir fort sliten.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:11.