Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva kaller man

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-08, 21:33   #1
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Hva kaller man

mor, far og to barn. Ja, og kanskje en hund og stasjonsvogn. Er det kjernefamilien, A4-failien eller hva er det nå?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 21:35   #2
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kaller man

Har du fått hund?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 21:36   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Nei, og ikke har jeg to unger heller. Ikke sist jeg talte opp, i alle fall.

Gammel 24-02-08, 21:37   #4
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Spørs om det er en av hvert kjønn eller ikke. Må være en av hver for at det skal være den perfekte A4 familien.

Gammel 24-02-08, 21:37   #5
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tenker umiddelbart A4-familie. Selv om ting ikke på vilkår trenger å være så A4 innenfor husets 4 vegger.

Gammel 24-02-08, 21:39   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Spørs om det er en av hvert kjønn eller ikke. Må være en av hver for at det skal være den perfekte A4 familien.

Jeg er ikke ute etter noen perfekt familie. Jeg leter etter et uttrykk som jeg ikke kommer på hva er.

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg tenker umiddelbart A4-familie. Selv om ting ikke på vilkår trenger å være så A4 innenfor husets 4 vegger.

Jeg tenker heller ikke på innsida. Det er mer det med 1,9 barn og å passe inn i pakketurer og på hotellromgreiene.

Gammel 24-02-08, 21:41   #7
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gjennomsnittsfamilien? Hvis du tenker på slike som "passer inn" i standardkonsepter så er det vel gjerne to voksne og to barn som er det som går på en familiebilett.

Gammel 24-02-08, 21:51   #8
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med kjernefamilie tenker jeg på de i familien som bor sammen. Det kan være mor, far og to barn, det kan være far og ett barn eller to mødre og seks barn.

Men mor, far, to barn, hund og stasjonsvogn er en temmelig A4-familie.

For noen år siden tenkte jeg med gru på å være en A4-familie. Nå synes jeg det er helt greit.

Nå kom jeg forresten på en morsom hendelse som utspant seg for 2-3 år siden.
Mannen og jeg var ute på byen. Der møtte vi en studiekamerat av mannen, og hans venn. Jeg skulle presentere meg for studiekameratens venn:
Jeg: Hei! Jeg er Fadese, kjæresten til Fadesemannen.
Studiekameraten: "Kjæresten til Fadesemannen"!? Dere er er gift, har barn, katt, leilighet, Volvo og 30 GB iPod!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 21:52   #9
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Kjernefamilie ja.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 22:28   #10
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjernefamilie er en familie bestående av mor, far og ugifte, hjemmeværende barn. Antall barn, stasjonsvogn e.l spiller ingen rolle for om man kan kalles en kjernefamilie.

Mor, far, to barn (gutt og jente), hund og stasjonsvogn høres ut som bildet av den perfekte gjennomsnittsfamilien anno 1970.

Med alle de forskjellige familietyper vi har idag, så vil jeg ikke kalle den type familie hverken gjennomsnitts eller A4- familie.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 22:30   #11
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Kjernefamilie er en familie bestående av mor, far og ugifte, hjemmeværende barn. Antall barn, stasjonsvogn e.l spiller ingen rolle for om man kan kalles en kjernefamilie.

Så barn som vokser opp hos én av foreldrene får ikke være del av en kjernefamilie de, altså?

Gammel 24-02-08, 22:35   #12
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

mor, far og to barn. Ja, og kanskje en hund og stasjonsvogn. Er det kjernefamilien, A4-failien eller hva er det nå?

Volvo Stasjonsvogn?

Amrikansk kjernefamile

Gammel 24-02-08, 22:36   #13
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Så barn som vokser opp hos én av foreldrene får ikke være del av en kjernefamilie de, altså?

Ikke ifølge definisjonen av kjernefamilien, ser det ut for. Det betyr ikke at andre former for familie er mindre verdt.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 22:37   #14
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Familier med eneforsørgere regnes ikke som "kjernefamilier" etter leksikondefinisjonen, i alle fall. Heller ikke familier med "mine, dine og våre barn".

Gammel 24-02-08, 22:41   #15
tiril
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Er så enkel at eg rett og slett kaller det en familie. En familie med hund og bil.

Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 22:42   #16
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av tiril, her.

Er så enkel at eg rett og slett kaller det en familie. En familie med hund og bil.

Jammen, jeg er jo ikke ute etter hva du kaller det men hva en slik familie blir kalt når man bruker ett annet uttrykk enn bare familie på det.

Gammel 24-02-08, 22:49   #17
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Det er vel kjernefamilie som består av mor, far og to barn.

Gammel 24-02-08, 22:54   #18
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Standard

Ikke ifølge definisjonen av kjernefamilien, ser det ut for. Det betyr ikke at andre former for familie er mindre verdt.

Tenke seg til ...

Gammel 24-02-08, 22:56   #19
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nettopp. Akkurat som at "kjernekraft" ikke er mer verdt enn andre former for kraft.

Gammel 24-02-08, 23:00   #20
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Men en kjernekar er da mer positivt enn andre karer?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:17.