Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Venners venne-et-eller-annet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-08, 20:25   #1
Virra
Superaktiv

Virra sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Venners venne-et-eller-annet?

Jeg leste i et ukeblad, om nettverksbygging. I hovedsak var dette å skape nye kontakter utenom jobbsamenheng. Jeg traff noen kjempehyggelige damer på en fest nylig, men de er ikke i min omgangskrets. Men, vi hadde noen hyggelige pratestunder, og det var mennesker med verdier og holdninger som appellerte til meg.

Så til det store spørsmålet; det er ikke naturlig for meg å ringe til noen av disse for å invitere på kaffe, men kan det være andre måter å gå fram på? Jeg har tenkt på vinklubb og gourmetklubb etc., men de er begge med på noe lignende (vin/gourmet). Bokring var også et forslag i dette ukebladet. Men, jeg vil aldri rekke å lese så mange bøker selv, så det er ikke noe godt alternativ.

Det har noe med å utvide horisonten sin litt, få litt nye impulser osv. Er det noen som har noen gode ideer på lager, ideer til hva man kan invitere til uten at det blir altfor rart?

Sist redigert av Virra : 24-02-08 kl 21:09.
Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 20:33   #2
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Venners venne-et-eller-annet?

Jeg tror jeg ville fridd til felles bekjente og fått dem til å invitere meg og dem jeg ville bli bedre kjent med noen ganger.

Gammel 24-02-08, 20:33   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer jo litt an på hva dere snakket om og hvilke felles interesser dere fant ut at dere hadde - hvis dere f.eks. er interessert i kunst, går det an å holde utkikk etter en utstilling du tror de ville like, og foreslå å gå på den sammen, eller et foredrag, en konsert eller en film av en type dere begge fant ut at dere likte? Hvis dere har barn på noenlunde samme alder, går det an å foreslå en fellestur til en lekeplass eller aketur eller barnevennlig museum. Eller bare sende en mail for å fortelle eller spørre om noe dere begge er interessert i, for å starte opp en liten dialog der, og så se om det dukker opp noe i løpet av "samtalen" som kan gjøre det aktuelt å foreslå å treffes. Kanskje vil det føles mer naturlig å foreslå en kopp kaffe hvis dere har utvekslet noen hyggelige mailer på forhånd?

Gammel 24-02-08, 21:31   #4
Virra
Superaktiv

Virra sin avatar

Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Takk for gode innspill

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:51.