|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Spinoff av spinoff av epletråden - Hvilken eplesort er best?Min favoritt er definitivt Pink Lady, med Granny Smith (om de er gode) på plass nr to. |
![]() |
![]() |
#2 |
trøtt
|
![]() Sv: Spinoff av spinoff av epletråden - Hvilken eplesort er best?Pink Lady og Åkre er mine favoritter, samt noen små, harde og meget saftige noen som jeg ikke vet hva heter, men som jeg "slanget" da jeg var barn.
![]() |
#3 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff av spinoff av epletråden - Hvilken eplesort er best?Jeg vet ikke navnet, men ordentlig syrlige, grønne epler er best. Kalde! Granny Smith kanskje? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff av spinoff av epletråden - Hvilken eplesort er best?Jeg er litt vekslende i smaken, men Red Delicious og Pink Lady går alltid igjen. Innimellom MÅ jeg ha syrlige grønne epler eller disse gule Golden Delicious. Det verste jeg vet er melete epler, de må være saftige, så saftige at saften spruter når du setter tennene i dem. Golden- og Red Delicious er sånn.
![]() |
#6 |
Fornøyd
|
![]() Sv: Spinoff av spinoff av epletråden - Hvilken eplesort er best?Pink Lady er min favoritt, men den kan overgåes av perfekte Granny Smith - harde, kalde, sure og saftige.
![]() |
#7 |
flisespikker
|
![]() Sv: Spinoff av spinoff av epletråden - Hvilken eplesort er best?De syrlige norske eplene er best; jeg husker ikke hva som er hva, men Åkerø og Aroma mener jeg å huske er blant de beste. Pink Lady er også gode, ja, og skikkelig syrlige, grønne epler. Gule liker jeg ikke, og ikke de som er veldig søte eller melne-og-smakløse heller.
![]() |
#8 |
trøtt
|
![]() Sv: Spinoff av spinoff av epletråden - Hvilken eplesort er best?Syrlige, sprø, nesten grønne golden delicious kommer på en god annenplass etter norske syrlige høstepler - sånne røde/gule litt små. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Spinoff av spinoff av epletråden - Hvilken eplesort er best?Jeg er ganske sær når det gjelder epler og spiser kun Granny Smith. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() Sv: Spinoff av spinoff av epletråden - Hvilken eplesort er best?Jeg er ikke så begeistret for utenlandske epler, det eneste jeg synes er godt er Granny Smith.
![]() |
#11 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Spinoff av spinoff av epletråden - Hvilken eplesort er best?Jeg dulter på Skilpadda, og spiser mest norske epler om høsten. Aroma, Gravenstein og flere andre som er syrlige og sprø. Syns det er vanskelig å finne epler som smaker noe særlig ellers i året. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Spinoff av spinoff av epletråden - Hvilken eplesort er best?Granny Smith: syrlige, saftige og knasende. Er de melerte smaker de ikke like godt.
![]() |
#14 |
From Gokk With Love
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff av spinoff av epletråden - Hvilken eplesort er best?Jeg liker de norske eplene best. Tror det er en type som heter Summer Red ? Den er kjempegod.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff av spinoff av epletråden - Hvilken eplesort er best?Åkerø
![]() |
#16 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Spinoff av spinoff av epletråden - Hvilken eplesort er best?Roya gala. Kan også spise de kinesiske fudji (?) eplene innimellom.
![]() |
#18 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Spinoff av spinoff av epletråden - Hvilken eplesort er best?Jeg liker aller best de syrlig, grønne Granny Smith, men jeg kjøpte noen røde epler som het Jazz for et par uker siden og det er de søteste og beste røde eplene jeg har smakt.
![]() |
#19 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Spinoff av spinoff av epletråden - Hvilken eplesort er best?Ingen spesielle sorter, men de må være sprø, saftige og litt syrlige.
![]() |
|
|