![]() |
#1 |
trøtt
|
![]() Vår i hagenSola skinner ute, og det er nesten vårstemning i bartebyen. Før i verden, da vi bare hadde veranda, betydde denne første vårsola at jeg stakk av gårde til Plantasjen og drev litt formålsløs shopping av frøposer og diverse prosjekter som ikke nødvendigvis endte spesielt bra, men målet var i hvert fall å fylle noen krukker på verandaen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Borte
|
![]() Sv: Vår i hagenJeg har iallefall store planer om å klippe ned busker og trær, rufse opp i bed og rake opp litt løv fra i fjor. Jeg er ikke noe hagemenneske, men litt rydding er bare hyggelig, og det er vel litt tidlig å så ting nå.
![]() |
#3 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Vår i hagenMan gjør lite annet enn å rydde rot i fra året før.
![]() |
#4 |
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vår i hagenJeg har litt sansen for Tore Smaalands hagebøker. Late Kjøkkenhager var påskelektyre i fjor. Du kan jo snart begynne å så inne det du vil plante ute når det blir litt varmere i været og bakken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Vår i hagenDet eneste jeg har gjort i hagen hittil er å beskjære epletreet. Skal ut å grave ned noen løk som jeg glemte i høst. Kommer de ikke i år, så kommer de til neste år.
![]() |
#6 |
Peppy!
|
![]() Sv: Vår i hagenJeg er dårlig på å gjennomføre hageprosjektene mine, men igangsettingen hacker jeg. I mars tenkte jeg å begynne å så frø innendørs. Ting man kan begynne med nå er å f eks putte sitron- eller appelsinsteiner i jorden, så får man en grønn og fin liten busk til sommeren. De kan stå i vinduskarmen enn så lenge. Jeg sår også solsikker ganske tidlig, med varierende suksess. Tomatplanter kan vel også sås i løpet av noen uker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Vår i hagen
Med tanke på at du bor der du bor, så er det kanskje ikke veldig overraskende at det snør i februar. Det er vel heller ikke overraskende at det snør i mars og april. Det er når det snør 16. mai at jeg blir litt lettere gretten. :selvopplevd:
![]() |
#9 |
trøtt
|
Nei, det ville være en overdrivelse å påstå at jeg var overrasket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Helt konge
|
![]() Sv: Vår i hagenVi går også inn i den første våren med egen hage, og jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal gripe det hele ann. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke gjør noe med hagen før du har sett samspillet i plantene utover året. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gal kattedame
|
Det høres jo helt fantastisk ut ! En kjempemulighet.
![]() |
#13 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Vår i hagenJeg kan virkelig tenke meg å legge ned mer arbeid ute i hagen i år, vi skal kose oss med utearbeid i sommer har vi bestemt oss for.
![]() |
#14 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vår i hagenHva gjør dere for å beskytte urtehagen mot Iberiasnegler? I dag har jeg sådd frø inne, men jeg tror kanskje de skal få stå på verandaen i sommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Come what may...
|
![]() Sv: Vår i hagenVi har kjempe stor hage, vi bygde huset for 2 år siden. Vi er langt i fra ferdig. Men det blir nok fint engang her også.
![]() |
#16 |
trøtt
|
Oi, jeg har kjøpt akkurat den på mammut i dag, uten at jeg husket anbefalingen din! Den ser veldig bra (enkel...) ut. I tillegg har jeg fått "Fra frø til frodig hage" i bursdagspresang, så nå har jeg ingen unnskyldninger! Nå er det ca 50 cm snø ute, så det haster vel ikke så fælt, men... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vår i hagenJeg har "Late hager" og tar den frem hver vår. Jeg jobber systematisk med å utvikle min late hage. En vakker dag skal jeg lene meg tilbake og kose meg i hagen min som er fargerik, velduftende og krever minimalt med arbeid |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|