|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
By the Sea
|
![]() Schpinn-off, følelserDet gikk litt i ball for meg i en tråd tidligere i dag, og i den forbindelsen skrev jeg : "Nå ble jeg lei meg".
![]() |
#2 |
Miss Distriktsnorge
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Schpinn-off ; følelser.Signerer deg Zoë. Sist redigert av Cascaye : 06-03-08 kl 21:34. Årsak: Zöe, poteti, potati. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Borte
|
![]() Sv: Schpinn-off, følelserJeg tenker som deg om dette, Zoë. FP er i aller høyeste grad en sosial møteplass for meg, som selvsagt er nyttig, men fremfor alt hyggelig og morsom og givende på samme måte som RL-felleskap kan være. Forskjellen på den sosiale omgangen her er for meg at jeg ikke kjenner alle brukerne som deltar, og at jeg derfor ikke kan "kodene" til alle. Noen tror jeg at jeg kjenner, men opplever at jeg tar feil og misoppfatter. Andre igjen er det vanskelig å plassere selv etter lang tid. Dette i sum gjør at det er vanskeligere å kommunisere på mellommenneskelig nivå her inne enn IRL. Vi mangler en viktig kommunikasjonsfaktor i det at vi ikke kommuniserer direkte med den vi henvender oss til, og dermed er det visse momenter som er vanskelig å tolke. Kanskje særlig dette med humor, ironi og sarkasme, men også det at man ikke ser hvor alvorlig motparten er og på hvilket seriøsitetsnivå diskusjonen føres.
![]() |
#4 |
By the Sea
|
![]() Sv: Schpinn-off, følelser
Ja, humor - og kanskje spesielt ironi - kan virkelig være utfordrende på nett!
![]() |
|
|