Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva gjør dere som familie på lørdagene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-08, 19:02   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva gjør dere som familie på lørdagene?

Vi sliter litt for tiden for vi eier ikke fantasi og jeg orker ikke for mye "kav" nå, føler meg litt lite mobil. Så det går liksom i det samme, feks. Ikea (ballrom - kikking - pølser, vesla elsker å gå dit), bruktbua, muligens spise en plass og så lørdagens mathandel. Av og til går vi på kino, og det fikk jeg veldig lyst til i morgen men det går jo bare drittfilmer for barn nå for tiden.

Hva gjør dere på lørdager? :sanker tips:

Gammel 07-03-08, 19:06   #2
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere som familie på lørdagene?

Vi står opp i åtte-tida, spiser en lang frokost sammen og dasser litt rundt i pysjen. Noen ganger går vi en tur i nærområdet eller i skogen, noen ganger koser vi oss med sport på TV, noen ganger bowler vi, noen ganger er det kino. Noen lørdager går med til besøk hos venner og familie også.

Helgene er hellige for oss, da er det familietid for alle penga. (mannen jobber mye og til mange forskjellige tider, så vi må utnytte de stundene vi har)

Gammel 07-03-08, 19:08   #3
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Ofte ute og leker. Ofte sammen med naboene (som skal flytte ) eller andre vennepar med barn. Besøker parker, bondegårder eller mater fugler. Prøver å unngå butikker og steder med utrolig mye folk.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 19:09   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Turer og sånt elsker jeg, jeg er et turmenneske av dimensjoner. Men nå føler jeg meg lite mobil og det er alltid pissevær for tiden. Gleder meg til i sommer, da skal vi gå MASSE på turer i Sørmarka, og etterhvert ta med oss store spann til å ha selvplukkede bringebær og blåbær i.

Besøk hos andre har jeg gitt opp, ingen har tid.

Gammel 07-03-08, 19:09   #5
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I morgen er en typisk lørdag. Vi skal på biblioteket, på kafe, en liten bytur og på besøk. Søndagene brukes til skogstur, familiebesøk og matlaging. Og så spiller vi spill, ser film, tegner, jobber i hagen og andre ting innimellom også.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 19:11   #6
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Me er sjeldan/aldri i butikkar. Det syns me berre er stress og lite givande.
Me reiser på ski (langrenn eller i bakken), reiser til venner/familie, reiser å bader eller er ute her heime hvis det er ting som skal ordnast.

Gammel 07-03-08, 19:12   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en kafè-snuppe. Vi drar ofte til byen og shopper litt, og så går vi på kafè og spiser lunsj. Vi lager god mat på kvelden. Snuppa er ofte med på dette.

På søndagene er vi mer sportslige. Vi bader ganske ofte. Eller går tur.

Gammel 07-03-08, 19:21   #8
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Det varierer veldig. Ofte er det unger på besøk, eller en tur i Skileiken eller på folkemuseet. Annenhver helg går en del tid på min mor.

Er det en barnegreie i byen går vi ofte på det.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 19:37   #9
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Vi prøver å unngå storhandel og kjøpesentre, kun morsomme ærend på lørdager, sånn som jernvarehandel eller grønnsakstorg. Try går på småbarnssvømming om lørdagene, og så supplerer vi noen ganger med badeland for hele gjengen på søndag. Det gikk forresten fint å gå i svømmehall da jeg var gravid og dårlig også. Ellers tar vi ofte en tur til en av besøksbondegårdene her, oftest 4H eller KØBB. Mate ender er også gøy. Besøke eller få besøk gjør vi også ofte. Henge utenfor sykehuset og se på ambulanser er veldig poppis.

Inneaktiviteter: Bake, tegne/male/pusle, lage kort (bursdagssesong i slekta), i morgen tenkte vi prøve å male påskeegg.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 19:38   #10
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

kun morsomme ærend på lørdager, sånn som jernvarehandel

Gammel 07-03-08, 19:39   #11
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Går og besøker familien, eller drar til svømmehallen. Av og til er det godt å være hjemme også og bare slappe av.

Gammel 07-03-08, 19:39   #12
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jernvarehandel er jo omtrent like morsomt som gardinbutikken. :snork:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 19:41   #13
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi koser oss først i senga så lenge som mulig, særlig minsten synes det er topp å herje litt rundt i senga vår. Deretter tusler alle sammen rundt i pysjen, vi spiser frokost og tar livet med ro. Og så er det som oftest ut på en eller annen lekeplass. Noen ganger drar vi og bader, eller på lekeland. Andre ganger kan det bli bytur med innlagt heis- og rulletrappkjøring (Ener´n synes det er så skrekkelig stas ).
Ja, og så besøksgårder og sånn. Trosterud og den på Ekeberg er populært.

Sist redigert av Beckett : 07-03-08 kl 20:20.
Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 19:43   #14
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

kun morsomme ærend på lørdager, sånn som jernvarehandel

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Gutten min er tre år, det forklarer muligens litt?

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 20:06   #15
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

På lørdager prøver vi å unngå butikker og steder med masse folk. Kjenner jeg får klaus bare ved tanken.

Vi leker ute og order og pusler med ting og tang. Koser oss med god mat, besøker familie...sånne ting.

Gammel 07-03-08, 20:15   #16
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Lang kosemorgen med film og frokost på senga.
Rydde litt, kanskje handle.
Koselige aktiviteter prioriteres, denne tida på året er det svømming (på Varatun, Iset, ideelt for gravide), bibliotekbesøk, tur til stranda, tur med trejulssykkel til en lekeplass, ta tog til byen for å mate ender, se på båter, barnemuseet e.l.. Det hender vi akker bilen med venner, akebrett, kakao og matpakke og kjører til snøen, det er en fin heldagstur med innlagt besøk på galleri/kafe/lystøperi.

Hvis jeg er skikkelig sliten og ikke orker være sosial tar jeg med en bok og spanderer en tur på kjøpesenterets lekeland på poden...

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 20:18   #17
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Vi gjør dette:
- går tur, har med nistemat (så og si hver lørdag)
- går på teater for barn (følger med i avisene)
- baker
- drar på biblioteket
- inviterer venner med barn på samme alder på grøt eller tomatsuppe
- om sommeren drar vi på hytta
- vi er sjelen på shoppingturer. Det tar mor seg av fredag ettermiddag.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 20:21   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Balansekunstneren, her.

denne tida på året er det svømming (på Varatun, Iset, ideelt for gravide

Åh, i Giskehallen? Jeg elsker å svømme, men det som hindrer meg mest er tanken på badehette. Jeg har fobi mot badehetter, takler det ikke. Må man ha det i Giskehallen? Jeg er så teit, men jeg virkelig takler det ikke.

Gammel 07-03-08, 20:37   #19
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Åh, i Giskehallen? Jeg elsker å svømme, men det som hindrer meg mest er tanken på badehette. Jeg har fobi mot badehetter, takler det ikke. Må man ha det i Giskehallen? Jeg er så teit, men jeg virkelig takler det ikke.

Varmtvannsbassenget på Varatun (nederst her), det er småbarnssvømming fra 12 -16 på lørdag. Man må egentlig ha badehette, men takler du ikke de lette små man får kjøpt nå? Jeg hater de trange gummigreiene, men de andre er nærmest en lue. Men ta ev med deg to hårstrikk og spør pent...

Ellers er det vist bra på Klepp og på Bryne ogå.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 20:44   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Tusen takk! Jeg har ikke vært i svømmehallen på mange år, så det er mulig de groteske badehettene er blitt bedre og lettere å få på seg. Jeg får gi det et forsøk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:24.