|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
kamerat
|
![]() Kinosirkel: Charlie Wilson’s War, diskusjonstrådDere som har sett den, kan jo bare sette i gang, så kommer vi andre sigende etter.
![]() |
#2 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kinosirkel: Charlie Wilson’s War, diskusjonstrådEtter kinobesøk har jeg notert følgende: |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Kinosirkel: Charlie Wilson’s War, diskusjonstrådJeg synes filmen var morsom, men ganske bagatellmessig. Det var primært den første halvdelen som var morsom; det var synd at de slapp taket i Wilson som skjørtejeger og levemann omtrent på den tiden han ikke ble anklaget likevel - det gjorde at alle scenene tidlig i filmen som hadde etablert ham som nettopp noe av en libertiner ble noe poengløse. Og de mange og lange sekvensene med mujahedin som skjøt ned X fly og sprengte Y tanks ble ganske kjedelige og tilførte ikke filmen stort.
![]() |
#4 |
kamerat
|
![]() Sv: Kinosirkel: Charlie Wilson’s War, diskusjonstrådJeg er mye enig med Skilpadda. Den første delen av filmen var overlegent best. Whiskyflaska med mikrofonen!
![]() |
#5 |
kamerat
|
![]() Sv: Kinosirkel: Charlie Wilson’s War, diskusjonstrådFlere? :maser:
![]() |
#6 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Kinosirkel: Charlie Wilson’s War, diskusjonstråd
Jeg deler i grunn dine betraktninger rundt filmen. Jeg synes rollekarakter og replikker var festlige. Skuespillerne drar filmen opp kvalitetsmessig synes jeg, for innholdsmessig og helhetlig vet jeg ikke helt om jeg fikk det store ut av det. Men så er nok ikke dette typen film jeg normalt tiltrekkes av heller. Jeg ble sittende med litt motstridige følelser under filmen, trangen til å le høyt - men litt dårlig samvittighet for å føle behov for det. Temaet var alvorlig nok liksom.
![]() |
#7 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Kinosirkel: Charlie Wilson’s War, diskusjonstrådJeg synes nok filmen var hakket bedre enn deres opplevelse, men er for så vidt helt enig i at det er replikker og skuespillerprestasjonene som gjør filmen. Nå hadde jeg totalt ikke-eksisterende forventninger til tankevekkende moral fra en hi-cast Hollywoodfilm, og ble veldig sjarmert av den veldig anti-typecastede Tom Hanks, som jeg egentlig følte jeg hadde sett nok i mitt liv. PSH er fysisk ute av stand til å gjøre en dårlig rolle, og var sedvanlig fantastisk. Jeg synes humoren var strålende, og hadde i tillegg gleden av å ha en knekt-av-latter-sjels-elskdede på setet ved siden av meg. Det bidrar jo til enhver filmopplevelse.
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Kinosirkel: Charlie Wilson’s War, diskusjonstrådNå er jo jeg altfor sent ute, men jeg fikk ikke rotet meg til å se denne filmen før forrige uke.
![]() |
![]() |
|
|