Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kattetiss

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-08, 11:28   #1
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Sint!

Kattetiss

Finnes det noko eg kan sette ut som hindrar kattene i nabolaget å legge seg i og tisse i Lillebrors vogn og Storesøsters dokkevogn? Me har eit skur, men det har ikkje dører, dessverre.

Gammel 11-03-08, 11:30   #2
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kattetiss

Vi måtte ta inn vognene.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 11:30   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kattetiss i vogna er noe herk!

Det finnes en slags spray du kan sprute rundt omkring der vogna står. Du får kjøpt den i dyrebutikker. Jeg ville ikke ta sjansen på å sraye selve liggedelen av vogna, hysterisk som jeg muligens er, men spraya på hjulene og godt rundt på bakken.

Noen katter funker det på, andre gir beng... Katta som tissa i vår vogn ga beng, så nå står vogna inne.

Gammel 11-03-08, 11:35   #4
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Jo, det beste ville klart vore å hatt vogna inne, men det har me ganske enkelt ikkje plass til. I så fall måtte det blitt midt i stova eller på kjøkkenet...

Tenkte å legge ein oppblåst badeball i sittedelen, så får ikkje kattene ligge der i allefall.

Har ikkje dyrebutikk her, men skal spørje neste gong me skal til "byen"

Gammel 11-03-08, 11:38   #5
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pakke dem inn i presenning, kanskje?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 15:43   #6
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Æsj! Så kjedelig. Hva med å legge regntrekket/myggnetting over?

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 15:44   #7
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Presenning tenkte jeg på også. Tror jeg ville vurdert det hvert fall. Eller sette en dør på boden....

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 15:46   #8
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sitron hjelper.

Gammel 13-03-08, 15:47   #9
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

sitrus skal hjelper. og noe over.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 16:16   #10
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Sitron hjelper.

Tror du hun gidder det altså?

Jeg tror jeg ville brukt presenning (som er nevnt før her). Jeg har prøvd mye forskjellig for å holde nabokattene unna hagen vår. Har ikke funnet noe som hjelper enda.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 16:34   #11
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Et pulver som heter "Katt vekk" fungerer ganske bra. Effekten avtar over tid og ved nedbør. (Det siste gjelder jo ikke inni skuret deres!) Minuset er at det lukter vondt. Forsøk å strø dette pulveret langs veggene og i døråpningen til skuret.
Ellers finnes det mange kjerringråd: Hele pepperkorn, eddik, salmiakk og sitrusskall. Noe herk med disse kattene er det i alle fall! Om vinteren driter kattene i nabolaget her under verandaen vår, om sommeren i blomsterbedene! Det positive er at det er tomt for smågnagere.

Gammel 13-03-08, 16:38   #12
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Jeg tror jeg ville brukt presenning (som er nevnt før her). Jeg har prøvd mye forskjellig for å holde nabokattene unna hagen vår. Har ikke funnet noe som hjelper enda.

Gidde å dele en sitron i to og legge den oppi vogna? Jeg som trodde at jeg var lat!

Gammel 13-03-08, 16:55   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gidde å dele en sitron i to og legge den oppi vogna? Jeg som trodde at jeg var lat!

Jeg tror Pippimamma snakket om Sitron som i brukeren Sitron, altså.

Gammel 13-03-08, 17:00   #14
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Myggnetting funker.

Gammel 13-03-08, 17:01   #15
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Å dele henne i 2 blir plutselig litt vanskeligere!

Gammel 13-03-08, 17:28   #16
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Tror kansje det er best å dele henne i 2 for å få plass oppi vogna. Da har du nok til 2.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 19:13   #17
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, det var Sitron her på fp jeg mente med "hun". Tror bergensis er villig til mye for å bli kvitt kattetiss i vogna, men ikke del "Sitron"(fra fp) i to.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 20:12   #18
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sett ut en appelsin. Det liker ikke kattene.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 20:18   #19
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Hele pepperkorn løste poblemet fo en venninne av meg som hadde samme problem

Gammel 13-03-08, 20:57   #20
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Sett ut en appelsin. Det liker ikke kattene.

Sist vi hadde kattunger i huset, hadde jeg nellikspiker og appelsiner rundt i krokene ( etter råd), men de tisset like godt oppå det. Det var en deilig blanding å vaske bort.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:28.