Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Er det mye arbeid å holde styr på klær og sko til barna

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-10, 12:10   #1
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Er det mye arbeid å holde styr på klær og sko til barna

En liten puh;

Det er jammen mye arbeid å holde orden i barnas klær og sko. I heimen hos oss er det visst blitt min jobb, både å holde orden i klesskapene til barna, men også passe på å pakke bort det som er for lite eller levere på Uff, selge, og kaste, finne frem arvetøy som kan passe, og kjøpe inn ved behov.
Vi har jo 3 barn, så det er mye tøy det er snakk om, og mange par sko. Det er ikke all verdens som pakkes bort til arving, men litt er det jo, og ha orden og system på dette tar en del tid. Spesielt et par ganger i året, da jeg tar en runde og rydder vekk og tar frem. Ellers er det ganske tidkrevende å skaffe inn nytt ved behov også, for man skal jo helst finne bra ting til en bra pris.

Har dere bare ren glede av å ordne og styre med innkjøp, rydding og organisering, eller er det flere som meg her som syns det er litt pes??

Gammel 28-09-10, 12:12   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mye arbeid å holde styr på klær og sko til barna

Jeg synes det er gøy! Men vi har bare to, relativt små barn.

Gammel 28-09-10, 12:13   #3
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Stort sett bare pes. Med jevne mellomrom bestemmer jeg meg for å kutte ned på klesbeholdningen - ingen trenger vel 10 bukser og 20 gensere, de rekker jo så vidt å bruke det før de vokser ut av det. Men det varer aldri lenge. :shoppeglad familie i utlandet:

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 12:14   #4
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Mest gøy - men litt pes. Fem barn

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 12:16   #5
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Tja, litt pes er det til tider. Her i heimen er det også jeg som styrer med alt av ungenes klær og sko.

Gammel 28-09-10, 12:18   #6
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Manga, her.

Tja, litt pes er det til tider. Her i heimen er det også jeg som styrer med alt av ungenes klær og sko.

Her også, inkl. all klesvask og å legge fram morgendagens barnehageklær. (De er ennå så små at det som regel går greit å la mor bestemme. ) Jeg synes nok først og fremst det er gøy, og liker å ha oversikten.

Gammel 28-09-10, 12:24   #7
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er gøy, her er er det jeg som gjør alt av sånne ting.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 12:28   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pes. Mye pes. (3 barn)

Gammel 28-09-10, 12:28   #9
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Jeg synest det egentlig bare er gøy, hverfall å kjøpe inn nye klær. Litt mer kjedelig er det å rydde i klesskap, hverfall når jenten det til igjen etter knapt en uke.

Gammel 28-09-10, 12:29   #10
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har to barn og synes at det er ganske mye pes, ja. Og det er meg som tar ansvar for det.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 12:33   #11
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg mistet oversikten da vi gikk fra to til tre barn.

Jeg synes det er helt ok å pakke bort for smått eller etter sesongen og passe på at det er nok skift og passe varmt der ungene er. Jeg handler på salg, så jeg ligger ofte en sesong foran. Jeg sparer penger på salget og tid på at vi har luer og strømpebukser i hus når vi virkelig trenger det. Men jeg har ikke lenger full oversikt.

Gammel 28-09-10, 12:37   #12
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Verken gøy eller pes, egentlig. Det må bare gjøres.

Stort sett går det greitt, men jeg kjører et rimelig strikt system. Jentene har f.eks tellekanter i skapet sitt, for jeg er møkklei av kleshauger man aldri finner fram i. Jeg vil heller bruke litt tid på å brette sammen klær enn mye tid på å grave frem klær.

Alt av yttertøy har faste plasser. Sortert etter ytterklær til voksne, yttertøy til jentene og ytterklær til guttene.

Det som er pes er klesvasken. Jeg tror ikke jeg har sett bunnen av skittentøyskurvene på ett par år.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 12:40   #13
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Hos oss fungerer det stort sett sånn at ingen har kontroll. Men mannen mener nok at jeg bør ha det. De har nok klær, og stort sett klær tilpasset årstidene også. Men det hender årstidskiftene kommer litt brått på. Heldigvis har vi stort sett råd og mulighet til å gå ut og kjøpe vintersko på dagen.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 12:47   #14
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Innimellom, når det hoper seg litt opp er det pes. Men som regel så har jeg god kontroll.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 12:50   #15
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Litt pes..
Flere sekker med vintertøy og sko må letes fram og tas ned i stua.
Typisk er at veslejenta passer mye fra de to andre, som hun kan arve.
Den mellomste passer noe fra i fjor, og den eldste må ha endel nytt. Hun er forøvrig den mest bestemte på hvordan klær skal se ut osv...

Vintersko må de som regel ha nytt alle sammen.
Luer,vanter og votter pleier vi å kjøpe noe nytt av til alle.

Jeg elsker å shoppe nytt, men kjøper kun nytt vintertøy hvis de MÅ ha nytt.
Yttertøy er dyrt!

Gammel 28-09-10, 12:53   #16
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Såpass pesete at det nok blir prioritert ned, og dermed er det få tellekanter og lite kontroll. Men barna fryser sjelden, og er ikke farlig møkkete, og jeg er i ferd med å avvenne Andamannen å legge fra seg brukte sokker under bordene, så det er bedring å spore.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 13:15   #17
Left
Passiv

Standard

Jeg må innrømme at det er litt pes. :lei:

Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 13:16   #18
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Jeg syns det er gøy jeg. Vi har 3 barn

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 13:18   #19
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Pes. Lei av at det blir meg som må gjøre alt, og det tar litt tid, særlig det å komme i gang (2 barn)

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 13:24   #20
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er moro å handle tøy, men synes det er litt pes med å finne frem og pakke bort mellom sesongene sommer/vinter og motsatt. Jeg liker heller ikke å rydde i klesskapene, men det er moro når det først er gjort og er full orden, men det er litt tiltak.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:40.