Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Tips til hovedrett til guttekveld 10 stk

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-08, 21:23   #1
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Tips til hovedrett til guttekveld 10 stk

Det er mannens tur til å ha guttekvelden hjemme, og de er 10 stk.
De må servere forrett, hovedrett og dessert. (utenom når han har fårikål).
Han har dårlig tid på fredag, og vil gjerne ha noe han kan lage på torsdag kveld eller rimelig kjapt fredag ettermiddag.

Til forrett tenkte han hvitløksgratinerte reker med ost i småformer (lavkarbooppskrift tips fra Iset), og til dessert enten marshmallowskake jeg lager eller creme brulee.

Har noen gode ideer? Skal nevne at det ikke bør være altfor dyrt kjøtt etc, siden det er 10 stk det er snakk om.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 21:29   #2
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til hovedrett til guttekveld 10 stk

Vel, det er lammesesong, så hva med en lammegryte med rødvin, el.l. Eller lammelår, med stekte poteter, saus, og wokede grønnsaker.

06, 07, og 12.

Sist redigert av Marit K : 20-10-08 kl 21:36.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 21:34   #3
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ha laget gryte. Fant en oppskrift på gryte på Apretiff som jeg syntes så god ut. Oppskriften er fra opplysningskontoret for kjøtt, jeg er villt begeistret for oppskriftene derifra. Ja, vi har alle våre favoritter. Noen har Jamie, noen har Nigella, noen foretrekker Helstrøm og jeg opplysningskontorene.

Gammel 20-10-08, 21:48   #4
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=8280

Denne stroganoffen fikk jeg servert i klubb. Den var veldig god.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 21:57   #5
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg laget ovnsstekt indrefilet til 16 stk da mannen min hadde guttekveld sist. Kjøpte en svær Brasiliansk indrefilet, sved raskt i panna og helstekte i ovnen. Serverte med hjemmelaget potetsalat til. Til forrett hadde de bruchetta med hakket tomat, løk og pesto. Dessert var hjemmelaget iskrem med mørk sjokolade, nøtter og kirsebær.

Gammel 20-10-08, 21:59   #6
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Chili con carne. Kan lages dagen i forveien og varmes opp før servering.

Gammel 20-10-08, 22:04   #7
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Jeg syns denne middelhavsgryten med lam så utrolig god ut. Den lager seg jo stort sett også selv.

http://www.matprat.no/oppskrift.aspx...er&artid=13742

Gammel 21-10-08, 16:58   #8
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Takk for alle gode forslag!
Han klarer ikke å bestemme seg, så vi får se hva det blir til.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:26.