|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Saltkokte poteter?
Det er poteter kokt med masse salt i vannet. Potetene får et tørt og sprøtt utseende. De skal kokes med skallet på.Jeg bruker alltid "pene" poteter når jeg lager Kanaripoteter. Søk litt på nettet, så finner du sikkert en grei oppskrift. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Borte
|
![]() Sv: Saltkokte poteter?Jeg bruker små partypoteter fra Meny. Vasker dem godt, men beholder skallet på. Koker dem i like deler grovt havsalt og vann. Det skal være MYE salt og det blir rågodt.
![]() |
#5 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Saltkokte poteter?Den oftest anbefalte typen heter Amadine og finnes i alle fall på Meny. De brukes pga. størrelsen og det tynne skallet, så partypoteter funkter sikkert også. Tilbereding: kok møre i like deler vann og grovt havsalt. Hell ut vann og salt og kok kjelen tørr. Da får de det "rynkete" preget. Husk aïoli til.
![]() |
#7 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Saltkokte poteter?Mojo? Nam! Oppskrift (ikke utprøvd, men fra en pålitelig kilde):
![]() |
|
|