Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Parole fra en Kina-Tibet-Olympiade-demonstrasjon

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-08, 13:23   #1
HP
Administrator

HP sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Parole fra en Kina-Tibet-Olympiade-demonstrasjon

Fra en demonstrasjon i California, USA.

(Fant den via flere blogger)

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 13:24   #2
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Parole fra en Kina-Tibet-Olympiade-demonstrasjon

Ja, det skulle tatt seg ut liksom.

Gammel 21-04-08, 13:27   #3
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jaja.

Gammel 21-04-08, 13:28   #4
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjarmerende historieløst. (Eller var det skremmende jeg mente...?)

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 13:28   #5
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Hmm, hva mener de egentlig? Nazi-tyskland hadde jo OL, men mener de om man ville tillatt det i dag?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 13:33   #6
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Hmm, hva mener de egentlig? Nazi-tyskland hadde jo OL, men mener de om man ville tillatt det i dag?

Jeg antar at at forfatteren av denne parolen faktisk ikke vet at OL ble arrangert i Berlin i 1936.

Gammel 21-04-08, 13:35   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det mulig. Selvsentrert mye?

Gammel 21-04-08, 13:38   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det et ekte bilde?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 13:57   #9
HP
Administrator

HP sin avatar

HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Er det et ekte bilde?

Jeg har lest litt rundtom, og konsensus er visst at det er ekte. Var blant andre en photoshop-"ekspert" som mente det. "Photoshopped!"-gjengen roper selvsagt også.

Originalbildet er herfra: http://www.flickr.com/photos/dead-ro...n/photostream/ Der er også et større tilgjengelig.

Gammel 21-04-08, 14:02   #10
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Men er det nødvendigvis grunn til å tro at den som har laget parolen ikke vet at Tyskland arrangerte OL i 1936?

Jeg skulle gjerne ha gått under denne parolen. Den uttrykker ganske tydelig hva jeg syns om IOC.

Ben "Marinus van der Lubbes International Fire Bombing Society" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 14:10   #11
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Men er det nødvendigvis grunn til å tro at den som har laget parolen ikke vet at Tyskland arrangerte OL i 1936?

Jeg skulle gjerne ha gått under denne parolen. Den uttrykker ganske tydelig hva jeg syns om IOC.

Jeg syns parolen i grunnen er ganske genial jeg; fenger både korttenkte og historieløse, og oss om tenker forbi akkurat det som står skrevet. Samtidig som at den vekker oppsikt hos alle. Om det er mulig å geniforklare personen som lagde den er i grunnen litt underordnet, syns jeg.

Gammel 21-04-08, 15:28   #12
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Parolen funker i alle fall både om den er subtil eller historieløs, avhengig av leseren, så den er et (muligens utilsiktet) blinkskudd etter min mening
-og angående van der Lubbe er han visstnok reinkarnert i Tibet.

Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 09:40   #13
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Parolen funker i alle fall både om den er subtil eller historieløs (…)

Og jeg ble inspirert til å hente frem denne klassikeren:

Vissntok fra en pro-war (motdemonstrasjon til en anti-krigsdemonstrasjon) ca. 2003. Tid og sted er ukjent, så det er naturligvis ikke sikkert den er «ekte», men bla. det at tid og sted faktisk er ukjent gjør at jeg heller mot at den er det.

Ben "Free Ridicule?" Murphy

Vedlagte bilder
Filtype: jpg get-a-brain-morans.jpg (31,7 KB, 30 visninger)
Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 10:28   #14
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Jeg tror sansynligheten for at forfatteren ikke viste om OL i Berlin i -36 er mindre enn sansynligheten for at det er en litt dårlig formulert retorisk spørsmål for hva man ville ha gjort dersom man tenkte seg at Nazi-Tyskland skulle ha organisert OL nå.

Og jeg er enig med HP i at effekten av plakaten blir svært effektiv slik den er formulert.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:25.