|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Pokkers syklister!Fancy er han - syklisten.
![]() |
#3 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Pokkers syklister!Glitrende situasjonsbeskrivelse!
![]() |
![]() |
#4 |
--
|
![]() Sv: Pokkers syklister!Kjenner meg godt igjen, jeg irriterer meg over det samme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pokkers syklister!Det finnes mange grunner til ikke å bruke sykkelstien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Går stille i dørene
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pokkers syklister!banana har mange gode poeng. I tillegg er det ofte 3 ganger så langt å sykle på sykkelstien, siden den skal bukte seg under og over den spikrette bilveien. Antakelig lite relevant for en fantomdraktsyklist på treningstur, men et irritasjonsmoment for tursyklisten som faktisk bruker sykkelstien av sikkerhetsmessige grunner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pokkers syklister!Har syklister virkelig LOV til å sykle midt i veibanen? Det trodde jeg ikke?
![]() |
#8 |
Går stille i dørene
![]() Sv: Pokkers syklister!
Jeg mener å ha lest det, korriger meg om jeg tar feil! Trafikkreglene sier at syklister kan bruke veiens høyre skulder, men det står ikke at man ikke kan sykle i veibanen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Pokkers syklister!Pedalmafiaen gjør som de vil. |
![]() |
![]() |
#11 |
Bedreviter
|
Fordi den er så grusete på denne tiden av året, og fordi feiing av sykkelsti nedprioriteres til langt uti mai, slik at det er farligere å sykle der enn i veibanen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Pokkers syklister!Og bare for å ha det sagt, jeg synes godt at syklister kan gjøre en aktiv innsats for å slippe bilistene forbi, men syklister som sykler i 30–40 km/t skal faktisk befinne seg i veibanen og ikke på de stedene som fotgjengere befinner seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Pokkers syklister!Jeg kan fint forstå at syklister med litt fart sykler i veibanen, det kan jeg - men jeg trenger ikke like det |
![]() |
![]() |
#14 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Pokkers syklister!... og jeg er en av dem som virkelig, virkelig irriterer meg over syklister på fortauet, gjerne plingende, så jeg må dra en treåring med dårlig impulskontroll helt inntil meg og balansere vognen med én hånd på fortauskanten noen cm fra trafikkert vei.
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: Pokkers syklister!Jeg har full forståelse for syklister som ikke sykler på sykkelstien - den egner seg kun for daffende syklister som ikke bryr seg om å komme opp i fart eller om å nesten-stoppe hver 50-100 meter. |
![]() |
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Pokkers syklister!Jeg sykler på fortau og sykkelstier der det er mulig. Det er så mange idioter av noen bilsjåfører som tror veien kun er til for biler og som liker å understreke dette ved å kjøre forbi veldig nærme - gjerne i høy hastighet. Det finnes nok av idiotsyklister også, men for hver idiotsyklist finnes det 50 idiotsjåfører. Minst. Enhver bilist som synes det er på sin plass å tute (les: skremme) syklister burde mistet førerkortet, eller fått ripet opp bilen sin |
![]() |
![]() |
#18 |
Går stille i dørene
Fordi det da er vanskeligere å kjøre forbi ved å skvise syklisten ut i grøfta. Bilistene må da vente til det faktisk er plass til å kjøre forbi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Borte
|
![]() Sv: Pokkers syklister!Hvorfor må de satans bilistene ha så dårlig tid, tenker jeg.
![]() |
#20 |
Leser
|
Ja, så vidt jeg vet. De skal da oppføre seg som biler mhp det å gi tegn.
Trafikken er full av idioter. Punktum. De er i bil, på sykkel, på mopet, gående, med barnevogn og blades.
![]() |
|
|