Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Vepsehelvete

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-08, 17:28   #1
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Vepsehelvete

Jeg fikk en i munn, kunne gått ille det gitt.
Skulle svelge smertestillende, tok en flaske med rødbrus fra kjøkkenbordet uten å se i den først.
Tok en slurk og svelget to piller, merket at jeg fikk noe i munnen og tyggde. (trodde det var en av pillene). Det var det altså ikke!!
Han rakk ikke stikke meg i halsen/munn, heldigvis.

Tips til effektiv vepsefanger: Kutt en 1/2 liters flaske i to, sette tuten ned i den andre delen. Hel på "vepsedigg", vepsen kommer oppi, men ikke ut! Funker som bare det!

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 17:42   #2
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vepsehelvete

Å, så ekkelt! Grøsser her jeg sitter.
Enda godt den ikke rakk å stikke!

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 17:52   #3
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Å gud!!

Jeg har ikke sett så mange her heldigvis.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 17:53   #4
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Usj, det kunne blitt skikkelig skummelt.

Gammel 03-08-08, 20:02   #5
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Urk, jeg var ikke forberedt på innholdet her. Jeg satt og spiste og tygget akkurat en kjøttbit når jeg leste det, og ble overempatisk. *host-hark*

Gammel 03-08-08, 20:03   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff - skummelt!

Gammel 03-08-08, 20:03   #7
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og jammen bra du ikke ble stukket.

Gammel 03-08-08, 20:04   #8
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 03-08-08, 20:05   #9
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Det er mye veps for tiden ja. Gleder meg ikke til de blir slappe og daffe

Godt du ikke ble stukket.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 21:59   #10
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Det er kvalmt altså, jeg har hatt sånn ekkel følelse i ganen i hele dag. Prøver å få det vekk med litt sjokolade og nøtter.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 22:32   #11
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Æsj, så ekkelt.
Godt den ikke stakk ja.

: prøveråtenkepånoeannet:

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 01:54   #12
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Var heller ikke helt forberedt på den historien nei.. :urk:
Godt den ikke stakk..

Videre synes jeg vepsen er småvimsete om dagen jeg..

Gammel 04-08-08, 02:20   #13
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Godt at den ikke stakk da, kan være ganske skummelt i munn og svelg.

Her er det veldig lite veps i sommer, har nesten ikke sett noen, og det samme gjelder mygg og fluer, har ikke opplevd en sommer med så lite av dem.

Gammel 04-08-08, 08:31   #14
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Corbeille er litt kul
Standard

Her er et ekstremt. Jeg har aldri opplevd liknende.

Vi kan ikke sitte ute og spise mat. Plutselig er det 10-20 veps som svirrer rundt matbordet.

Jeg har forsøkt å få tak i vepsemiddel el, men butikkene er helt tomme.

Jeg trodde forresten at sukkervann, brus, saft, sirup o.l. skulle lokke til seg vepsen, men det virker som om den foretrekker grillmaten min.

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 09:28   #15
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Åh, jeg HATER veps! Er livredd dem. I går var det en mordervepsejævel som absolutt ville INN i håret mitt der jeg sto med Leo på armen. Heldigvis var mannen der, så han tok Leo mens jeg løp inn. :grøsse:

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 10:26   #16
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Så skummelt! Men godt det gikk bra. Vi har også gitt opp å spise ute . Det er store mengder her.

Gammel 04-08-08, 10:31   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Auda.

Hvordan smaker veps egentlig?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 10:36   #18
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eeeeek! Bra du ikke ble stukket!

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 11:11   #19
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Corbeille, her.

Jeg trodde forresten at sukkervann, brus, saft, sirup o.l. skulle lokke til seg vepsen, men det virker som om den foretrekker grillmaten min.

Ja, det er mitt inntrykk også. Og som sagt, en veps prøvde å bite et stykke av MEG her om dagen.

Gammel 04-08-08, 13:11   #20
T-bone
Fullverdig medlem

T-bone sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
T-bone har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ingen som har noen gode tips om hvordan man kan holde vepsen unna da? Har hørt noen kjerringråd om lavendelplanter, men det er kanskje litt sent nå.

T-bone er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:46.