Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Jeg tar tilbake hagen ...

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-08, 11:26   #1
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tar tilbake hagen ...

Etter å ha felt 30+ trær i hagen ble det en smule kvist og kvast til overs. Man rynker på nesen over bråtebrenning her i strøket, og det er et stykke å kjøre på dynga. Men så fant jeg løsningen, på Lidl. Kvistkvern! Noen timers innsats i går mer enn halverte haugene med kvist, til fordel for en pyntelig liten flishaug (som blir kompost). Etter påskeferien ryker resten, og plenen kommer til syne igjen. Jadda!

Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 11:43   #2
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg tar tilbake hagen ...

Lykke til med hage"innredning" til sommeren da =)

Gammel 20-03-08, 14:47   #3
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Lurt! Nå er det hakket lengre å kjøre på Lidl enn på dynga her, men det hadde likevel fristet. Vi har vel en 4-5 tilhengerlass med kvist etter den store skoghogsten her. Men hjelpe meg så lyst å fint det blir når man fjerner trærne

Gammel 20-03-08, 15:06   #4
Solblomst
Passiv

Standard

Det er en fin jobb å holde på med slikt.

Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 15:46   #5
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så bra!

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Man rynker på nesen over bråtebrenning her i strøket.

I mange kommuner er det dessuten forbudt enten overalt eller i tettbygde strøk, og kan straffes med bøter eller fengsel. http://www.nilu.no/index.cfm?ac=topi...4580&view=text

Gammel 20-03-08, 17:17   #6
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Hva kosta den på Lidl? *trenger sårt*

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 17:29   #7
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det blir sikkert godt å få igjen hagen sin.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 21:30   #8
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Hva kosta den på Lidl? *trenger sårt*

12-1300, husker ikke helt. Prøvde meg i fjor på en fliskutter, og det var bare ræl. Men denne gjør vei i vellinga. Du finner helt sikkert tilsvarende andre steder, bare pass på at du kjøper *kvern* og ikke kutter.

Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 11:13   #9
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Byggmaker og sånt bruker å ha tilbud på kvern nå på våren.

Vi kjøere bare størte greinene på komposttippen,se som er for små til å bli ved,eller som vi ikke gidder å sage opp,resten kvernes opp

Gammel 06-04-08, 13:20   #10
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Standard

Da er den største kvisthaugen borte, og kverna har sagt takk for seg. Ikke så rart, mtp hva jeg tvang ned i den.

Men siden jeg omsider har lært meg til å ta vare på kvitteringer blir det penga tilbake på mandag (hvis de ikke tilfeldigvis skulle ha ei kvern igjen, men det er vel usannsynlig). Kanskje jeg kjøper en ny et annet sted en gang.

Og når det snør kattunger ute så spiller det liten trille, det blir ikke noe hagearbeid med det første uansett.

Gammel 06-04-08, 20:57   #11
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Kompostkvern er utmerket, synd de bråker som innmari. Ikke helt en søndagsaktivitet her i området

Gammel 06-04-08, 21:22   #12
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Standard

Lidl-varianten var utrolig stillegående - kunne man lett kjørt en søndag formiddag i et vanlig villastrøk.

Gammel 29-04-08, 08:28   #13
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Standard

Aksjonsuke i kommunen - absolutt alt av avfall kan kjøres til brannstasjonen (1 km unna) og leveres rett i kontainere der, i stedet for 20 km til miljøstasjonen. Genialt tiltak! To tilhengerlass med kvist og kvast i går, og tre-fire lass igjen. De går i dag eller i morgen. Dessuten fikk jeg paller der, så jeg har noe å stable alle veden på.

Mer synlig plen for hver dag!

Gammel 29-04-08, 08:42   #14
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Mer synlig plen for hver dag!

Skal du anlegge fotballbane der, eller? Ser for meg det nemlig, så mye som du har ordna og styra! Flott tiltak fra kommunen, da.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 09:24   #15
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Skal du anlegge fotballbane der, eller? Ser for meg det nemlig, så mye som du har ordna og styra!

Her var det så overgrodd etter år med vanskjøtsel at det bare var å fyre opp motorsaga. Også på grunn av naboene som ikke har sett sola på årevis. For ikke å snakke om "hekken" (trær!) av amerikansk hagtorn, med 6-centimeters knallharde pigger. Drapsmonstre!

Det er etterhvert bra rom for fotball. Men første prosjekt blir minigolf (heeelt enkelt, med nedgravde hermetikkbokser). Det har ungene ventet på siden vi flyttet inn.

Gammel 29-04-08, 09:54   #16
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Åh, minigolf hørtes ut som en god idé. Den adopteres herved.

Gammel 29-04-08, 09:58   #17
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser

Det har ungene ventet på siden vi flyttet inn.

Ungene, ja.

Vi har en slags hageflekk på 2x2 meter som jeg skulle gjort beboelig, men jeg aner ikke hvor jeg skal begynne. Den er full av stein, gammelt gress og polakkrester fra rehabiliteringen i fjor.

Gammel 29-04-08, 10:01   #18
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Den er full av stein, gammelt gress og polakkrester fra rehabiliteringen i fjor.

Du har fjernet hoder og hender, ja?

Gammel 29-04-08, 10:02   #19
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Litt tenner igjen bare. Vanskelig å bli kvitt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:25.