Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hva er pirat-russ?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-08, 23:37   #1
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Hva er pirat-russ?

Ja, det lurer jeg på...

Jeg leste nemlig dette og begynte å lure.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 23:50   #2
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er pirat-russ?

Tror det er de som har gått to år på skole, og så skal de ut to år i lære.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 23:54   #3
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hva er pirat-russ?

Pirat-russ?
Jøss, må nesten ha vært svart-russ de mener da, og det er som amo sier de som har gått to år på videregående og skal to år i lære.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 23:55   #4
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Tror det er de som har gått to år på skole, og så skal de ut to år i lære.

Nei, da er de svartruss. Svartruss er ekte russ, som kun har to år i videregående.

Piratruss kler seg i russeklær uten at de er russ. Jukseruss.

http://www.gd.no/nyheter/article3507081.ece

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 23:59   #5
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Jukseruss

Gammel 30-04-08, 00:05   #6
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Det er en del som mener at svart-russ ikke er ekte russ, siden de bare har to år på skolen. Noen steder blir de kallt svart-russ, mens andre steder blir de kallt pirat-russ.

Gammel 30-04-08, 00:09   #7
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Det er en del som mener at svart-russ ikke er ekte russ, siden de bare har to år på skolen. Noen steder blir de kallt svart-russ, mens andre steder blir de kallt pirat-russ.

Det er mulig, det skal jeg ikke uttale meg om. Men i dette tilfellet er det visst snakk om noen som har kledd seg i russeklær uberettiget.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 00:11   #8
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Men i dette tilfellet er det visst snakk om noen som har kledd seg i russeklær uberettiget.

Jeg nevnte det for mannen og han hadde hørt om det før ja.
Det har visst skjedd endel, og da også når broren hans var russ for 20 år siden.
De bare kler seg i russeklær og møter opp.

Gammel 30-04-08, 00:19   #9
amo

amo sin avatar

Standard

Sv: Re: Sv: Hva er pirat-russ?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Jeg nevnte det for mannen og han hadde hørt om det før ja.
Det har visst skjedd endel, og da også når broren hans var russ for 20 år siden.
De bare kler seg i russeklær og møter opp.

Herlighet, også får de moren til å være sjåfør?
Aldri om jeg hadde giddet å kjøre rundt på "unger" ,som jeg visste ikke var russ, for at de skulle få leke russ.Sier nå en del om denne moren også.

Gammel 30-04-08, 07:09   #10
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Fnis. Piratruss er tydeligvis russ som drar rundt å banker folk da.

Neida, det nok det vi kalte lureruss. De som ikke har artium, men vil være med vennene å leke.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 07:17   #11
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

(Kilde: youtube.com)

Gammel 30-04-08, 07:59   #12
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Husker da jeg var i Kongeparken i -96. Da var det mange som kom i russedresser fra flere år tilbake. Joda, de møtte opp i Kongeparken hvert år, de.

Gammel 30-04-08, 11:04   #13
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Iflg datteren min som er ekte rødruss i år etter tre år på videregående, sjekker bla de som selger russeklær,russebevis etc opp mot lister fra skolene slik at ikke hvem som helst kan kjøpe slikt lenger
Men det er nok sikkert alltid noen som handler for andre.

Gammel 30-04-08, 11:07   #14
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Folk bruker russeklærene de hadde når de selv var. De bare dropper å stryke årstall på buksen. Men russebevis er litt verre.

Jeg skjønner ikke hvorfor de gidder. Men så var ikke jeg russ når jeg var det heller.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 12:39   #15
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg var russ på utdrikningslaget mitt, tror ikke det var noe problem å få kjøpt russeklær...

Gammel 30-04-08, 12:43   #16
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er visst enda en greie jeg ikke skjønner.

Gammel 30-04-08, 12:44   #17
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Tror liksom ikke det hadde blitt helt det samme i år som i 96 gitt.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 12:45   #18
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Pirat-russ?
Jøss, må nesten ha vært svart-russ de mener da, og det er som amo sier de som har gått to år på videregående og skal to år i lære.

Jeg gikk 2 år og 2 år lærling.Men vi var blå.Helse og sosial.
mens resten av yrkes var svart...

Gammel 30-04-08, 16:00   #19
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Jeg gikk 2 år og 2 år lærling.Men vi var blå.Helse og sosial.
mens resten av yrkes var svart...

Min datter har gått helse og sosial og hun er svart russ nå.
Er vist bare salg og service som er blå nå i følge min datter.

Sist redigert av Mor til 4 : 30-04-08 kl 16:18.
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 16:03   #20
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg var russ på utdrikningslaget mitt, tror ikke det var noe problem å få kjøpt russeklær...

Nei tror ikke det er noe problem, ei venninne av dattera hadde ikke betalt det hun hadde bestilt av russeklær, så hennes bestilling ble annulert. men nå rett før russefeiringen startet så reiste hun til Oslo (tror det var Oslo) og kjøpte russeklær der.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:38.