|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#3 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Male trappetrinn?Nå vet jeg ikke hva slags trapp du har, hva slags stil, men jeg synes det er veldig flott med kontrast, altså kaffe latte på rekkverket og beise/lakkere trinnene i en mørk trefarge, eller omvendt.
![]() |
#4 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Male trappetrinn?
Ke?
Har du bilder å vise til? Hvilken farge hadde du i tankene? Jeg er helt med på mørkere trinn eller gelender. Usikker på hva som blir finest, egentlig. Har minimalistisk stil blandet med litt klassisk. Så veggene rundt er kaffelatte de også, unntaket er veggen direkte over trappen som er tapetsert i en svart og hvit brokadetapet. Gulvet er hvitt.
![]() |
#5 |
Nek er allrighte dyr
Høres fint ut.
![]() |
#6 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Male trappetrinn?I rekkehuset vi bodde i sist var trappen malt i en litt lysere farge enn kaffelatte, og så hadde vi sisalteppe i trinnene for å dempe lyd samt gjøre den mer sklisikker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Male trappetrinn?Her er det tilbud på noe liknende. http://www.bccollection.no/utvalg.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Male trappetrinn?Vi malte trappetrinnene i sjokolade oppå, og hadde cafe latte i mellom trinnene, megleren var mektig imponert over hvor fint det ble. Om det er åpne trinn, så blir det jo verre!
![]() |
#13 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Male trappetrinn?Disse lysene var litt fancy da. Noen som har erfaring med de?
![]() |
#14 |
Nek er allrighte dyr
![]() |
#16 |
Nek er allrighte dyr
Ja, det er ikke vårt altså, jeg bare kopierte fra noen trappefirmasider.
![]() |
#17 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Male trappetrinn?Mannen pusser opp vår trapp i dette øyeblikk. Hele rekkverket og mellom trinnene skal være hvitt bortsett fra øverste langsgående gelenderet som har samme fargen som trinnene. Det gjenstår en del pirk på kanter og et ekstra strøk på gelender, men det mørte er en beis som heter mocca og det hvite er den standard hvite som heter S0502-Y. På veggen har jeg ikke helt 100% bestemt ennå, men vi skal teste ut om en farge som heter "Skygge" blir fin. Mannen har begynt å tette trinnene i dag. Synes det er fint med mørk kontrastfarge jeg. Så har jeg samme mørke brunfargen på noen møbler som skal i gangen. Trapp tar mye tid når en skal pusse den opp fra bunn av i alle fall. Har ikke tall på hvor mange timer han har brukt på den på pussing, sparkling, beising og lakking, og enda er det en del god del igjen. Sist redigert av Elisabet : 05-04-08 kl 20:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Får du den ved siden av svart, så ser en godt at det er mørk brunt. Og det synes bedre i virkeligheten også at den "bare" er veldig mørk brun. Samme farge som den brunsorte de har på kommoder og sånn på IKEA. Malm kommode i brunsort skal vi ha under trappa, og den har akkurat samme farge som trinna. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|