|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ad astra
|
![]() Hva enkelte kan få seg til å si....Selv tilhører jeg de som kanskje tenker mitt, men som ikke ville finne på å kommentere andre uten å bli spurt, med mindre noens oppførsel var skadelig eller på noen lignende måte uakseptabel.
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva enkelte kan få seg til å si....Frekk dame, ja.
![]() |
#3 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hva enkelte kan få seg til å si....Eneste gangen jeg kommenterer smokkbruk er når barn, egne og andres, snakker til meg med smokk i munnen. Da sier jeg at smokken må ut før de kan snakke med meg, jeg syns det e ren uting.
![]() |
#4 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Hva enkelte kan få seg til å si....Jeg syns også hun var uoppdragen. Slemt gjort å si sånt overfor et lite barn
![]() |
![]() |
#5 |
sasiltranopogol
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva enkelte kan få seg til å si....Det er kanskje en situasjon hvor man burde gitt svar på tiltale. Greit at hun mener det og at hun forsøker å oppdra sitt barn, men visse ting sier man kke høyt allikevel.
![]() |
#6 |
sasiltranopogol
Hvor: sammen med 538.410 andre
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva enkelte kan få seg til å si....
Visse ting bør kommenteres. Og andre ikke. Kommenterer ivrig ivei selv når jeg opplever at normal moral og oppførsel som brytes. F.eks folk som trenger på bussen når den akkurat har åpnet dørene, eller folk som ikke flytter seg når jeg skal trille vognen av, av skrekk for å måtte bevege seg av T-banen/bussen. Triller gjerne iver deres semskede hvite støvletter :evil: Hmmm, føler irritasjonen velle opp, dette er nok noe jeg irriterer meg mye over for tiden
![]() |
#7 |
WF: Sausnebbet
|
Voksne folk som ikke kan oppføre seg kommenterer jeg gjerne som skrekkens eksempler, også til ungene mine. Men å henge ut unger på den måten som HI beskriver er jo bare dårlig gjort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Come what may...
|
![]() Sv: Hva enkelte kan få seg til å si....Mulig hun sa det pga hennes barn hadde nettopp sluttet? Ikke sikkert hun mente det bokstavelig talt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva enkelte kan få seg til å si....Ved første øyekast er jeg enig i de andre her, men når jeg leser innlegget ditt på nytt, virker det på meg som om hun nettopp hadde fått barnet sitt avvent på smokk. Kanskje hun i den forbindelsen kommenterte nettopp det hun gjerde, hennes barn var flink - det ble fremhevet, hun mente kanskje ikke å slenge med leppa. . Men hun burde ha tatt det opp senere, ikke mens dere hørte på.
![]() |
#10 |
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men hvordan vet du at en unge er 5 år? Min datter er stor for alderen (rundt 105 cm på 3-årsdagen), og snakket tidlig rent. Mange har trodd at hun er eldre enn hun er. Hun sluttet med smokk før hun ble 2 år, men likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette var min første tanke. F.eks da Oda akkurat hadde slutta med bleie var ho litt oppmerksom på eldre barn som fortsatt brukte det, for eg hadde jo sagt at ho var så stor at ho kunne slutte med det. I dei tilfella Oda kommenterte slike ting til meg fekk ho nok eit "ja, ho er litt stor for bleie, ho skal nok snart slutte", men eg sa det sjølvsagt ikkje så det barnet høyrde det da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Ad astra
|
![]() Sv: Hva enkelte kan få seg til å si....Jo, sett i lys av barnets åpenbare snottefokus er jeg enig i at bakhistorien kanskje kan være at barnet nettopp selv har sluttet med snott.
![]() |
#14 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hva enkelte kan få seg til å si....Jeg tror faktisk jeg kunne funnet på å si akkurat det samme selv – hvis Frøkna og jeg befant oss i en lignende situasjon uka etter at Frøkna sluttet med smokk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Hva enkelte kan få seg til å si....Du skal ikke se bort fra at du kom mitt oppi kryssilden for en pågående smokkeavvenningskampanje. Hvis mora var redd for at hennes lille kom til å bruke din lille som et argument for å grave frem smokken hennes så kunne en tenke seg at en sånn kommentar glapp ut.
![]() |
#16 |
Ad astra
|
Nå er jeg nesten på grensen til å ha dårlig samvittighet for at jeg lot Ihne få ha med smokken til legen altså......
![]() |
#17 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Innrømmelse: Jeg går på rødt. Ofte. Foran unger og alt
![]() |
#18 |
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva enkelte kan få seg til å si....Jeg tror jeg ville satt mer pris på en kommentar jeg kunne høre, enn at moren hadde hvisket et svar til jenta etter at hun hadde kommentert smokken høyt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Hva enkelte kan få seg til å si....Jeg reagerer alltid når jeg ser søte, små barn med slike plastikkdingser i munnen. Fysjom! Men jeg sier ikke noe. Det skal jeg ha. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Ja ... kanskje jeg også. Men jeg vet ikke om jeg ville at ungen min skulle høre den.
![]() |
|
|