|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Forslag til overraskelse på 10 års bryllupsdag? + trenger vintips!Om ikke lenge nå skal mannen og jeg feire 10 års bryllupsdag. Som noen av dere kanskje husker fra tidligere innlegg her, så flyttet jeg fra ham i fjor høst og hjem igjen nå i vår. Og selv om ikke "Rom ble bygd på en dag" har vi fått et nytt fundament å bygge kjæresteforholdet (og familien ikke minst) videre på! |
![]() |
![]() |
#2 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forslag til overraskelse på 10 års bryllupsdag? + trenger vintips!Ang. gave/overraskelse så syns jeg du kan kjøpe dere en helgetur et eller annet sted. Dersom dere har råd til det selvsagt, OG har tilgang på barnevakt. Mye hyggeligere det! Syns jeg da ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forslag til overraskelse på 10 års bryllupsdag? + trenger vintips!Vi har også 10 års bryllupsdag om 1 mnd og for meg er det en litt stor dag. Han ønsker seg ingenting og siden vi skal til Paris neste helg, så syns han det er nok. Jeg derimot er ikke helt enig og har lekt litt med tanken på å kjøpe en hagle han har ønsket seg siden jeg omtrent traff han. For meg er det også vikitg at det er en gave som betyr noe og som evt kan gå videre i generasjoner (ser jo nå at det bor en liten romatikker i meg også |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Forslag til overraskelse på 10 års bryllupsdag? + trenger vintips!
Ja, penger står det egentlig ikke på. Skulle ønske at vi kunne ha reist bort nå, men det fikk vi ikke til... |
![]() |
![]() |
#5 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Forslag til overraskelse på 10 års bryllupsdag? + trenger vintips!Vi feiret 10-års bryllupsdag i fjor, som ble en litt spesiell feirng for oss, iom at vi var sånn ca sekunder fra å gå fra hverandre et par mnd tidligere. Vi valgte å spise middag på det utestedet vi traff hverandre for 15 år siden - det er nå blitt en bedre restaurant
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Forslag til overraskelse på 10 års bryllupsdag? + trenger vintips!Vet du Milfrid - det er så bra at du har den gode erfaringen. For - når jeg forteller at vi har flyttet sammen igjen mm til venner/kollegaer - så svarer de gjerne "så fint, men dere må bare passe dere for alle de jeg kjenner har flyttet ut igjen for andre gang kort etter". |
![]() |
![]() |
#7 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forslag til overraskelse på 10 års bryllupsdag? + trenger vintips!Så dumt sagt av vennene dine TBM. Flytter man sammen igjen, så er det fordi det er noe der som det er verdt å ta vare på. Og har man tro på det, ja da kan man flytte fjell. Vi hadde et brudd for atten og et halvt år siden (riktignok før vi flytta sammen).Lykke til med bryllupsdagen og framtiden!
![]() |
#8 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Forslag til overraskelse på 10 års bryllupsdag? + trenger vintips!Vin kun for å drikkes - når vi kommer hjem fra restaurant - men jeg tenker å ordne med litt god ost, blant annet manchego som han har vært stor fan av siden vi oppdaget den i Spania for ti år siden. |
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Forslag til overraskelse på 10 års bryllupsdag? + trenger vintips!En ting til - tenkte jeg kunne kjøpe vin i gave også - vin som kan lagres noen år. Har du noen tips til det og? |
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Forslag til overraskelse på 10 års bryllupsdag? + trenger vintips!Tusen takk for svar - jeg prøver den franske og hvis ikke så finner jeg en av de anbefalte Amaronene. Har drukket noen flasker Amarone før, men har aldri lagt merke til navnene... |
![]() |
![]() |
#13 |
Passiv
|
Hmmm... det finnes jo bøttevis av ulike viner som heter noe med Barolo og Barbaresco. Hvis jeg spør på polet etter viner fra 2001 kan det kanskje ikke gå galt? |
![]() |
![]() |
#14 |
intro
|
![]() Sv: Forslag til overraskelse på 10 års bryllupsdag? + trenger vintips!Ingen vin- eller gavetips herfra, dessverre - jeg ville bare si at det var hyggelig å høre at dere har funnet sammen igjen. Klart det kan vare! Vi feirer også 10 års bryllupsdag i sommer
![]() |
![]() |
#15 |
Passiv
|
Nja, du kan sikkert trå feil, men jeg har ingen polliste tilgjengelig og polets hjemmesider indikerer ikke hvilke viner som finnes på alle pol. Personlige favoritter er Tenuta la Volta Cabutto, Moccagatta, Produttori del Barbaresco, Prunotto, Cascina Cucco, Pelissero, Rocche Costamagna, San Biagio og Michele Chiarlo - for å nevne noen. |
![]() |
![]() |
#16 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Hva med å finne en årgang fra 1998 (om det finnes da), som kan lagres til 20 års dagen deres? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|