Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilket ord bruker du for pennal?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-08, 10:47   #1
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Hvilket ord bruker du for pennal?

Podens nye lærer kalte det for 'penalihus'. Jeg har aldri hørt det før. Penalhus, ja, men aldri penalihus. Selv er jeg østlending og hadde aldri hørt annet enn penal før jeg var godt voksen.

Hva kommer ordet av, forresten?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 10:51   #2
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket ord bruker du for penal?

Jeg sier penal, men mener at 'penalihus' er et vanlig Stavanger ord. Jeg har aldri hørt 'penalhus'.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 10:53   #3
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Penalihus?! Aldri hørt om. Jeg sier penalhus.

Gammel 05-06-08, 10:55   #4
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Har jeg aldri hørt før. Jeg sier penal.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 10:55   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier penal. Har aldri hørt penalhus eller penalihus. Jeg er fra Stvgr.

Gammel 05-06-08, 10:56   #6
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Penal. Jeg er fra Oslo.

Gammel 05-06-08, 10:56   #7
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg sier penal. Har hørt penalhus, men aldri penalihus. Jeg er østlending, men har bodd en del på Vestlandet.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 10:57   #8
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

PÆNN-al. :trønder:

Jeg har hørt pennalhus og pennhus. Men aldri penalihus.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 10:58   #9
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg sier pennal. Har hørt pennalhus men ville ikke brukt det sjøl. Pennalihus har jeg aldri hørt.

Sist redigert av Stompa : 05-06-08 kl 11:17. Årsak: Måtte lette til noen n-er
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 11:02   #10
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg sier penal og er nordlenning.
Men etter å ha lest ordet så mange ganger etter hverandre i denne tråden høres det ganske obskønt ut.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 11:04   #11
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker (eller brukte) både penal og penalhus. Penalihus har jeg aldri hørt. Jeg er sørlenning.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 11:04   #12
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvilket ord bruker du for penal?

Jeg sier pennal, har hørt pennalhus før, men ikke penalihus. (Høres jo ut som penalet har sitte eget lille hus.)
Og ellers er jeg enig med zol, det høres litt eh.. merkelig ut, etter å ha lest det så mange ganger.

Sist redigert av Aminta : 05-06-08 kl 11:52.
Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 11:07   #13
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg sier pennal.
Skrives det ikke pennal, sånn forøvrig?

Gammel 05-06-08, 11:15   #14
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Jeg sier penal, men da jeg var liten sa jeg penalihus. (Eller egentlig ble det penalius jeg sa da. )
Jeg er opprinnelig fra nordrogaland.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 11:16   #15
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sue, her.

Skrives det ikke pennal, sånn forøvrig?

Jo, det gjør det. Jeg trodde det, men så hadde så mange skrevet penal uten å bli retta på at jeg gikk ut fra at jeg tok feil. Men i følge Bokmålsordboka skal det altså være to n-er:

Opprinnelig lagt inn av Bokmålsordboka

penna'l n3 (lat., av I *penn) beholder til å ha skrivesaker i

Gammel 05-06-08, 11:18   #16
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg sier (eller sa, er ikke så ofte jeg bruker dette ordet ) pennhus.

Gammel 05-06-08, 11:21   #17
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Penalhus. Kommer fra Nordmøre.

Gammel 05-06-08, 11:27   #18
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg sier penal og er nordlenning.
Men etter å ha lest ordet så mange ganger etter hverandre i denne tråden høres det ganske obskønt ut.

Jeg har hørt pennalhus også, men bruker det ikke.

Gammel 05-06-08, 11:38   #19
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Penal. Jeg er fra Oslo.

Knegger litt av Divine "PÆNNal"

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 11:39   #20
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilket ord bruker du for pennal?

Har aldri hørt penalihus.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:14.