|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
godt brukt
|
![]() Utholdenhet i ekteskapetEr det enklere for barn av ikke-skilte foreldre å skille seg, enn motsatt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Utholdenhet i ekteskapetFor ikke lenge siden så jeg et program (Spekter, NRK?) om skilsmisser, der sto det oppgitt som statistikk at barn av skilte oftere blir skilte selv. Nærmere henvisning eller tall har jeg ikke, men jeg husker akkurat det. Sist redigert av Hasselnøtt : 13-06-08 kl 23:10. Årsak: ekkel skrivefeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Utholdenhet i ekteskapetUten at jeg kan vise til annet enn "lest i avisen", mener jeg å ha hørt at sannsynligheten for skilsmisse øker dersom man selv har skilte foreldre.
![]() |
#4 |
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Utholdenhet i ekteskapetJeg tror motsatt.Verken mine eller mannens foreldre er skilt,ingen av søsknene på begge sider heller. Sist redigert av nikki : 13-06-08 kl 22:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
godt brukt
|
![]() Sv: Utholdenhet i ekteskapet
Ja slik tenker mannen også sier han. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Utholdenhet i ekteskapetJeg vet ingenting om tall (statistikk) ang. det du nevner, men mener å ha hørt at barn av skilte foreldre skiller seg oftere enn barn som ikke har opplevd skilsmisse? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Originala
|
![]() Sv: Utholdenhet i ekteskapetI Samlivsboken utgitt av Modum bad, som bygger på Fighting for your marriage (Markman et al.), hevdes det å ha skilte foreldre som en av risikofaktorene i forhold til å sjøl bli skilt (uten at man uten videre skal trekke statistikk ned på individnivå). Tall har jeg ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
godt brukt
|
Da kan vi krysse av for alt utenom det religiøse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ja,ja,det er godt det ikke alltid stemmer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Originala
|
Det nekter jeg å tro. Det må være en illusjon!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Utholdenhet i ekteskapetPuh, det var da enda godt vi har mulighet til å påvirke livet vårt selv. : puster lettet ut: |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Utholdenhet i ekteskapetJeg kan se ut fra mitt egent ekteskap (som forøvrig snart er over)
![]() |
#13 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Utholdenhet i ekteskapetMine foreldre er skilt, og jeg som du HI kommer til å gjøre ALT for å ikke skille meg.
![]() |
#14 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Utholdenhet i ekteskapetVi har hatt denne diskusjonen her i huset også. Mannen min har gifte foreldre, men de har slitt mye. Han er allikvel veldig klar på at å skille seg for han ville være enormt vanskelig og at han vil kjempe med alt han har for ekteskapet.
![]() |
#15 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Utholdenhet i ekteskapetDette er et tema jeg og gubben aldri diskuterer egentlig... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Helt enig.Ville ikke blitt i et ekteskap for enhver pris.Det er jo sykt i tilfelle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Utholdenhet i ekteskapetJeg vet bare med meg selv at jeg ikke skal gå i de samme fellene som mine foreldre. Og den største fellen hos dem, var null komunikasjon.
![]() |
#18 |
Originala
|
Det er jeg for så vidt enig i. Ikke for enhver pris. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Utholdenhet i ekteskapetJeg kunne godt tenkt meg å forbli gift. Jeg liker tanken på å være gift, og hele den ramma rundt.
![]() |
#20 |
Originala
|
Det er statistikk ut fra en stor populasjon og kan ikke brukes på individnivå. Heldigvis! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|