|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva synes dere om det nye bygget til Oslo S?Nå har de blitt enige om hvordan den skal se ut.
![]() |
#2 |
Come what may...
|
![]() Sv: Hva synes dere om det nye bygget til Oslo S?Synes det ligner litt på Moske.
![]() |
#3 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes dere om det nye bygget til Oslo S?Det så litt eksotisk ut, og sikkert stilig...men jeg skjønner ikke hvordan det skal passe inn i resten av bygningene i det området.
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva synes dere om det nye bygget til Oslo S?Jeg syns det var nydelig!
Siden mange av bygningene rundt er fra attenhundretallet syns jeg det er bedre at de bygger noe som bryter helt, enn at det er i mock-gammelstil. Byporten er et forferdelig bygg som man nesten ikke kan ta hensyn til, hvis man ikke ønsker å bygge noe likt. Denne bygningen kommer vel hovedsaklig til å ligge på sjøsiden av Oslo S, og dermed nærmere operaen og barcode-byggene, så sånn sett passer det jo veldig godt inn. Hadde det ikke vært for gyselige hotel opera.
![]() |
#6 |
Borte
|
![]() Sv: Hva synes dere om det nye bygget til Oslo S?Jeg syns det var flott. Jeg oppfatter det som helt riktig å oppføre bygg i moderne arkitektur i hovedstaden. Operaen ble skikkelig flott og det er spennende at Oslo S. også skal bygges i en stil som bryter med mye av den tradisjonelle 1870-1920-arkitekturen som finnes i Oslo. En hovedstad bør ha innslag av tidstypisk arkitektur, og Oslo er ikke så veldig spennende i så måte.
![]() |
#7 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes dere om det nye bygget til Oslo S?Jeg synes det ser spennende og flott ut - og det meste blir vel en forbedring fra sånn som det ser ut nå...
![]() |
![]() |
#8 |
kamelkonsument
|
![]() Sv: Hva synes dere om det nye bygget til Oslo S?Det blir moro å gå en tur i Oslo sentrum om tjue år og se hvilket arkitektonsk lappeteppe det har blitt. Ikke noe i veien med å være moderne, selv om bare litt samkjøring med det som ligger der fra før (unntatt Byporten (jevn den med jorden)
![]() |
|
|