|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Hjelp! Jeg skal hekle blomster og har ikke peiling på hva jeg driver med!Jeg hadde egentlig tenkt å krype til korset og få instruksjoner hos mamma eller mormor, men så tenkte jeg at et voksent menneske som meg må da få det til uten å ty til mødregenerasjonen. Spesielt fordi jeg har kunnet hekle en gang. Men eh... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp! Jeg skal hekle blomster og har ikke peiling på hva jeg driver med!Hvorfor ikke søke råd hos eldre genrasjoner? Det må da være det beste å få det demonstrert live, og tenk så hyggelig for mpr å få lov til å lære fra seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp! Jeg skal hekle blomster og har ikke peiling på hva jeg driver med!Reis til moren din og få hjelp av henne og det er mye enklere å lære det når du gjør det enn pr forklaring synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Hjelp! Jeg skal hekle blomster og har ikke peiling på hva jeg driver med!Problemet er vel heller at jeg |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hjelp! Jeg skal hekle blomster og har ikke peiling på hva jeg driver med!Jeg har en bok hvor dette står forklart, bare vent litt så skal jeg prøve å finne.
![]() |
#7 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hjelp! Jeg skal hekle blomster og har ikke peiling på hva jeg driver med!Hva heter den boken Adrienne? Det så ut som noe for meg...
![]() |
#8 |
fri
|
![]() Sv: Hjelp! Jeg skal hekle blomster og har ikke peiling på hva jeg driver med!Denne her er veldig fin for nybegynnere: |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
fri
|
![]() Sv: Hjelp! Jeg skal hekle blomster og har ikke peiling på hva jeg driver med!Og her er lenken til strikkeskolen i sammen slengen. Bare å lagre i favoritter med en gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hjelp! Jeg skal hekle blomster og har ikke peiling på hva jeg driver med!
Den heter "Når rett skal være rett".
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Hjelp! Jeg skal hekle blomster og har ikke peiling på hva jeg driver med!Tusen takk Adrienne og La Banga! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hjelp! Jeg skal hekle blomster og har ikke peiling på hva jeg driver med!I hver slik løkke du har laget skal du lage først en halvstav (stav men uten kastet), to vanlige staver, så en dobbeltstav (to kast i stedet for en), to staver til og så en halvstav. Jeg tipper det er for å lage et kronblad.
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Hjelp! Jeg skal hekle blomster og har ikke peiling på hva jeg driver med!Hm adrienne, det der hjalp virkelig faktisk, nå tror jeg at jeg har skjønt hvordan det skal være. Nå må jeg bare få det til... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp! Jeg skal hekle blomster og har ikke peiling på hva jeg driver med!De linkene deres var kjempebra!
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Hjelp! Jeg skal hekle blomster og har ikke peiling på hva jeg driver med!Ferdig med blomst nr. 1! Jippi og juhu. Jeg satt med den ifi-websiden framme på laptopen på fanget mens jeg heklet, det var veeeeldig lurt, også hjalp det masse med pinne 4 som jeg har kjøpt i dag. Jeg synes resultatet ble mistenkelig likt bildet i oppskriften, og er sånn sett fornøyd, selv om jeg vet at jeg tok feil mellom kjedemasker og fastmasker inni der et sted, og jeg lurer på om jeg mistet litt tellinga på staver der en stund (det skulle være 3 på rad. Jeg hadde mer enn nok med å konsentrere meg om antall kast på pinnen). Sist redigert av m^2 : 25-09-11 kl 14:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
One of These Days
|
![]() Sv: Hjelp! Jeg skal hekle blomster og har ikke peiling på hva jeg driver med!De var jo helt anderledes enn dem på sjalet, tror jeg. Flotte i allefall. Skal sjekke bloggen din, jeg. Jeg er forresten elendig på å oppdatere bloggen min. Må ta et raid til helgen når jeg får tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|